ŠEĆERNI DETOKS Očistite organizam od šećera i sprečite gojaznost, bolesti srca i dijabetes
Foto: Shutterstock

Zašto se onda ne biste odvikli od njegovog konzumiranja? Da, odvikavanje je prava reč jer šećer izaziva zavisnost kao droga! Razlog je to što podstiče u organizmu stvaranje hormona sreće, pa stalno želimo još.

Foto: Shutterstock

 

Izdržite 21 dan

Možda je najbolje da presečete i odmah izbacite iz ishrane šećer u potpunosti. A možete to da uradite postepeno tako što ćete ga prvo zameniti prirodnim zaslađivačima, kao što su med, stevija ili kokosov šećer. Onda prestanite i njih da koristite. Važno je da izdržite 21 dan, jer je toliko potrebno da se promene navike. Organizam će navići na nov način ishrane i nećete više imati želju za slatkišima. U početku se mogu javiti grčevi, glavobolja i umor, koji su posledica krize organizma koji je navikao na šećer, ali će brzo prestati.

Bacite sve što ima šećer

Prvo poklonite sve slatkiše koje imate u ormarićima. Zatim pročitajte sastojke na pakovanjima svih namirnica i bacite sve što sadrži šećer. Ima ga u belom brašnu, pirinču, voćnom jogurtu, pakovanom hlebu, gotovim prelivima za salatu, kečapu, konzerviranom voću, sokovima... Sledeći put kad idete u prodavnicu, pročitajte sastojke namirnica pre nego što ih kupite i birajte one bez prerađenog šećera.

Foto: Shutterstock

 

Jedite sveže voće i povrće

Kupujte sveže voće i povrće, sezonsko, i na njemu bazirajte jelovnik. Kuvajte ručak kad god možete, jer samo tako možete da znate šta ste zaista uneli u organizam. Ako za vreme odvikavanja od šećera osetite potrebu za slatkišima, pojedite dve-tri suve smokve, kajsije ili malo suvog grožđa, tek da vas mine želja. Prirodni šećer iz voća nije štetan kada se jede u maloj količini i unosite ga zajedno s vitaminima i mineralima iz voća.

Foto: Shutterstock

 

Koštunjavo voće će vas zasititi

Da biste se lakše izborili sa željom za slatkišima, jedite više namirnica koje su bogate vlaknima. Među njima su orašasti plodovi. Grickajte ih za užinu, jer će vas zasititi, a time i smanjiti potrebu za šećerom. Najviše vlakana imaju bademi i ako pojedete 100 grama, unećete 50 odsto dnevne potrebe organizma za vlaknima. Pistaći i lešnici takođe imaju veliku količinu vlakana.

Piletina i jaja snižavaju hormon gladi

Kada u toku dana pojedete više namirnica koje su bogate biljnim proteinima, snizićete nivo hormona gladi, a time ćete smanjiti i potrebu organizma za slatkišima. Najviše proteina ima u jajima, mleku, ribi i morskim plodovima, piletini, ćuretini, koštunjavom voću, mahunastom povrću.

Foto: Shutterstock

 

Koje su koristi od izbacivanja šećera iz ishrane?

* Ravan stomak i vitka linija

* Povlače se akne, a koža postaje elastičnija

* Bolje varenje

* Zdravi zubi

* Kvalitetniji san

* Više energije.

Komentari (0)

Loading