OEBS
Profimedia
OEBS

Profimedia

OEBS, Foto: Profimedia

Najveći broj sagovornika misije OEBS/ODIHR smatra da su opozicione stranke bile sklone korišćenju negativne kampanje usmerene protiv vladajućih stranaka umesto fokusiranja na sopstvene programe.

Upotreba provokativne i populističke retorike primećena je na skupovima Srpske radikalne stranke i u medijskim istupima Stranke demokratske akcije (SDA).

Misija je u svim regionima gde posmatra izbore primila pouzdana obaveštenja o zloupotrebi dominantne pozicije vladajućih stranaka i na nacionalnom i na lokalnom nivou u cilju pritiska na birače, naročito one koji su zaposleni u javnom sektoru i pokušajima podmićivanja birača inicijativama socijalne pomoći, navodi se u izveštaju.

Medijski prostor Srbije zauzimaju brojni mediji, nadmećući se za relativno malo tržište za oglašavanje.

Smatra se da Vlada utiče na sektor medija i da postoji jedan opšti trend tabloidizacije, uz trenutno sužen obim informativnog programa, navodi se u izveštaju, objavljenom na sajtu Misije, prenosi N1.

Ograničena posmatračka misija OEBS/ODIHR počela je 24. marta kvalitativni i kvantitativni monitoring medija, i to sedam TV kanala i šest novina.

Ograničena posmatračka misija OEBS/ODIHR prati glavne termine emitovanja, od 18 do 24 sata, na javnim kanalima RTS1 i RTV i privatnim TV kanalima B92, Pink TV i Prva TV.

Dodatno, prate se vesti i informativni program Happy TV i N1, kao i sadržaj dnevnih novina Blic, Danas, Informer, Kurir, Politika i Večernje novosti.