Planeta slična Zemlji
Foto: Printscreen/Foto: Printscreen/Youtube

Novootkrivena egzoplaneta je vruća kao Venera, na 430 stepeni Celzijusa, prema Nasi.

GJ 9827d je otkrio NASIN svemirski teleskop Kepler 2017. godine i njena orbita oko zvezde crvenog patuljka traje 6,2 dana. Zvezda GJ 9827 nalazi se 97 svetlosnih godina od Zemlje u sazvežđu Riba.

- Ovo je prvi put da možemo direktno da pokažemo kroz atmosfersku detekciju da ove planete sa atmosferom bogatom vodom mogu postojati i oko drugih zvezda - rekao je član tima Bjorn Beneke sa Instituta Trotier za istraživanje egzoplaneta na Univerzitetu u Montrealu.

Dodao je da je ovo važan korak ka utvrđivanju rasprostranjenosti i raznolikosti atmosfera na kamenitim planetama. Do sada nismo bili u mogućnosti da direktno otkrijemo atmosferu tako male planete i sada polako ulazimo u ovaj režim.

- Trenutno su timu preostale dve mogućnosti. Planeta ima omotač bogat vodonikom sa vodom, što je čini mini-Neptunom. Alternativno, oan bi mogla biti toplija verzija Jupiterovog meseca Evrope, koji ispod svoje kore ima duplo više vode od Zemlje. Planeta GJ 9827d mogla bi biti pola vodena, pola stenovita. I bilo bi puno vodene pare na vrhu nekog manjeg stenovitog tela - kazao je on.

Svemirska agencija je sada fokusirana na otkrivanje ukupnog inventara elemenata planete koji se mogu koristiti za upoređivanje sa zvezdom oko koje orbitira i razumevanje njenog formiranja.