Bernardo Bertoluči
EPA/Sebastien Nogier
Bernardo Bertoluči

EPA/Sebastien Nogier

Bernardo Bertoluči, Foto: EPA/Sebastien Nogier

Bertoluči je prošle godine dobio Oskara za najbolju frizuru i šminku za film "Samoubilački odred".

Bio je deo kreativnih timova koji su stvorili velike filmske hitove kao što su remek - dela Ðuzepea Tornatorea "Barija - kapija vetrova" i "Malena"... Njegova specifična vizuelna rešenja prepoznatljiva su i u filmovima "Skajfol" Sema Mendeza iz franšize o Džems Bondu i "Rimu s ljubavlju" čiju režiju je potpisao Vudi Alen.

Nekoliko minuta pre nego što će započeti svoje predavanje u Akademiji del Luso u Beogradu, Bertoluči je kazao Tanjugu da će studentima govoriti o nastajanju filmskog lika.

"Najzanimljiviji deo posla je konstruisanje samog lika koji nastaje iz ideje scenariste ili režisera. Na kraju protagonista filma koristi šminku, ali to nije najvažnije u stvaranju jednog filmskog lika", kazao je Bertoluči.

Cenjeni šminker kaže da nije očekivao Oskara.

"Nisam očekivao da ću dobiti Oskara jer u šali često kažemo da je za svakog Italijana lakše da postane papa nego da dobije prestižnu nagradau Američke akademije za film. Reč je o američkoj nagradi o kojoj svi sanjamo. Prijatelji mi često kažu da je za svakog od nas nezamislivo da dobije tako važnu nagradu, ali eto meni je uspelo. Bilo je to fantastično iskustvo, ali ponekad sebe uhvatim kako ne verujem da mi se to zaista dogodilo", kazao je Bertoluči.

Prema njegovim rečima, veče pre same dodele Oskara uvek se organizuje jedna večera za sve nominovane.

"Tada su nam prikazali ironičan film koji govori o tome šta neko ko osvoji Oskara nikako ne treba da uradi. U najkraćem roku treba stići do pozornice bez bespotrebnih pozdravljanja sa kolegama. Vremenski period za dolazak na pozornicu iznosi svega 25 sekundi. Jedan gospodin koji je nevidljiv za televizijsku publiku drži ekran na kojem sekunde nemilosrdno otkucavaju i poenta je da se što pre sa Oskarom udaljite sa pozornice. Ukoliko se prekorači vreme postoji opcija da vas fizički uklone sa bine od čega je verovatno izuzeta samo Meril Strip", kazao je Bertoluči.

Za njega nema dileme da je tehnološka revolucija samo izgovor za ljude koji su manje dobri u filmskom biznisu.

"Mnogi kažu da digitalizacija uništava film, ali to zaista nije tačno. Digitalizacija nije lepa i nekoliko poslednjih filmova smo radili sa klasičnom filmskom trakom. Naravno takav izbor produkcije poskupljuje nastajanje filma, ali mnogi reditelji ipak pre biraju klasičnu filmsku traku", kazao je Bertoluči.

On tvrdi da je vreme u kojem su postojale velike filmske zvezde okončano.

"Nema više prostora u kojem bi se glumice ponašale kao dive. Svi su na neki način uključeni u produkciju filma i što ekonomičnije trošenje novca namenjenog za nastajanje nekog ostvarenja. Naravno najveći trošak za svaki film su glumci i oni to znaju i zato se trude da svoj posao obave najbolje što mogu", kazao je Bertoluči.