Eksplozija u Bejrutu
Twitter/Printscreen
Eksplozija u Bejrutu, Foto: Twitter/Printscreen

Istraživači iz NASA sarađivali su sa svojim kolegama iz Zemaljske opservatorije u Singapuru kako bi uz pomoć satelitskih podataka procenili štetu koju je nanela masivna eksplozija koja je 4. avgusta opustošila glavni grad Libana.

Pročitajte još:

- Prema izjavi objavljenoj na zvaničnoj veb stranici NASA, "podaci sintetskog radara iz svemira pokazuju promene površine zemlje pre i posle velikih katastrofa poput zemljotresa", a u ovom konkretnom slučaju "koriste se za prikazivanje razornog rezultata eksplozija - piše Sputnjik na engleskom.

Na mapi svaki obojeni piksel predstavlja "površinu od 30 metara", crvenim pikselima su obeležena područja koja su pretrpela "najtežu štetu", narandžasto pokazuje "umereno oštećena" područja, dok su "područja obojena žutom pretrpela manju štetu".

- Mapa "sadrži podatke koje obrađuje ESA (Evropska svemirska agencija), a analizirali su je naučnici NASA i Zemaljske opservatorije u Singapuru - dodaju iz američke svemirske agencije, napominjući da takve mape mogu "pomoći da se identifikuju teško oštećena područja koja su prioriteti za upućivanje pomoći.

Eksplozija u Bejrutu, Foto: Youtube/Printscreen

Snažna eksplozija je 4. avgusta uništila luku Bejrut i oštetila brojne zgrade u gradu. Tom prilikom je život izgubilo više od 150 ljudi, a povređeno je oko 5.000. Prema navodima vlasti, eksploziju je izazvalo 2.750 tona amonijum nitrata, koji su godinama čuvani u lučkom skladištu.

Preporučujemo:

Novi Sad

11.08.2020 08:10

Treba sve njih strpati u zatvor od premijera do ministara i direktora luke u Bejurutu. Sram ih bilo sada daju ostavke upropastili grad najlepsu zemlju na svetu kozvali je zvala se Svajcarska bliskog istoka,steta.

Dobi

11.08.2020 13:44

Nasa kad nesto objavi,to je isto kao kad prstom nekog ubodes u d.pe,sto nisu objavili koliko su kauboji zagadili zemljinu povrsinu od atomskih bombi u Hirosimi i Nagasakiju i od osiromasenog uranijuma, sram vas bilo moroncine pohlepne i lazljive.