USVOJEN IZVEŠTAJ O PREGOVARAČKOM PROCESU! Završena sednica o KiM posle 25 sati rasprave!  (VIDEO)
FOTO TANJUG/ RADE PRELIC/bs

Posebna sednica skupštine počela je u utorak, a rasprava je trajala više od 10 časova. Nastavljena je u sredu, i trajala dodatnih 14 sati.

Poslanicima je Izveštaj predstavio predsednik Srbije Aleksandar Vučić, koji je pozvao sve poslaničke grupe da glasaju za izveštaj, jer bi, kako je rekao, jedinstvo o ovom pitanju bilo važno i za sliku Srbije u svetu.

Današnjoj sednici prisustvovalo je 150 narodnih poslanika.

 

Narodna skupština prihvatila je izveštaj o pregovaračkom procesu sa privremenim institucijama u Prištini rezultatom:

ZA - 148

PROTIV - 57

UZDRŽANO - 2

Od 207 narodnih poslanika.

 

Obraćanje Vučića

Na kraju sednice parlamentu se obratio predsednik Srbije Aleksandar Vučić.

- Narednih šest meseci, do 31. marta, biće najteži za Evopu posle Drugog svetskog rata. Jedna od najsloženijih godina i za srpski narod - rekao je Vučić.

- Očekujem da će uslediti novi pritisci. Kada sam molio da nam u ovom trenutku ne treba tolika pompa oko parade, kao i ove druge, niko nije hteo da popusti sa stavovima. Da nam ne treba loša slika u ovom trenutku.

- Po mojoj proceni, Rusi čekaju novu "Jaltu", a druga strana sve radi da do nove "Jalte" ne dođe. To našu situaciju dodatno komplikuje. Očekujem da će nam reći: Oni moraju u UN, vi ne morate formalno da ih priznate. Za mesec i po dana više ne možemo da uvozimu rusku naftu. Radimo sve što možemo, ali ljudi treba da znaju da situacija nije teška.

- Sve što možemo da preduzmemu da osiguramo sigurnu zimu to i radimo. Nema čarobnog štapića, ali kao narod nemamo šta drugo, ali moramo da se borimo, do konačne pobede. Živela Srbija.

13 sati u Skupštini

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić duže od 12 sati strpljivo sedi i sluša obraćanje svakog poslanika, bez obzira kakvo bilo. A od opozicije trpi uglavnom uvrede. Međutim, Vučić se ne da isprovocirati, on mirnim glasom odgovara na svako pitanje, svaku besmislicu opozicije sasluša, a onda staloženo odgovori. Svestan je predsednik da je tema sednice najvažnije pitanje za Srbiju - Kosovo i Metohija. Čini se da predstavnike opozicije koji se javljaju za reč i razvlače sednicu u nedogled najmanje zanima upravo južna srpska pokrajina.

- Vas ne zanima ni KiM ni narod ni izveštaj, vaša jedina politika je - "mrzimo Vučića", rekao je predsednik Srbije.

Predsednik je rekao da niko neće prihvatiti da parlamentarna komisija vodi pregovore.

- Samo mi recite oko ćega će "prvi i drugi patriotski blok" da se dogovore, kada o svemu mislite različito. Jedni traže da idemo u obnovu suvereniteta, što znači rat sa NATO. Ne vidim kako to može da funkcioniše, ali sam spreman da vas primim u svoj kabinet i da vas saslušam. Stvarnih i ozbiljnih predloga nije bilo - rekao je Vučić.

- Molim vas da razumete, oko KiM, nas čeka velika kriza. Oni neće odustati od tablica. Niko im se nije prijavio za promenu tablica, a očekivali su 2-3.000 ljudi. Debakl će njihovu nervozu da poveća, kao i pritisak, strast da stvari promene nasilnim putem na terenu. Šta god naopako da urade, uvek će imati podršku onih koji su stvorili tzv Kosovo. Nikome se ne sviđa što vodimo samostalnu politiku.

Problem sa investitorima

Zapadni investitiri tzv. Kosovo posmatraju kao "nezavisnu državu", pa ne žele da sa Srbijom razgovaraju po pitanju investicija na Kosovu i Metohiji, kazao je Vučić.

- Zato su nam vezane ruke. Ne možemo da završimo ni "Sunčanu dolinu", zato što neće da nam daju neophodne dozvole - objasnio je predsednik. 

Odgovor Bošku Obradoviću

Kada je Boško Obradović pokušao da predstavi Dveri kao konkurenciju SNS, Vučić je odgovorio rezultatima izbora na Kosovu i Metohiji.

- Aleksandar Vučić 82,67, gospodin Obradović 2,14 odsto. Toliko ozbiljna konkurencija - kazao je predsednik.

On je dodao da se on lično više puta video sa Vladimirom Putinom, predsednikom Rusije, koji ga je i odlikovao.

- Vas nije ni na razglednici video - dodao je Vučić.

