Zabaviće vas i osloboditi od stresa: Ovo su najbolji hobiji tokom zimskih dana
Foto: Shutterstock

Kada "uposlimo" mozak i nateramo ga da se usresredi na nešto fizičko dovodimo ga u stanje koje je slično meditaciji. Tada se oslobađa dopamin i usporava se rad srca - kaže ona.

Istraživanje objavljeno 2018. u Behavioral Sciences pokazalo je da kreativne umetničke terapije poput umetnosti, muzike, plesa ili glume takođe oslobađaju ljudsko telo od napetosti. Ove maštovite aktivnost daju nam privremeno predah od svakodnevnih problema s kojima se borimo, kaže Kloe Karmihael, doktorka nauka i klinički psiholog.

Hobiji koji mogu da nam pomognu da se oslobodimo stresa su sledeći:

Ples

Rekreativni ples i plesne vežbe, pa čak i ples kod kuće odlične su opcije koje mogu da posluže kao lek za ublažavanje stresa. Univerzitet u Pensilvaniji otkrio je da ples smanjuje stres, baš kao i drugi oblici vežbanja. Plesom se oslobađaju endorfini, hormoni sreće, zbog čega se vaše telo i um brzo osećaju bolje.

Čak iako nemate vremena da idete u plesne škole postoji veliki broj snimaka na internetu koji mogu da vas zabave i nauče osnovne pokrete gotovo svih vrsta plesova, od baleta do latinoameričkih plesova. Sve što vam je potrebno je dobra muzika, malo prostora i volja.

Umetnost

Crtajte, skicirajte, bojite, slikajte - sve ove aktivnosti će vas naterati da se usresredite na svoj kreativni projekat umesto na brige. Jedno istraživanje sa Harvarda donelo je zaključak da crtanje i slikanje ublažavaju stres. Osim onih za koje treba da izdvojite novac, postoji i veliki broj besplatnih tutorijala na interetu koji mogu da vam pruže znanje koje će vam pomoći da budete sve bolji i bolji. Isprobajte bojanke za odrasle, odlične su za otklanjanje napetosti i stresa.

Pisanje

Poznato je da vođenje dnevnika, pisanje kratkih priča ili pisanje pisama olakšavaju napetost i nervozu. Istraživači sa Harvarda otkrili su da pisanje i vođenje evidencija o svojim emocijama smanjuje stres. Vrlo je jednostavno - uključite štopericu i deset minuta pišite bez prestanka. Iznenadićete se šta će se sve naći na papiru ispred vas, a potom i osećanjem zadovoljstva koje će vas preplaviti.

Sviranje instrumenata

Da li imate naviku da kada ste napeti slušate muziku? To vas opušta? Sviranje muzike izaziva isti osećaj. Ukoliko znate da svirate pravi ste srećnik. Ono vam omogućava da se izrazite, a zvuk koji proizvodite izaziva različita emotivna stanja. Istraživanje koje je objavljeno u časopisu Federal Practitioner pokazalo je da učenje sviranja instrumenta pruža emocionalno oslobađanje i da "postoje dokazi da sviranje instrumenta izaziva promene u mozgu koje pozitivno utiču na kognitivno funkcionisanje i smanjivanje stresa".

Ukoliko ne želite da idete u muzičku školu, na internetu postoji pregršt aplikacije za učenje sviranja bubnjeva, gitare, klavira, pa čak i ukulelea. YouTube se, naravno, može pohvaliti velikim brojem videozapisa koji vam mogu pomoći da savladate osnove i naučite da svirate bar "za svoju dušu".

Pletenje

Pletenje je takođe jedan od hobija koji ima medititativno dejstvo. Studija objavljena u British Journal of Occupational Therapy pokazala je da redovno upražnjavanje pletenja ima pozitivan uticaj na mentalno zdravlje osobe koja ga primenjuje. Ono u nama izaziva osećaj smirenosti i sreće. Internet vam nudi brojne tutorijale za pletenje, na vama je samo da nabavite potreban pribor i pozovete drugarice da se uz pletivo i iglu družite i relaksirate.

Fotografija

Pronađite malo vremena, uzmite fotoaparat u ruke, usmerite pažnju, zumirajte, snimajte... Tako ćete se osloboditi stresa. Za ovo vam nije potreban skup profesionalan fotoaparta. Amatersko bavljenje fotografijom nije skup hobi. Koristite svoj telefon i stvorite prelepe fotografije. One će vam biti lepa uspomena, a blagotvorno je i oslobađan od stresa. Prema istraživanju sa Univerziteta Lankaster, svakodnevno fotografisanje poboljšava pamćenje, tera nas da nađemo smisao u malim stvarima.

Komentari (0)

Loading