marko perković tompson
Foto: Alo/Foto: Profimedia

Ugovore o organizaciji Tompsonovog koncerta na zagrebačkom Hipodromu potpisivao je tadašnji direktor preduzeća “Hipodrom” Kosta Kostanjević – i to uključujući i onaj od 19. maja, iako je u tom trenutku već bio u pritvoru, uhapšen zbog optužbi za korupciju. Dakle, ne samo da je dozvoljen koncert pevača poznatog po promovisanja ustaške ideologije, već je dogovaran u momentu dok je zvaničnik koji ga je formalno odobrio bio iza rešetaka.

Zagrebačke vlasti, sudeći prema otkrivenim dokumentima, pružile su ruku Marku Perkoviću Tompsonu, poznatom po tome što svoje koncerte koristi kao platforme za širenje revizionističke i ratnohuškačke ideologije. Međutim, on je, kako piše „Jutarnji list“, iskoristio priliku do maksimuma, uz potpunu logističku podršku, i koncert koji je dogovaran netransparentno, delimično čak i tajno.

U pitanju su tri ugovora, od kojih je jedan – drugi aneks – bio sakriven od očiju javnosti. Ova dokumentacija, koju je objavio bivši zagrebački odbornik Renato Petek, jasno pokazuje da je organizacija Tompsonovog koncerta obavijena sumnjivim okolnostima, a transparentnost – na minimumu.

Ugovore je sve vreme potpisivao Kosta Kostanjević – pa čak i onaj od 19. maja, uprkos tome što je u tom trenutku već bio pritvoren. Potpis na trećem ugovoru se razlikuje, pa se s pravom postavlja pitanje: ko je zapravo potpisao dokument u ime pritvorenog direktora? Ko je omogućio da u takvim okolnostima koncert prođe bez prepreka i bez da javnost uopšte zna da postoji još jedan dodatni aneks?

Posebno je skandalozno što je Tompsonu odobrena upotreba čak 387.100 kvadratnih metara državnog zemljišta – prostor koji bi se mogao upotrebiti za edukativne, kulturne ili humanitarne svrhe – ali je umesto toga postao mesto okupljanja ljudi koji pevaju „Za dom spremni“.

Prvobitna dozvola predviđala je najviše 100.000 posetilaca, ali su kroz naknadne anekse ti brojevi drastično povećani – i to pet puta, bez precizne gornje granice.

Ukupna suma koju je organizator „Infinit šou“ trebao da plati iznosila je 478.646 evra, bez uračunatih troškova eventualnog oštećenja zemljišta. Cena zakupa kvadrata takođe je skočila sa jednog evra na skoro 20 evra po kvadratu, prema poslednjem dodatku.

Organizator je preuzeo obaveze kao što su ozvučenje, komunalna infrastruktura, bezbednosne, vatrogasne i medicinske službe, kao i vraćanje prostora u prvobitno stanje, uz zaprećenu ugovornu kaznu u slučaju nepoštovanja. Prodaja hrane i pića takođe je omogućena kroz podugovaranje sa trećim licima.

Javna dozvoljena buka morala je biti usklađena s gradskim propisima, ali uzimajući u obzir istorijat Tompsonovih koncerata, pitanje je koliko su se ti propisi zaista poštovali, naročito s obzirom na poznate parole i pesme koje veličaju NDH.

Ono što najviše zabrinjava jeste potpuno zanemarivanje činjenice da je Tompson muzički simbol paravojnih formacija HOS-a, i da se njegovi nastupi u javnosti često koriste za rehabilitaciju ustaštva i relativizaciju zločina.

Kao što latinska poslovica kaže: „Nomen est omen“ – ime je znak. Tako i činjenica da je Zagreb dao ruku Tompsonu dok mu je simbolika prožeta mržnjom, trebala da bude shvaćena kao ozbiljno upozorenje.

(Rt.rs)

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading