korona virus
Shutterstock
korona virus

Shutterstock

Foto: Shutterstock

Tim istraživača sa Univerziteta Fudan u Šangaju i njujorškog Centra za transfuziju istraživao je sposobnost virusa da ubija najsnažnije imune ćelije, odnosno one koje su zadužene za borbu sa korona virusom.

Njihova otkrića su objavljena ove nedelje u medicinskom časopisu Cellular and Molecular Immunology, a time su se, nažalost obistinili strahovi koje su lekari prethodno izrazili da bi virus mogao da nanese štetu sličnu onoj koja je viđena kod pacijenata obolelih od HIV-a.

U svom eksperimentu, naučnici su „pričvrstili“ ćelije korona virusa na laboratorijski uzgajane T ćelije.

T-ćelije ili T-limfociti igraju sastavnu ulogu u sposobnosti tela da pronađe i uništi strane ćelije u organizmu.

Obično, T-ćelije su sposobne da zarobe ćeliju inficiranu virusom, izbuše rupu i ubrizgaju hemikalije u membranu koja potom uništava i virus, i ćeliju.

Međutim, ono čemu se nisu nadali jeste da je korona virus „uzeo za taoce“ T-ćelije, koje su potom bile nesposobne da vrše svoju funkciju.

Sličan eksperiment izveden je i na virusu SARS-a, ali on nije imao isti efekat na T-ćelije.

- Ovi i drugi testovi pružiće nam nijansiran pristup upravljanju bolešću – rekao je vodeći istraživač i profesor Meno van Zelm.