STRUČNJACI SAVETUJU Ovoliko koraka bi trebalo da pređete dnevno da bi ostali zdravi
Foto: Shutterstock

Da bi ostali zdravi, verovali ili ne, ne morate se izlagati prevelikom naporu i teškim vežbama.

Stručnjaci sa Hardvarda otkrili su da je za optimalno zdravlje dovoljno šetati 21 minut dnevno.

Svakodnevna šetnja može za 30% da umanji rizik od srčanih bolesti, dijabetesa, kancera kao i da snizi krvni pritisak, nivo holeserola i da očuva naše mentalne kapacitete.

Hodanje se preporučuje svima bez obzira na godine i istoriju bolesti.

"Svakodnevno hodanje je odličan oblik vežbanja koji jača srce i smanjuje kardiovaskularne smetnje, a često je u korelaciji sa drugim zdravim navikama," kaže dr Tamanna Singh kodirektor centra za sportsku kardiologiju na Cleveland Clinic.

Prednost hodanja u odnosu na kardio vežbe je što je preporučljivo svima i za svaki uzrasti mogu imati benefite od svakodnevne šetnje.

"Svako ima koristi od hodanja. Osobe koje imaju minimalni kardiovaskularni rizik mogu prevenirati na ovaj način razvoj bolesti.

Onima koji pate od ozbiljnijih stanja kao što su visok krvni pritisak, holesterol, dijabetes, gojaznost preporučuje se hodanje kao najbolji način da kontrolišu svoju bolest i spreče moždani ili srčani udar," navodi Singh.

Magičan 21 minut

Ukoliko najviše vremena provodite u kancelariji i dosta sedite u toku dana, to sedenje veoma loše utiče na telo, pogotovo kod osoba koje nemaju nikakvu vrstu fizičke aktivnosti u svom danu.

Zato je 21 magičan broj za vas.

Svakodnevno hodanje itekako ima svoje prendosti.

Ukoliko ne želite sami da šetate, uvek je dobra opcija pozvati prijatelja da vam se pridruži. Tako ćete se zabaviti i učiniti nešto dobro za vaš organizam.

Samo jedan minut brzog hoda je takođe dobar

Ukoliko niste u stanju da uskladite sve dnevne obaveze sa 21 minutom hoda, pokušajte sa kraćim vremenskim intervalima.

Čak i brza jednominutna šetnja je dobra, navode stručnjaci sa Harvard Health.

Studija Univerziteta Juta otkrila je da su žene, koje su po nekoliko minuta dnevno hodale maksimalnom brzinom, za 5 odsto smanjile rizik od gojaznosti.

Stručnjaci preporučuju:

10 000 koraka dnevno je cilj. To je optimalan broj neophodan za vitalnost i zdravlje celog tela. Naravno da se više vrednuje kontinuirana šetnja, kao i brzo hodanje, ali poenta je da se što više krećete.

BONUS VIDEO:

Komentari (0)

Loading