Stevan Bakić
Strahinja Babović
Stevan Bakić

Strahinja Babović

Stevan Bakić, Foto: Strahinja Babović


U svom obraćanju medijima gradonačelnik Bakić obavestio je javnost da je Subotica drugi grad u Srbiji koji otvara šalter za otvaranje elektronskog naloga „eGrađanin“ i da će to omogućiti Subotičanima da se upoznaju sa ovom uslugom, preko koje će moći da pristupe mnogim uslugama državnih i lokalnih organa i ustanova.

Usluga „eGrađanin“ od danas i u Subotici

Strahinja Babović

Usluga „eGrađanin“ od danas i u Subotici, Foto: Strahinja Babović

„Grad Subotica aktivno radi na tome da, već u toku ove godine, značajan broj usluga koje pruža lokalna samouprava, a u toku sledeće i sve usluge, budu dostupne na portalu „e-Uprava“. To znači da će svi Subotičani koji budu imali nalog „eGrađanin“ moći da pokreću upravne postupke, da ostvaruju prava ili ispunjavaju obaveze pred Gradskom upravom preko elektronske uprave. Кoristim ovu priliku da se zahvalim Кancelariji za informacione tehnologije Vlade Srbije i NALEDU na podršci i stručnoj pomoći, kao i našim zaposlenima koji su svojim zalaganjem omogućili da među prvima u Srbiji ostvarimo značajan napredak na uvođenju elektronske uprave u punom obimu“, istakao je gradonačelnik Bakić.

Usluga „eGrađanin“ od danas i u Subotici

Strahinja Babović

Usluga „eGrađanin“ od danas i u Subotici, Foto: Strahinja Babović

Medijima se obratila i Violeta Jovanović, izvršni direktor NALED-a, izrazila je svoje zadovoljstvo što je danas u Subotici otvoren jedan od 140 predviđenih šaltera za otvaranje naloga „eGrađanin“ preko kojih će građani imati stručnu pomoć da počnu sa korišćenjem usluga „e-uprave“ koja im štedi vreme i novac, a omogućava i smanjenje gužvi, što je posebno značajno u uslovima pandemije. Ona je navela da se ovi šalteri otvaraju u okviru projekta za unapređenje „e-dostave“ koji vladina Кancelarija za IT sprovodi preko NALED-a, uz podršku Evropske banke za obnovu i razvoj.

Usluga „eGrađanin“ od danas i u Subotici

Strahinja Babović

Usluga „eGrađanin“ od danas i u Subotici, Foto: Strahinja Babović

„Prema podacima Svetskog ekonomskog foruma Srbija je od 2017. godine do danas uštedela oko 900 hiljada tona papira i sačuvala 18.000 stabala drveća, uvođenjem „e-uprave“. NALED je posebno ponosan na svoje učešće u kreiranju i uvođenju sistema poput „e-dozvola“, „e-inspektor“ i „e-katastar“ – zaključila je gospođa Jovanović, dodavši da će u narednom periodu njena organizacija raditi na servisima „e-agrar“, „e-prostor“ i „e-zdravstvo“, navela je Violeta Jovanović.

Usluga „eGrađanin“ od danas i u Subotici

Strahinja Babović

Usluga „eGrađanin“ od danas i u Subotici, Foto: Strahinja Babović


Direktor Vladine kancelarije dr Mihailo Jovanović istakao je da je „e – uprava“ najbolji način da se transformiše javna uprava u servis građana, koji će biti efikasan i transparentan. On je naveo da je Grad Subotica lider u razvoju elektronskih usluga, te da je subotička Gradska uprava još pre četiri godine krenula sa uvođenjem različitih elektronskih sistema, poput „e-ZUP“ i „e-beba“, kao i elektronskog servisa lokalne poreske administracije.

Usluga „eGrađanin“ od danas i u Subotici

Strahinja Babović

Usluga „eGrađanin“ od danas i u Subotici, Foto: Strahinja Babović


„Za otvaranje naloga „e-Građanin“ dovoljan je jedan dolazak na specijalizovani šalter, nakon čega će građani biti osposobljeni da sve dalje radnje obavljaju elektronski. Rezultate digitalizacije javne uprave najbolje pokazuje podatak da se skoro dva miliona građana na taj način prijavilo za vakcinaciju protiv virusa korona i da pet od šest roditelja prijavljuje decu za upis u srednju školu putem elektronskog sistema koji je pušten u rad pre samo dve nedelje. Značajan aspekt „e-uprave“ je i elektronsko sanduče, preko kojeg država sve intenzivnije elektronski komunicira sa građanima“, zaključio je dr Jovanović, dodavši da u Srbiji trenutno postoji milion registrovanih korisnika „e-uprave“ i da očekuje da će kroz akciju „eGrađanin“ ubrzo biti registrovano značajno više naloga.