Galerija
Facebook
Galerija

Facebook

Galerija, Foto: Facebook

Građani SAD na predsedničkim izborima birali su između aktuelnog šefa države, republikanca Donalda Trampa i kandidata demokrata Džozefa Bajdena, kome su ankete i kladionice davale prednost. Amerika "gori" od uzbuđenja, a prati ih cela planeta... To, ipak, nije slučaj kada su u pitanju predstojeći Lokalni izbori u Bosni i Hercegovini, što ne znači da nisu interesantni nama u regionu, ne toliko zbog same politike, već zbog imidža tamošnjih lokalnih političara. 

Naime, u novim okolnostima i uz pooštrene epidemiološke mere zbog pandemije korona virusa, izborna kampanja za lokalne izbore u BiH počela je 16. oktobra, a trajaće do dana izborne tišine - 14. novembra 2020. godine.

Analitičari ocenjuju da nemogućnost održavanja skupova i tribina sa većim brojem građana značajno utiče na načine komunikacije političkih partija sa potencijalnim biračima, ali da kampanja koja se vodi na internetu ne jenjava. Mediji i društvene mreže su usijani, ali ne zbog velikog interesovanja građana za politiku, već zbog humora...

Naime, plakati i flajeri za predstojeće izbore u BiH izgledaju drugačije nego u zemljama iz okruženje. Može se reći da svojim dizajnerskim rešenjima podsećaju na one iz devedesetih godina u SR Jugoslaviji. Ipak, zbog vizuelnih rešenja, ali i imena i prezimena kandidata, a ponekih i zbog lapsusa, mnogi od plakata postali su viralni na društvenim mrežama.

Na plakatima Demokratskog saveza (DEMOS), parlamentarne političke stranke osnovane 2018. u Banjaluci, dominiraju plava i crvena boja, ali osim lošeg likovnog rešenja u oči upadaju i "poze" kandidata. Takvi su plakati nosioca liste, dok su odbornici fotografisani ispred jednobojne svetle pozadine, ali su slike previše obrađene u fotošopu, pa ih to dodatno čini najblaže rečeno neobičnim. Ali, njima to ne smeta, sudeći po svemu, na primer, predstavnici DEMOS-a u Skupštini opštini Prnjavor, s ponosom su postavili svoje plakate na fejsbuk i druge društvene mreže. Sudeći po publicitetu usled šerovanja njihovih plakata, nadaju se da će osvojiti najmanje tri odbornička mandata.

Kako plakati za aktuelnu kampanju, šeruju se i oni sa lokalnih izbora 2016. godine. Na primer, plakati birača iz Gornjeg Vakufa. Naime, građani su tada bili u prilici da glasaju za dva kandidata s istim prezimenom, jednog Šupčića predložio je Socijaldemokratska partija (SDP), a drugog Šupćića Stranka demokratske akcije (SDA). Kandidat SDP-a za Opštiinsko veće Opštiine Gornji Vakuf bio je Mesud Šupčić, dok je kandidat SDA bio njegov rođak Nesib Šupčić. Popularna fejsebook stranica "Raja s biroa" uz opis fotografije ovih kandidata, napisala je duhovit komentar: “Kakav Bajden i Tramp, ovaj duel iz Gornjeg Vakufa je duel decenije”.

Dva Šupčića

Facebook

Dva Šupčića, Foto: Facebook

Osim standardnih političkih prepucavanja u Bosni i Hercegovini tokom predizborne kampanje, konkurencija je pucala i na neobična imena i prezimena svojih konkurenata kao što su Šupčić, Kituša ili Sej. Ona zapravo izazivaju duhovite asocijacije među pripadnicima sva tri naroda u BiH, a u originalnoj ponudi prednjačila je Stranka demokratske akcije (SDA).

Tako se, recimo, tokom izbora 2016. godine, na 24. poziciji na listi SDA u sarajevskoj opštini Vogošća našao Elvir Kituša. Njemu se, uzgred rečeno, bavljenje politikom očito isplatilo, jer je postavljen na mesto vršioca dužnosti direktora Javne ustanove Kulturno sportskog centra Vogošća.

