Alkohol vožnja alkotest
Shutterstock
Alkohol vožnja alkotest

Shutterstock

 Foto: Shutterstock

PROČITAJTE JOŠ:

 

Proizvođač piva Karlsberg odabrao je Hrvatsku, uz Dansku, kao jedno od prvih evropskih tržišta na kojem će testirati sistem ugradnje alkotestova u svoja vozila, tzv. Alkolok. Projekt je počeo prošle godine, a danas već 80-ak Karlsbergovih vozila odbija da uključi motor ako vozač ne naduva 0,0 promila.

Sistem Alkolok ugrađen je na različitim automobilima iz njihovog voznog parka, a od toga “gadgeta” nije amnestirana ni Uprava.

- Danas 61 posto naših službenih automobila ima ugrađene sisteme za alkotest, a do leta sledeće godine biće to 95 posto voznog parka. Proces je vezan za zamenu voznog parka i kako dolazi vreme za nabavku novih automobila, tako u njih ugrađujemo sistem - objašnjava Goran Vukelić, direktor lanca opskrbe kupaca.

Policija testira vozače na alkohol

Promo

Policija testira vozače na alkohol, Foto: Promo

Sami podržali

Naime, od početka uvođenja sistema u obzir su dolazila tržišta kod kojih je u to vreme bila planirana izmena voznog parka, a zanimljivo je da je Hrvatska bila sklonija uvođenju alkotestova nego neke druge zemlje, iako je poznato da smo narod nesklon promenama. Sistem je, inače, za korisnika vrlo jednostavan, a demonstrirao ga je trgovački putnik Silvio Radman kom je to, kako kaže, na početku bilo neobično, ali se brzo navikao.

- Sada nam je to normalno, kao točenje goriva - kaže Radman, pokazujući kako radi uređaj.

Firma Karlsberg uvodi alkotestere u svoj vozni park tako da oni vozaci koji imaju alkohola u sebi vozilo nece moci upaliti.

Svi zaposleni zbog higijene imaju svoj usnik, a pri sedanju u automobil treba duvati u test dok on ne prestane da daje zvučni signal. Nakon nekoliko sekundi, u slučaju da je količina alkohola u dopuštenim granicama, sistem omogućuje pokretanje automobila.

Policija testira vozače na alkohol

Promo

Policija testira vozače na alkohol, Foto: Promo

U slučaju da količina prelazi granicu, sistem blokira automobil na 15 minuta i nakon tog vremena dopušta ponovni pokušaj. Ako ni tada vozač ne prolazi test, sistem automobila blokira na 30 minuta.

Nakon što je automobil uspešno pokrenut, svako sledeće pokretanje vozila nakon što je bilo isključeno, ako je u roku 120 minuta, prolazi bez alkotesta, ali nakon dva sata vozač ponovno mora dokazati da nije pod nedopuštenim uticajem alkohola.

U fazi testiranja uređaja svako pokretanje motora zahtevalo je duvanje u uređaj. Nakon te faze odlučeno je da se produži vreme između obaveznih duvanja kako bi se olakšalo zaposlenima.

- Zapravo nam je duvanje u alkotest postalo dio rutine, radimo to isto kao što vežemo pojas kad sednemo u automobil - kaže direktor u kompaniji Karlsberg.

Odgovornost kompanije

- Kao proizvođači piva, posebno smo osetljivi na ovu temu i smatramo da moramo osvestiti naše zaposlene kako bi shvatili  koliko je važno da ne voze kad piju - napominje direktor.