Miloš Vučević
Grad Novi Sad
Miloš Vučević

Grad Novi Sad

Miloš Vučević, Foto: Grad Novi Sad

Gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević prisustvovao je otvaranju jednodnevne konferencije pod nazivom "Turizam Srbije-partnerstva za budućnost" koju organizuje medijska kuća Adrija Medija Grupa u Beogradu, a pod pokroviteljstvom Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija. Cilj je da se svi učesnici informišu o trendovima i mogućnostima razvoja i investiranja u jednu od najprofitabilnijih privrednih grana koja iz godine u godinu beleži sve veći rast, što je od strateškog značaja za razvoj Srbije.

Vučević je predstavio je Novi Sad kao jedini grad u ovom delu Evrope koji je u jednoj godini poneo duplu evropsku titulu - Evropske prestonice kulture za 2021. godinu, ali i Omladinske prestonice Evrope za 2019. On je ocenio da turizam ima najveću progresiju poslednjih godina, a kao najvažnije faktore razvoja naveo je političku stabilnost, jačanje ekonomije i intenziviranje saradnje javnog i privatnog sektora.

"Festival Egzit jedan je od najprepoznatljivijih brendova ne samo Novog Sada, već i cele Srbije, i ovog dela Evrope, a sada smo tome dodali još dva nova brenda - OPENS i EPK. Odmah smo dobili podršku od tadašnjeg premijera, sadašnjeg predsednika Aleksandra Vučića, i naših kolega iz Vlade Srbije, i Pokrajinske vlade, i već dve godine uspešno radimo na realizaciji ta dva velika projekta", istakao je Vučević.

On je takođe naglasio da je tokom jula Novi Sad posetilo 22.000 turista, što je za 12,9 odsto više nego u istom periodu prošle godine. Prema njegovim rečima, u prvih sedam meseci ove godine, u Novom Sadu broj turista povećan je za 10,2 u odnosu na isti period prošle godine, broj stranih turista za 17,7 posto, a ostvareno je 250.000 noćenja, što je više za 25,6 odsto nego lane.

Prisutnima na skupu obratio se i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić koji je istakao da je jedan od ciljeva Ministarstva da se neutrališe siva zona u turizmu nakon čega bi imali objektivniju sliku turističkog prometa u Srbiji, uveren da su rezultati daleko bolji nego što sada statistika pokazuje. Kao važne uslove poboljšanja turizma on je istakao liberalniji vizni režim, povećanje broja direktnih letova, a kao najmoćnije sredstvo promocije naveo je digitalne kampanje, s obzirom na to da su ankete pokazale da se najviše turista o Srbiji informisalo putem interneta.

Gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić kazao je da je u prethodnoj godini zarada Grada Beograda, na direktan i indirektan način, od turizma bila 800 miliona evra. Kako je izjavio, prethodne godine glavni grad imao je milion gostiju, a zbog brojnih važnih investicija u ključnim oblastima, i najzahtevniji turisti odlaze zadovoljni iz Beograda.