Elvir Kituša - SDA

Facebook

Elvir Kituša - SDA, Foto: Facebook

I naravno Džej

Ima i kandidata čija se prezimena ne odnose na pojedine delove ljudskog tela, već na voćarstvo, tako je kada je u pitanju, na primer, Jasmin Šljivo.

Tu su i oni koji su postali poznati ne zahvaljujući neobičnom imenu ili prezimenu, već po poruci koju su uputili glasačima. Tako je Džemal Hurić, kandidat SDA u Ilidži, napisao na fejsbuku da je “predzadnji”, odnosno 35. na listi.

Kod nezavisnog kandidata za gradonačelnika Bihaća Seja Ramića nije originalno prezime, ali jeste ime Sej, koje podseća na folk pevača Džeja Ramadanovskog. Ove vrste humora svestan je i sam kandidat, pa njegova kampanja protiče u znaku veselog slogana "Svi smo mi Sej". Stoga se na društvenim mrežama šeruje i pesma Bore Đorđevića "I naravno Džej".

.

Jasnim Šljivo

Facebook

Jasnim Šljivo, Foto: Facebook

 .

Sado-mazo prošlost

Hit na društvenim mrežama je i Enisa Bajramović ispred Bošnjačkog pokreta, kandidatkinja u sarajevskoj opštini Centar, koja takođe nema smešno ime ili prezime, ali zato poseduje nešto nesvakidašnje - uzbudljivu seksualnu prošlost, te napumpane usne, plastične nokte, nadograđenu zift crnu kosu i nadasve opaki pogled.

Naime, svojevremeno je u javnost iscurila eksplicitna fotografija Bajramovićeve. Od tada je stekla "popularnost", veliki broj pratilaca na društvenim mrežama, koji šeruju pomenutu fotku, a ona sve internet fanove i prijatelje poziva da glasaju za nju.

Enisa Bajramović

Facebook

Enisa Bajramović, Foto: Facebook

Duhovna lepota opet u modi

Osim DEMOS-u, sudeći po plakatima, strankama u BiH ovaj put aduti nisu bili samo mladost i lepota, peglano lice, napumpane usne i jaka šminka, već duhovna i prirodna lepota, nadasve iskustvo. To se može primetiti na kadidatkinjama Srpske demokratske stranke (SDS), nacionalne desničarska stranke Srba, osnovane još tokom SFRJ, te Demokratskog fronta (DF), bosanskohercegovačke političke partije nastale 2013. u Sarajevu. Kada je reč, recimo, o kandidatima DEMOS-a u Prnjavoru, na internetu se najviše komentarišu frizura i obrve Ljiljane Radujković i pogled nosioca liste Mileta Šljivića.

Jedna od kandidatkinja koja ističe svoje iskustvo i jednostavnost u poziranju je Olga Milanović, koju će građani moći da izaberu na predstojećim lokalnim izborima. Flajer ove gospođe stare 75 godina najviše se šeruje na društvenim mrežama od ukupno petnaest kandidata Demokratskog fronta. Ipak, sudeći po komentarima na njen račun, većina smatra da je bolje izabrati one mlađe, dok Olga ističe da ona nije najstarija na listi, te da veruje u pobedu i kaže da ima lep život.

Među kndidatima Demokratskog fronta su i Glijva Avdo i Gljiva Eno, pa ono koji vole šalu prokomentarišu: "Eno gljive".

Gospođa se rađa

Facebook

Gospođa se rađa, Foto: Facebook

Slatkiš iz Latkaša

Da vitak stas i lepuškasto mlađano lice nisu čarobni sastajci za uspeh na političkoj sceni Bosne i Hercegovone, dokazuje i Nikola Bundalo zvani Slatkiš, kandidat za odbornika SO Laktaši ispred Demokratskog narodnog saveza (DNS).

Nikola Bundalo

Facebook

Nikola Bundalo, Foto: Facebook

Treba istaći da je galerija kadidata na političkoj sceni Bosne i Hercegovine ogromna, pa iz širokog asortimana koji se šeruje na internetu, nije bilo lako sve ni pohvatati, sakupiti, a kamoli izdvojiti one najzanimljivije i najpopularnije na društvenim mrežama. 

 .

Pročitajte: