SRPSKI OKLOP! Neuništivo vozilo vojne policije (FOTO/VIDEO)
Foto: Printscreen/vs.rs

Namenjeno je za zaštitu vojnih i drugih važnijih objekata i ustanova, sprečavanje demonstrativnog ugrožavanja javnog reda i bezbednosti Vojske Srbije i građana, borbu protiv diverzantskih, terorističkih i drugih naoružanih grupa i evakuaciju ljudstva i materijalno-tehničkih sredstava.

BOV M-86 po konceptu pripada oklopnim automobilima, i predviđen je za upotrebu prilikom izvršenja vojno / civilno- policijskih zadataka. Ovim vozilom opremane su jedinice vojne policije ali i posebne jedinice civilne policije. Za ovo vozilo upotrebi je nekoliko oznaka: BOV VP (Borbeno Oklopno Vozilo Vojna Policija) ili BOV M za vozila koja su bila dodeljena nekadašnjoj miliciji. Službena oznaka je imala i sufiks M-86.

Reč je o praktično istom vozilu za oba korisnika bez bitnijih razlika. Nakon uvođenja u upotrebu BOV je potisnuo rumunski TAB 71, koji je obavljao iste vojno policijske zadatke u bataljonima vojne policije. Serijska proizvodnja započeta je u mariborskom TAM-u 1987. i do raspada SFRJ sa proizvodnih traka sišlo je više od stotinu vozila. 

Foto: Printscreen/vs.rs

 

Tokom procesa proizvodnje nije bilo bitnijih unapređenja i jedino možemo razlikovati prvu seriju po tome što su ugrađivani teški mitraljezi M2HB od 12,7mm, a nešto kasnije domaći M-86 (licencni PKT) kalibra 7,62mm. Podvozje je kao i kod sličnih oklopnih vozila BOV-1 i BOV-3 preuzeto sa standardnog armijskog kamiona TAM-110 s tim što je motor sa većeg TAM-150, što se pokazalo kao robusno i izdržljivo rešenje.

Tokom upotrebe primećeni su brojni nedostaci, pre svega mala specifična snaga, vozilo nije amfibija, a tokom ratnih devedesetih i relativno slaba oklopna zaštita i nedovoljno zaštićen strelac. Kakvo je praktično iskustvo sa ovim oklopnjakom? O tome govori sledeći tekst nastao po sećanju pukovnika u penziji Dragoljuba Jevđovića, koji ceo radni vek proveo u vojnoj policiji.
 

Komentari (0)

Loading