N1 РRIZNAO - MI NISMO MEDIJ! Njihovi advokati tvrde: To ni­je te­le­vi­zi­ja već privredno društvo iz Luksemburga

Konačno su raskrinkani.

Jugoslav Ćosić
Jugoslav Ćosić, Foto: Printscreen

Ne­ve­ro­vat­no: Advo­ka­ti pred su­dom re­kli, a što je na­vod­no ušlo i u za­pi­snik, da ta TV "ni­je pru­ža­lac me­di­j­ske uslu­ge", te da za­to ne po­dle­že prav­nim san­k­ci­ja­ma u obla­sti medija. Uvi­dom u APR ne­dvo­smi­sle­no se mo­že vi­de­ti da TV N1 ni­je re­gi­stro­vana kao me­dij, već kao pri­vred­no dru­štvo u vla­sni­štvu ko­m­pa­ni­je "Adri­ja njuz" iz Luksemburga.

Pred­stav­ni­ci TV N1 šo­ki­ra­li su jav­nost priz­na­njem da oni, za­pra­vo - ni­su me­dij! Prav­ni za­stu­p­ni­ci te te­le­vi­zi­je, ko­ja se upor­no pred­sta­vlja kao oli­če­nje pro­fe­sio­na­li­z­ma, nai­me, re­kli su da to ni­je te­le­vi­zi­ja, od­no­sno "pru­ža­lac me­di­j­ske uslu­ge", te da za­to i ne po­dle­že prav­nim san­k­ci­ja­ma u obla­sti me­di­ja!

Stru­č­na jav­nost s pra­vom je pos­ta­vi­la pi­ta­nje da li to zna­či da no­vi­na­ri i ured­ni­ci na toj te­le­vi­zi­ji ni­su me­di­j­ski ra­d­ni­ci, kao i ko uo­p­šte i da li od­go­va­ra za ure­đi­va­č­ku po­li­ti­ku.

Logo N1
Logo N1, Foto: N1

Tvr­d­nja pred sudom

Tvr­d­nju da TV N1 ni­je te­le­vi­zi­ja izneo je ni ma­nje ni vi­še ne­go advo­kat te te­le­vi­zi­je na su­đe­nju po tu­žbi "Slo­bod­ne TV", a što je jav­nos­ti pre­do­či­la po­sla­ni­ca po­kre­ta "Dos­ta je bi­lo" Bran­ka Sta­men­ko­vić.

Jugoslav Ćosić
Jugoslav Ćosić, Foto: Youtube printscreen

- Na pri­pre­m­nom ro­či­štu po tu­žbi "Slo­bod­ne TV" pro­tiv vla­sni­ka N1 nji­hov advo­kat se da­nas bra­nio tvr­d­njom da N1 ni­je me­dij. Me­se­ci­ma DJB jav­nos­ti obja­šnja­va da N1 ni­je me­dij, a da za­po­sle­ni kod njih ni­su no­vi­na­ri. Le­po od njih što su to i sa­mi priz­na­li - na­pi­sa­la je ona na svom Tvi­ter na­lo­gu.

Činjenice - Ko je vlasnik N1

N1 je vla­sni­štvo ko­m­pa­ni­je "Adri­ja njuz" u okvi­ru "Ju­na­j­ted me­di­je", ko­ju či­ne pej TV ka­na­li u re­gio­nu, a ko­ja je član gru­pa­ci­je "Ju­na­j­ted grup". "Ju­na­j­ted grup" je od mar­ta 2019. go­di­ne u ve­ćin­skom vla­sni­štvu "BC par­t­ne­r­sa", glo­bal­ne in­ve­sti­cio­ne ko­m­pa­ni­je.

Advo­kat Vo­jin Bi­ljić, ko­ji je i pot­pred­sed­nik te stran­ke, u izja­vi je ista­kao da se pos­ta­vlja­ju bro­j­na pi­ta­nja o ra­du TV N1 ako ni­su, ka­ko tvr­de, te­le­vi­zi­ja.

N1 nije medij već privredno društvo
N1 nije medij već privredno društvo, Foto: Kurir/Printscreen

