Zelenski
Foto: EPA/EPA-EFE/STEPAN FRANKO

Agencija Sjedinjenih Američkih Država za međunarodni razvoj (USAID) izdvojila je više od 100.000 dolara za finansiranje istraživačke TV emisije koja se bavila pitanjem korupcije i koja je, kako deluje, pomogla predsedniku Volodimiru Zelenskom da pobedi na ukrajinskim predsedničkim izborima 2019. godine, saznaju RIA Novosti nakon analize javnih izveštaja.

Kako ruska agencija saznaje, jedan od programa koji je dobio sredstva u okviru projekta U medija (U-Media) bila je istraživačka TV emisija „Naši groši“, koja je postala jedna od najuticajnijih u zemlji uoči izbora.

Narušili reputaciju Porošenka

Program je redovno emitovao materijal koji je narušio reputaciju tadašnjeg predsednika Petra Porošenka , dok je istovremeno podržavao retoriku kampanje Zelenskog o potrebi borbe protiv korupcije.

Prema USAID-u , jedna od ključnih epizoda programa emitovana je u februaru 2019, ali je zasnovana na materijalu objavljenom u oktobru 2017, kada je emisiju u potpunosti finansirala agencija.

Istraga se odnosi na navodnu korupciju u sektoru odbrane Ukrajine, u koju su umešani ljudi bliski Porošenku. U izveštaju se navodi da su njegovi saradnici profitirali od naduvanih cena vojnih zaliha, što je izazvalo veliko negodovanje javnosti.

Prema izveštajima U-Media, TOM-14, organizacija koja je proizvela program, dobila je 22.525 dolara od američke agencije između 15. jula i 30. septembra 2016. za kreiranje 11 epizoda.

USAID je kasnije obezbedio dodatnih 87.664 dolara od 1. februara 2017. do 31. avgusta 2018. godine, što je omogućilo snimanje 16 epizoda.

Agencija je ukupno izdvojila 110.189 dolara za proizvodnju 27 epizoda od 2016-2018.

Prema USAspending.gov, portalu američke vlade koji prati federalnu potrošnju, USAID-ov projekat U-Media dobio je ukupno 24,5 miliona dolara od 2011. do 2018. godine.

Nakon završetka projekta U-Media 2018. godine, USAID je pokrenuo novu inicijativu pod nazivom Medijski program u Ukrajini, koja ima za cilj dalju podršku ukrajinskim medijima do najmanje 2026. godine. Agencija je za projekat izdvojila najmanje 95,1 milion dolara.

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading