Reka Tara, ekološki problem
Printscreen youtube
Reka Tara, ekološki problem

Printscreen youtube

Reka Tara, ekološki problem, Foto: Printscreen youtube

* Reka Tara ekološki problem

*Auto-put gradnja

*Uništavanje prirodnog bogatstva

Zbog radova na auto-putu, stanje na Tari je takvo da više nema svrhe da postoji revir za sportski robilov na toj reci, tvrde u Sportsko-ribolovnom klubu (SRK) “Tara i Morača”, koji gazduje kolašinskim vodama.

Reka je u ponedjeljak od jutra bila potpuno mutna, a predsednik SRK Momir Živković kaže da je ribolovna sezona uništena.

“Nema svrhe više da štitimo revir, tako da on više i ne postoji. Nema svrhe ni da organizujemo ribočuvarsku službu na reci Tari. Ovaj stepen nebrige prema Tari je teško objasniti ikome razumnom. Ne znam šta ću da kažem najavljenim grupama sportskih ribolovaca iz inostranstva, Taru spasiti ne možemo i pored sveg truda koji ulažemo“, kazao je on.

Iz tog društva, prošle nedelje, dostavli su medijima video snimke i fotografije na kojima se vidi kako u noćnim satima mehanizacija kompanije CRBC vadi šljunak iz Tare, na delu vodotoka od Mateševa ka Jabuci. To je prijavljeno nadležnim inspekcijama i Komunalnoj policiji.

Iz CRBC, pak, tvrde da imaju dozvolu za vađenje šljunka iz korita reke Tare.

Reka Tara, ekološki problem

Printscreen youtube

Reka Tara, ekološki problem, Foto: Printscreen youtube

 

Oni su “Vijestima” saopštili da je reč o regulaciji korita, u skladu sa glavnim projektom auto-puta, i da su dozvolu dobili od Uprave za vode. Iz kineske kompanije nisu odgovorili zašto šljunak vade noću i da li na taj način ugrožavaju riblji fond.

“Regulacioni radovi se uglavnom odnose na formiranje nasipa, a prilikom ove regulacije se odvozi rečni nanos, koji se delom koristi za osiguranje nasipa, a delom za nasipanje prilaznih puteva. Ovaj materijal se ne koristi u druge svrhe, a navedeni radovi izvode se u skladu sa zakonskim propisima”, saopštili su iz te kompanije.

PROČITAJTE JOŠ:

 

 

Ribolovci su o svemu obavijestili inspektore za vodoprivredu i slatkovodno ribarstvo, kao i Komunalnu policiju. Zbog navodnog uništenja ribljeg fonda, Sportsko-ribolovni klub “Tara i Morača” pokrenuo je i sudski spor, a posle tri ročišta Privredni sud se oglasio nenadležnim, zbog čega je predmet prosledio Osnovnom sudu u Podgorici.

Povodom situacije na Tari, oglasio se i predsednik Sportskog flaj fišing kluba (SFFK) “Maniro” Mile Lazarvić, koji, takođe, tvrdi da ne postoje uslovi za ribolovnu sezonu na Tari.

Međutim, iz tog kluba, koji je ranije gazdovao kolašinskim vodama, kažu da reku na ugrožavaju samo radovi na auto- putu. Lazarević je rekao da resorna ministarstva pokazuju potpunu nebrigu prema Tari, a odgovorni u SRK “Tara i Morača” “nemaju kapaciteta, stručnosti, novca, a možda ni volje da zaštite rijeku”.

Reka Tara, ekološki problem

Printscreen youtube

Reka Tara, ekološki problem, Foto: Printscreen youtube

 

“Šljunak iz Tare ne vade samo izvođači radova na auto-putu. Vađenje rečnog materijala je vidljivo i na ostalim mestima, koja su daleko od gradilišta. Na to kolege iz SRK ne obraćaju pažnju. Svakako, šteta koju trpi riblji fond zbog ovakvog stanja na rijeci je ogromna, iako do sada nije precizno utvrđena“, kaže Lazarević.

Lazarević kaže da “ne čini kolašinske vode samo Tara”, te da je nebriga i na drugim rekama vidljiva. Prema njegovim rečima, riba se još ubija dinamitom, a ulov iz krivolova prodaje restoranima na području kolašinske i drugih opština.

Reka Tara, ekološki problem

Printscreen youtube

Reka Tara, ekološki problem, Foto: Printscreen youtube

 

“Javna je tajna da se kilogram takve pastrmke prodaje po 12 eura. Dok smo gazdovali kolašinskim vodama, prijavljivali smo svako takvo saznanje, pa su inspektori, tragom naših informacija, nalazili ribu iz kolašinskih rijeka u restoranima u blizini Danilovgrada. Nije mi poznato da se to sada dešava. Takođe, dok smo mi bili zaduženi za kolašinske vode nije bilo upotrebe dinamita, jer smo imali dovoljan broj ribočuvara“, tvrdi predsjednik SFFK “Maniro”.

Za četiri godine, koliko traje izgradnja auto-puta, inspektori su više od 60 puta posetili gradilište i podneli više zahteva za pokretanje prekršajog postupka, ali su nadležni kaznili kinesku kompaniju CRBC i podizvođače sa ukupno manje od 20.000 evra.