Vijadukt most Đenova
EPA-EFE/LUCA ZENNARO

- Pre svega vrh (kompanije) "Autostrejd per la Italija" mora da podnese ostavku - poručio je danas Tonineli na Fejsbuku.

On je za državnu televiziju RAI 1, izjavio da ta kompanija "nije bila sposobna da ispuni svoje obaveze propisane ugovorom o regulaciji rada na ovoj infrastrukturnoj jedinici", prenosi Rojters.

Vijadukt most Đenova

Tanjug/AP

Vijadukt most Đenova, Foto: Tanjug/AP

 

Vlada će, kako je kazao, takođe razmotriti ukidanje ove kompanije, koja je u sastavu Atlanta grupe, a koja je imala koncesiju za rad na vijaduktu Morandi i uvešće novčane kazne pomenutoj grupi.

- Ovlastio sam ministre da započnu sve procedure za primenu sporazuma, kojim će opozvati koncesije date ovim kompanijama i zahtevati značajne kazne za njih, koje mogu da dostignu do 150 miliona evra, a na osnovu uslova propisanih ugovorom - rekao je on.

Vijadukt most Đenova

Tanjug/AP

Vijadukt most Đenova, Foto: Tanjug/AP

 

Grupa Atlanta kao i kompanija Autostrejd per la Italija nisu bile dostupne za bilo kakav komentar, napominje britanska agencija.

Italijanska agencija Ansa je prethodno pozivajući se na izvore iz vatrogasne brigade, izvestila da je u rušenju nadvožnjaka poginulo najmanje 35 osoba, među kojima troje maloletnika od osam, dvanaest i trinaest godina.

Kako je agencija navela, vatrogasci su čitave noći pretraživali mesto urušavanja nadvožnjaka za slučaj da možda postoje osobe koje su zatrpane pod ruševinama.

Vijadukt Morandi, na delu autoputa A10, urušio se usled jake oluje praćene grmljavinom, a svedoci tvrde da se urušio usled udara groma.

- Bilo je tek nešto iza 11:30 časova kada je grom pogodio most i on se urušio - kazao je jedan od svedoka, Pjetro M. za Ansu.

Nadvožnjak je, prema navodima britanskog Rojtersa, izgrađen 60-tih godina prošlog veka, a rekonstruisan 2016.

Tonineli je prethodno rušenje nadvožnjaka nazvao "neprihvatljivim", dodajući da će, ako je razlog ove tragedije nehat, "platiti ko god da je napravio grešku", prenela je agencija AP.