MiG-35
Foto: Alo/Printscreen/youtube

Od kraja Hladnog rata, situacija se promenila. Njihov pad je bio očigledan do trenutka kada je ratni avion pete generacije MiG-1.42/1.44 završio sa potpunim neuspehom. U nemogućnosti da se oporavi, firma je pokušala da se reorganizuje i prilagodi novim, oštrijim realnostima postsovjetske ruske ekonomije.

MiG-35, najavljen 2017, koji je tebalo da bude novi povratak.

MiG-35 svakako ima sve što obećava da će biti ratni avion koji će Mikojana vratiti na istaknutost – posebno u odnosu na njegovu rivalsku rusku odbrambenu firmu Suhoj. Ali to nije ratni avion pete generacije. Kao i Su-27, on je samo ptica „četvrta generacija plus“.

Ovo znači da uprkos svom publicitetu koji je projekat dobio, Mikojan nije inovirao novi ratni avion. Oni su jednostavno ponovili obrazac ruske vojske prihvatajući tehnologiju prethodne generacije, ali dajući joj novo lice.

Imajte na umu, F-16 je ratni avion četvrte generacije. To je starija platforma u poređenju sa MiG-35. Ali u osnovi, oni pripadaju istoj porodici ratnih aviona.

I kao što mi je ovaj oficir vazduhoplovnih snaga objasnio, onima u zajednici F-16 je sve teže da održe pticu konkurentnom sa novim sistemima koji se postavljaju. Iako MiG-35 ima novije komponente, on je i dalje avion četvrte generacije koji će možda morati da se suoči sa neprijateljskim avionom pete generacije.

U svakom slučaju, Mikojan je imao velikih poteškoća u masovnoj proizvodnji ratnog aviona. Ovo šteti strateškoj poziciji Rusije, posebno kada se rat u Ukrajini nastavlja. Potrebni su im ratni avioni, ali Mikojan tek treba da isporuči više od šest od trideset sedam jedinica MiG-35 koje je naručilo rusko Ministarstvo odbrane.

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading