POGLEDAJTE NAJMOĆNIJI BROD U SRBIJI Služi za specijalne operacije, ima najmoderniju opremu a njegova istorija je SLAVNA (FOTO/VIDEO)
Foto: Printscreen/ Ministarstvo odbrane republike Srbije

„Kozara“ je od 2009. do 2012. godine u potpunosti remontovana i modernizovana. Zamenjen je pogonski kompleks, ugrađen je i bočni potiskivač, čime su omogućeni i najkomplikovaniji manevri. Brod je osposobljen za plovidbu i u najsloženijim uslovima i veoma zahtevnim lukama, poput ratne luke u Budimpešti. 

Svi vitalni sistemi broda su modernizovani, a ugrađen je i savremeni navigacioni sistem koji odgovara najnovijim trendovima u Evropi i svetu. Brod je uvezan u navigacioni sistem Srbije, čime je olakšano upravljanje u svim vremenskim, prostornim i klimatskim uslovima.

Ovo je prvi površinski vojni brod sa ugrađenom dizel-električnom propulzijom ne samo u Srbiji, nego i u regionu. Modifikacijom su se poboljšale operativnih i manevarske sposobnosti broda. Za razliku od ranijeg perioda, potrošnja goriva je znatno smanjena, što brodu daje znatno veći taktički radijus nego pre.

Primera radi, pri maksimalnom opterećenju motora maksimalna potrošnja sada iznosi do 160, a ranije je bila čak 300 litara goriva na sat. Unapređene su manevarske sposobnosti broda tj. brža je promena smera okretanja propelera, manji je radijus okreta i kraći je zaustavni put.

POGLEDAJTE NAJMOĆNIJI BROD U SRBIJI Služi za specijalne operacije, ima najmoderniju opremu a njegova istorija je SLAVNA (FOTO/VIDEO)

Foto: Printscreen/ Ministarstvo odbrane republike Srbije

 

Na „Kozaru” je ugrađen „pramčani poprečni potisnik tunelskog tipa”, što je znatno unapredilo manevarske mogućnosti broda. Prosto rečeno, to je propeler ugrađen u pramcu broda, u tunelu da ne bi stvarao otpor pri plovidbi, koji svojim okretanjem „zanosi” pramac broda levo ili desno. Ugrađen je i prenosni pult daljinskog upravljanja, koji se može izneti sa komandnog mosta kako bi starešina, koji džojstikom upravlja brodom, mogao da sa ivice palube osmotri prostor uz lučki dok ili obalu. Od naoružanja brod će imati trocevni protivavionski top kalibra 20 milimetara, koji se može koristiti i za gađanje ciljeva na vodi ili kopnu, a po potrebi moći će se dograditi i drugi oružani sistemi.

Brod će moći da plovi i u države EU jer će ispunjavati stroge ekološke standarde – potpuno je uređen sistem otpadnih voda, odnosno sprečavanje zagađenje reka naftom i smećem. Ugrađena je klimatizacija, a uređene su prostorije posade – saloni, kabine, društvene prostorije i one za pripremanje i čuvanje hrane. 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading