Milena Dravić
Youtube/Printscreen
Milena Dravić

Youtube/Printscreen

Milena Dravić, Foto: Youtube/Printscreen

Veliki jugoslavenski glumci i glumice nisu se libili skidati se pred kamerama, a akcija koja je zabeležena na filmskim trakama iz tog perioda, izazivala je i šokove i oduševljenje.

Jugoslavenska kinematografija obiluje nezaboravnim filmovima koje i danas rado gledamo, ali i nezaboravnim scenama s*ksa kojih se svi rado sećaju. 'Lepota poroka' je kultni film u kojem je tadašnji s*ks simbol Jugoslavije, Mira Furlan, pokazala sve svoje prirodne lepote. Film Živka Nikolića snimljen je 1986. i opisan je kao komedija.

U crnogorskim planinama ljudi vekovima žive u skladu s običajnim pravom i svako kršenje se drakonski kažnjava. Uglavnom ne žive u dodiru s  porocima savremene civilizacije. No, onda stiže turizam, a s njima i stranci koje baš i ne zanima previše mentalitet i pravila lokalnog stanovništva.

Ipak, ono malo ljudi čija egzistencija zavisi o radu u turističkim objektima mora se prilagoditi gostima i njihovim navikama. A to je nudistički kamp. Stotine golaća slobodno šetaju plažama uživajući u radostima života, što zaintrigira i mladu Jagliku koju tumači Mira Furlan. Ona tu upoznaje i mladi bračni par stranaca koji stavljaju na probu njen rigidni način života.

U filmu 'Lepota poroka' prvi put je prikazan grupni s*ks između dve žene i muškarca. Fenomen s*ksa na filmu u jednoj socijalističkoj zemlji posebno je zanimljiv zato što su inače komunisti u pogledu s*ksualnosti oduvek važili za vrlo konzervativnu političku opciju.

Jugoslavenski režim bio je, međutim, nešto potpuno drugačije, naturistički kamp u Vrsaru prvi je takav na svetu. 'Haloa, praznik k*rvi' takođe obiluje scenama s*ksa i golotinjom. U filmu su igrali Ranko Zidarić, Neda Arnerić, Stevo Žigon i Dušica Žegarac, a film je režirao Lordan Zafranović prema tekstu Veljka Barbierija.

Jednom godišnje, u staroj Grčkoj, k*rve sa povezom na očima tražile su ispred hramova polne organe izrađene od keramike. Ukoliko bi na njih naletele, verovalo se da će godina biti dobra, a ako ih ne bi pronašle, verovalo se da sledi loša godina. Ova vesela svečanost u staroj se Grčkoj zvala Haloa.

To je polazna osnova savremene priče koja se odvija na Hvaru. Bračni par iz Nemačke, sredovečni Manfred i njegova mlađa žena Meyra, koja je inače rođena Zagrepčanka, provode svoj odmor na ostrvu Hvaru. Borave u kući gospođe Marije, no u jednom trenutku između Marijinog sina i Meyre rađa se jaka erotska privlačnost.

Naravno, između mladića i Meyrinog supruga Manfreda rađa se animozitet koji je pomalo eskalirao. Ipak, niko ne zna Meyrinu tajnu, ni njezin pravi razlog dolaska na Hvar. Tokom prvog susreta četvoro likova poveže se različitim emocionalnim vezama koje će uticati na sve njih, a brak Manfreda i Mayre proći će kroz katarzu.

Svakako treba spomenuti i kultni film 'W.R. Misterije organizma', u režiji Dušana Makavejeva iz 1971. godine. U njemu su glavne uloge igrale tri velike filmske zvijezde - Milena Dravić, Ivica Vidović i Jagoda Kaloper. Film zapravo kombinuje dokumentarne i igrane scene.

U dokumentarnim scenama prati se život kontroverznog psihoanalitičara Wilhelma Reicha i njegove teorije o energiji orgona. Igrani deo prati dve beogradske sledbenice Reichovih ideja o s*ksualnom oslobađanju kao preduslov izgradnje revolucionarnog društva. Jagoda Kaloper praktikuje Reicha promiskuitetnim životom, a Milena Dravić pokušava ih preneti sovjetskom klizaču.

No, u filmu je dobar deo posvećen i tadašnjoj njujorškoj underground sceni koja je upravo prolazila kroz s*ksualnu revoluciju, prikazujući mladiće koji masturbiraju u cev puške i tako protestvuju protiv rata u Vijetnamu, zatim umetnicu koja izrađuje p*nise u erekciji prema pravim modelima...

Zapravo je provocirao tadašnju vlast povlačeći vezu između komunizma i s*ksualnosti. Naravno, film je odmah stavljen u cenzorski bunker, a prikazan je tek desetak godina kasnije i od tada ima kultni status među filmofilima.

Tu je i film 'Una' napisan prema istoimenoj knjizi pisca Mome Kapora. Glavna ženska uloga pripala je tada vrhunskoj mladoj talentovanoj beogradskoj glumici Sonji Savić, a partner joj je Rade Šerbedžija u ulozi sredovečnog, neprilagođenog fakultetskog profesora sociologije.

Njega žele ukloniti s fakulteta jer navodno budi buntovnički duh među studentima, a studentkinja Una želi napraviti intervju s najpopularnijim profesorom na fakultetu.

Uprava ju savetuje da snima razgovore, kako bi to iskoristili protiv profesora Babića. U filmu reditelja Mišela Babića zaista ima nekoliko erotskih scena ali film nikako nije običan p*rnić, u štao ga često svrstavaju.