Olakšajte sebi: Deset saveta koji će vam pomoći da ostanete budni
Foto: Freepik

Kofein je poznat kao supstanca koja je najdelotvornija u situaciji kada je potrebno da zadržimo budnost. Međutim, postiji još nekoliko načina da ostanemo budni, a da ne pijemo kafu i čaj.

Salata za užinu

Lisnato povrće kao što su spanać i kelj puni su vitamina B. Vitamin B je deo procesa stvaranja energije u našim ćelijama i unošenje ovih namirnica učiniće da se osećamo bolje i budnije.

Kofein zamenjuje i dovoljno unošenja vode

Ako se osećate umorno, možda bi trebalo da pijete više vode. Jedan od znakova dehidracije je umor. Unošenjem dovoljno tečnosti osećaćete se budnije i energičnije.

Važnost šetnje

Ne samo da će promena prostora i malo svežeg vazduha probuditi vaša čula, sunce će vam pomoći da regulišete ciklus spavanja i buđenja. Pokušajte da odvojite najmanje 30 minuta dnevno i provedete na sunčevoj svetlosti – sat vremena ukoliko patite od nesanice. 

Kofein možete da zamenite i vežbanjem

Ukoliko se osećate bezvoljno i pospano jedan od načina da se „podignete“ jeste fizička aktivnost. Vaše telo će se vežbanjem razbuditi. Vežbanje takođe oslobađa endorfine – hormone „dobrog osećaja“ i daje vam dozu prirodnog poboljšanja raspoloženja.

Održavajte rutinu

Ako idete u krevet i budite se u isto vreme svakog dana, vaše telo će naučiti kada je vreme da budete budni, a kada je vreme za odmor.

Aromaterapija kao lek za pospanost

Određeni mirisi mogu vam pomoći da pokrenete svoja čula i da se fokusirate, kao i da podignete nivo energije. Da biste se osećali budnije, probajte da prostor u kome radite oplemenite mirisom ulja od eukaliptusa, limuna ili peperminta.

Birajte proteine umesto ugljenih hidrata

Umesto ishrane bogate ugljenim hidratima koja će vam pomoći da ostanete budni, izaberite hranu koja uključuje proteine ili zdrave masti. Oni će vam pomoći da izbegnete pad šećera.

Odmorite se od ekrana

Osećaj pospanosti može biti način da vam oči kažu da im je potrebna pauza od fokusiranja na ekrane. Da biste izbegli naprezanje očiju, redovno pravite pauze i gledajte u nešto što odmara oči.

Dremka za budnost

Ponekad vašem telu treba samo resetovanje. Sesija zatvorenih očiju od 15 do 30 minuta može vam pomoći da se tokom ostatka dana osećate budnije i da poboljšate raspoloženje.

Kofein za budnost može da zameni i žvakaća guma

Neke studije pokazuju da žvakanje žvakaće gume može podići vašu budnost, pomoći vam da brže reagujete i poboljšate pažnju i povećate produktivnost tokom radnog dana.

 

Komentari (0)

Loading