- Ako "Adri­ja njuz" ne­ma ure­đi­va­č­ku od­go­vor­nost za sa­dr­ža­je N1, ia­ko je na­ve­den u im­pre­su­mu te te­le­vi­zi­je, on­da je N1 du­žan da od­go­vo­ri na ko­ji na­čin se obez­be­đu­ju stan­da­r­di iz Za­ko­na o jav­nom in­fo­r­mi­sa­nju ako u Sr­bi­ji ni­ko ni­je od­go­vo­ran za sa­dr­žaj N1? Ako su za­po­sle­na ili an­ga­žo­va­na li­ca u N1 u stva­ri za­po­sle­ni u dru­štvu ko­je u obla­sti jav­nog in­fo­r­mi­sa­nja ne­ma ni­ka­kvu od­go­vor­nost, na ko­ji na­čin "Adri­ja njuz" obez­be­đu­je obje­k­ti­v­nost i isti­ni­tost stan­da­r­da izve­šta­va­nja? U in­te­re­su či­je jav­nos­ti izve­šta­va N1, da li je to jav­nost one dr­ža­ve, gde se na­la­zi li­ce od­go­vor­no za sa­dr­ža­je i šta ako je in­te­res jav­nos­ti u Sr­bi­ji dru­ga­či­ji od in­te­re­sa jav­nos­ti te dru­ge dr­ža­ve? - po­dvu­kao je Bi­ljić.

Kampanja menja pravila - svih devet članova se saglasilo

Ze­ki­će­va: REM će ih sva­ka­ko kon­tro­li­sa­ti!

Pre­ma odlu­ci REM, ia­ko se vo­de kao deo pri­vred­nog dru­štva iz Lu­k­se­m­bu­r­ga, te­le­vi­zi­ja N1 bi­će pod nji­ho­vim na­d­zo­rom u na­red­nom pe­rio­du kao i svi re­gu­lar­no re­gi­stro­va­ni me­di­ji, re­kla je čla­ni­ca Sa­ve­ta tog re­gu­la­tor­nog te­la Oli­ve­ra Ze­kić.

- REM je na­dle­žan za sve pru­žao­ce me­di­j­skih uslu­ga ko­ji­ma smo mi izda­li do­zvo­lu, a TV N1 i No­va S se stal­no izvla­če upra­vo na tu či­nje­ni­cu da su re­gi­stro­va­ni u Lu­k­se­m­bu­r­gu, te da mi nad nji­ma ne­ma­mo ni­ka­kvu na­dle­žnost. Ipak, s ob­zi­rom na to da su za­ka­za­ni izbo­ri i da je po­če­la izbor­na ka­m­pa­nja, a da su nji­ho­vi pro­gra­mi pr­ve­n­stve­no in­fo­r­ma­ti­v­nog ka­ra­k­te­ra, svih de­vet čla­no­va Sa­ve­ta REM usa­gla­si­lo se da i te dve te­le­vi­zi­je bu­du pod istim na­d­zo­rom kao i svi osta­li na­cio­nal­ni pru­žao­ci me­di­j­skih uslu­ga - ista­kla je Ze­ki­će­va.

Šalju program u Sloveniju

I zai­sta, uvi­dom u re­gi­star Age­n­ci­je za pri­vred­ne re­gi­stre ne­dvo­smi­sle­no se mo­že vi­de­ti da TV N1 ni­je re­gi­stro­van kao me­dij, već kao pri­vred­no dru­štvo ko­je je u vla­sni­štvu ko­m­pa­ni­je "Adri­ja njuz" iz Lu­k­se­m­bu­r­ga.

Ja­k­ša Šće­kić, du­go­go­di­šnji no­vi­nar Ro­j­te­r­sa, ka­že da ova te­le­vi­zi­ja ko­ri­sti ru­pe u za­ko­nu.

- Ne mo­že­mo mi tu ni­šta da ra­di­mo, osim ako ne­ko baš ho­će, mo­ra da po­ve­de pos­tu­pak pred ne­kim lu­k­se­m­bu­r­škim REM - na­gla­sio je on.

Do­dao je i da je vr­lo ču­d­no za N1 i to što pro­du­ci­ra pro­gram u Beo­gra­du, pa ga ša­lje u Slo­ve­ni­ju i on­da vra­ća da se emi­tu­je u Sr­bi­ji.

Ne­ma objašnjenja - Jugoslav Ćosić je bez odgovora

Ku­rir je ju­če di­re­k­to­ru TV N1 Ju­go­sla­vu Ćo­si­ću pos­ta­vio ko­n­kre­t­na pi­ta­nja o to­me šta su ako ni­su pru­ža­lac me­di­j­ske uslu­ge, kao i šta su on­da za­po­sle­ni na toj te­le­vi­zi­ji ako ni­su no­vi­na­ri, ali on ni­je imao od­go­vo­re, već je po­ku­šao da se izva­di kon­tra­pi­ta­njem.

 

 

Povezane vesti

  • Korisnik: Miloš
    15/05/2020 - 09:34
    Samo ih treba ignorirati za mene prva dva broja na SBB kao da ne postoje a uskoro ni SBB neće postojati neću da finansiranje dzukele
UČITAJ JOŠ KOMENTARA

                            

Najčitanije - Alo.rs

Najnovije - Alo.rs

Vip - Alo.rs

Galerije

Najbolji video klipovi