Aleksandar Vučić
Printskrin
Obilazak radova na pruzi Beograd-Budimpešta

Alo.rs

Obilazak radova na pruzi Beograd-Budimpešta, Foto: Alo.rs

 

Vučić je prugu obišao sa ministarkom građevinarstva Zoranom Mihajlović, pokrajinskim premijerom Igorom Mirovićem, ambasadorkom Kine Čen Bo i izvođačima radova.

Aleksandar Vučić

Printskrin

Aleksandar Vučić, Foto: Printskrin

Pruga Beograd - Budimpešta jedan je od najvažnijih projekata u okviru inicijative "Jedan pojas, jedan put".

Na pitanje predsednika za koliko ćemo da stignemo do Novog Sada kada se izgradi brza pruga: 

- Do Novog Sada za pola sata, a do Stare Pazove za 12,13 minuta - rekla je kineska ambasadorka Čen Bo. 

- Do marta 2024. godine bićemo u Budimpešti za 2 sata i 40 minuta. Koliko vam treba do Beča još sat i 40 minuta, ukupno oko četiri sata, bolje nego kad idete avionom - rekao je predsednik Vučić okupljenim novinarima i izrazio oduševljenje napretkom radova na brzoj pruzi. 

Obilazak radova na pruzi Beograd-Budimpešta

Alo.rs

Obilazak radova na pruzi Beograd-Budimpešta, Foto: Alo.rs

- Meni je velika čast da zajedno sa predsednikom obiđem radove na izgradnji brze pruge, koji je jedan od najvažnijih projekata. baš mi je drago što je na deonici do Stare pazove postignut veliki napredak. Iskazujem veliko poštovanje i kineskim i srpskim radnicima koji uprkos epidemiji uporno rade na gradilištu - rekla je Čen Bo. 

- Do kraja godine biće gotova deonica do Stare Pazove, do 31. marta sledeće godine biće slobodno za vožnju vozovima, od avgusta idemo Beograd-Novi Sad za pola sata. Ljudi vidite kojom brzinom napredujemo. Želim da se zahvalim njenoj ekselenciji Čen Bo i našim i kineskim radnicima - rekao je predsednik Vučić u obraćanju. 

Obilazak radova na pruzi Beograd-Budimpešta

Alo.rs

Obilazak radova na pruzi Beograd-Budimpešta, Foto: Alo.rs

- Želimo da produžimo brzu prugu prema Nišu i Preševu, izvesno je da ćemo takav ugovor potpisati. Želimo da takvo postignuće oseti i jug Srbije. Uskoro kreće i izgradnja autoputa u Vojvodini, do sada smo mnogo radili u centralnoj Srbiji - rekao je Vučić. 

Predsednik odgovorio na pitanje novinara N1 o kašnjenju radova 

- Ja sam se nadao da ćemo brže da potpišemo ugovor, mi ćemo imati Beograd-Novi Sad 2021. godine, umesto 2024, ja sam srećan i zadovoljan. Uradili smo nešto što niko nikada nije uradio, voleo bih da su neke stvari išli brže, da sam pogrešio sigurno jesam, ali to ne znači da se nisam borio za brži napredak Srbije. Iza nas ostaju rezultati - rekao je predsednik novinaru N1 koji mu je napomenuo da je 2015. najavio izgradnju brze pruge do 2018. godine, te od predsednika tražio pojašnjenje za 6 godina kašnjenja u realizaciji projekta na izgradnji brze pruge. 

- Pitao sam se šta će da nađu. Spotove onih koji su najveći zabranjuju. Ako zabrane nadležni državni organi, onda ćemo povući spot. Danas ću da vam izlistam 50 spotova i Tadića i Đilasa gde su upotrebljena deca. Mi imamo saglasnost roditelja za taj spot, ali izgleda da ništa nije dobro. Jedino da izađem sa saopštenjem da zamolim ljude da galsaju za njih. Ako nam zabrane taj spot, sklonićemo, šta da radimo - rekao je predsednik. 

Aleksandar Vučić

Printskrin

Aleksandar Vučić, Foto: Printskrin

Radovi su počeli krajem novembra 2017. godine.

Ukupna vrednost izgradnje pruge Beograd - Budimpešta kroz Srbiju je oko dve milijarde dolara, a pruga sa naše strane biće duga oko 184 kilometara.

Projekat brze pruge od Beograda do Budimpešte je dogovoren između Srbije, Kine i Mađarske u okviru globalne inicijative Kine "Pojas i put".

Obilazak radova na pruzi Beograd-Budimpešta

Printskrin

Obilazak radova na pruzi Beograd-Budimpešta, Foto: Printskrin

Na deonici Beograd Centar - Stara Pazova u toku su radovi na rekonstrukciji i modernizaciji levog koloseka.

Dva postojeća koloseka izmedu Beograd Centra i Batajnice biće rekonstruisana, dok će između Batajnice i Stare Pazove biti napravljena dva nova koloseka.

Obilazak radova na pruzi Beograd-Budimpešta

Alo.rs

Obilazak radova na pruzi Beograd-Budimpešta, Foto: Alo.rs

U okviru pruge biće izgrađena tri nadvožnjaka: Kamendin, Nova Pazova i Stara Pazova i podvožnjak Zemun polje, a biće uređene i železničke stanice Novi Beograd, Batajnica, Stara Pazova i Nova Pazova.

Predviđena je izgradnja i nove stanične zgrade u Zemunu, a stajalište Tošin bunar biće izmešteno na drugu lokaciju.

Takođe, biće napravljena nova stajališta Altina i Kamendin.

Brza pruga se neće nigde ukrštati sa putnom infrastrukturom.

Inače, kineske firme biće angažovane i na deonici od Novog Sada do granice sa Mađarskom, dok deonicu Stara Pazova - Novi Sad gradi kompanija ruskih železnica "RŽD Internešenel".

 

 

Komentari (6)

Rade

30.05.2020 10:10

Izgradnja ove pruge je izuzetno bitan projekat za Srbiju jer nas još bolje povezuje sa Madjarskom.

Dane

30.05.2020 10:16

Svakako ce nam razvijena infrastuktura, privuci mnogo stranih ulaganja...

Rade

30.05.2020 10:17

Buducnost srbije se vidi u razvijenoj infrastukturi...

Branka

30.05.2020 10:22

Vesti koje su vredne pomena, samo ovakve stvari Srbiju mogu da guraju prema napred

vlada

30.05.2020 11:29

Lepe vesti, bravo Srbijo.

Jupi

30.05.2020 13:27

Nadamo se da će novi generalni direktor Infrastrukture železnice Srbije da izvrši temeljnu reviziju svih rukovodećih radnih mesta, od direktora do šefa stanice. Menadzerka za ljudske resurse N.J. je svojim činjenjem i ne činjenjem, a sve suprotno važećim zakonima, sistematizovala radna mesta direktora, zamenika direktora, pomoćnika direktora..., itd. sa VI-1i VI-2 sss i time protivzakonito omogućila da zaposleni neosnovano primaju uvećane zarade koje prevazilaze njihovu stručnu spremu.