Etiopija, nesreća, avion
Facebook printscreen
Etiopija, nesreća, avion

Facebook printscreen

Etiopija, nesreća, avion, Foto: Facebook printscreen

Piloti, koji nisu mogli da stabilizuju "boing 737 Maks 8" čak iako su sledili sva uputstva, pokušali su zajedničkim snagama da podignu nos letelice.

Pročitajte još:

Kako se navodi, pilot je tri puta povikao kopilotu "povuci prema gore", ali nažalost, nisu uspeli da povrate kontrolu nad avionom.

70 sekundi posle poletanja iz Adis Abebe 10. marta, jedan od senzora slao je pogrešne informacije sistemu u avionu, ukazujući pilotima na neizbežan gubitak uspona.

Preporučujemo i ovo:

Zbog toga je automatski sistem spuštao nos aviona četiri puta tokom leta, tako da piloti nisu mogli da se izbore sa tim problemom.

Piloti su ispoštovali sve Boingove procedure, ali je avion prebrzo leteo pa je ručno podešavanje bilo fizički nemoguće.

Posle 2 minuta, "boing" se srušio i poginulo je 157 putnika i članova posade.

Istraga je utvrdila da se slično dogodilo i na letu indonezijske kompanije "Lajon er", u oktobru, kada je u padu aviona pogiunulo 189 ljudi.

To će zadati veliki udarac kompaniji "Boing".

Istražitelji aviona "boing 737 Maks 8" fokusirali su se na novi sistem za snagu MCAS. Boing je saopštio da će planirana popravka softvera sprečiti operaciju koja se ponavlja u sistemu i koja je centralni bezbedonosni problem.

Snimci iz crnoh kutija su pokazali da su piloti panično proučavali uputstvo za upotrebu pre nego što se njihov avion srušio.

Snimci iz aviona "Lajon Era" ukazuju da su piloti pokušavali da shvate zašto se nos aviona uporno spušta.

Iako se kapetan borio da podigne avion, senzori su i dalje pogrešno očitavali gubitak uspona pa nije mogao da se ispravi nagib aviona.

Softver ovog tipa boinga automatski spušta nos letelice kada očita da avoion leti suviše sporo, strmo ili kada preti opasnost od gubitka uspona.