Priština ne priznaje srpske diplome

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić ukazao je večeras, odgovarajući na izlaganje poslanice „Zeleno-levog kluba“ Biljane Ðorđević, da je Beograd priznao 36 diploma, a Priština ni jednu našu.

Vučić je kazao da je razumeo da je srpska vlast kriva za diplome, jer treba da ih priznamo.

„Mi smo to i uradili sa 36 diploma, a oni našu nijednu. Ceo problem oko diploma se krije u Univerzitetskom centru u Prištini sa privremenim sedištem u Kosovskoj Mitrovici. Albanci ne žele da priznaju da postoji srpski univerzitet u Kosovskoj Mitrovici, koji rade po obrazovnom sistemu Srbije, i neće da priznaju te diplome“, objasnio je on.

Na tvrdnje da dogovor o ličnim kartama ne funkcioniše Vučić je rekao da funkcioniše, jer je ulazno-izlazni dogovor vezan za beogradsku i prištinsku stranu i nema veze sa trećim državama.

„Pitate zašto smo čekali toliko? Jer nismo mogli dobiti garancije da bi dogovor uz naš „disklejmer“ značio da naši ljudi mogu da koriste naša dokumenta na celoj teritoriji Kosova. Time smo olakšali kretanje, skratili čekanja, i ne gubimo toliko papira, što je vama sigurno važno“, poručio je on.

Kada je reč o kriminalizaciji Srba na severu, Vučić je kazao da je poslanica ponovila sve ono što govori Aljbin Kurti svakog dana.

„Iako je po zvaničnim podacima veći kriminal južno od Ibra, vi ćete govoriti o kriminalu na severu. To je jedan deo opšteg hibridnog rata protiv Srbije i Srba na KiM. Potrebno je da se sklone sa KiM borci za slobodu srpskog naroda, a kada ih sklone to bi bio signal ostalima da treba da beže sa KiM“, rekao je on.

Vučić je istakao da je to ponovljena prosta priča koja se koristi u svim hibridnim sukobima širom sveta.

Povodom tendera Vučić je rekao da ih niko nije dobio, i da srpske vlasti ne mogu da izgrade ni magistralu od Jarinja do Kosovske Mitrovice, da se proširi za još jednu traku, jer Priština to ne daje, traži da sve mora da ide preko njih.

„Ne sekirajte se za kriminal na severu, malo se nasekirajte zbog kriminala na jugu, i pre svega zbog terora koji se sprovodi nad našim narodom na KiM“, poručio je on.

"Pisaću im sa oduševljanjem"

Predsednik Vučić je još jednom napomenuo kako će, na predlog izvesnih poslanika, uputiti pismo Vladimiru Putinu, Si Đinpingu i Zapadnim članicama, a po pitanju KiM, i da će to, kao i druge predloge, sprovesti sa oduševljenjem.

"Eskobar verovatno čeka da mu ja dam mandat"

Vučić kaže da je malo falilo da dođe u fizički sukob u Briselu zbog toga što Srbima na Kosovu i Metohiji nije bilo dozvoljeno da učestvuju na referendumu.

"Pitate ko je dao mandat Eskobaru? Verovatno čeka da mu ja dam mandat", ironično je odgovorio Vučić.

Govoreći o zabrani Zagreba da poseti Jasenovac, predsednik kaže da razume sve njihove traume zbog "slučaja Aleksandar Vučić".

"Ja sam sve ono što oni ne bi želeli da bude predsednik Srbije. Ja sam neko ko ih podseća na ono što je bilo u Drugom svetskom ratu, zbog tragedije moje porodice, i neko kome su u ovom poslednjem ratu spalili sve kuće Vučića, svih sedam kuća Vučića u istom tom selu Čipuljić. Ja ih razumem", kazao je Vučić.

Odgovor Milici Đurđević Stamenkovski

Predsednik je rekao da nisu tačne tvrdnje Milice Đurđević Stamenkovski koja je izjavila da su joj kritike bile "argumentovane i dobronamerne", sa tim što je Vučić rekao da za "dobronamernost" nije siguran.

Vučić kaže da je malo falilo da dođe u fizički sukob u Briselu zbog toga što Srbima na Kosovu i Metohiji nije bilo dozvoljeno da učestvuju na referendumu.

Vučić otkrio šta mu je Orban rekao o EU

Vesić o KiM i lažima o Đinđiću

Narodni poslanik Goran Vesić govorio je o situaciji o KiM i raščistio laži koje su iznete na račun predsednika Srbije Aleksandra Vučića.

- Predsednik Republike nam je saopštio koliko je naša pozicija u vezi sa Kosovom i Metohijom teška. Svi znamo da kosovski problem postoji duže od vek i po i da je našem narodu svake godine bilo sve gore. Ipak, bilo bi nekorektno da ne konstatujemo da je pozicija naše države kada su u pitanju pregovori poslednje decenije bolja. Svi znamo koliko je zemalja proteklih godina povuklo priznanje samoproglašene nezavisnosti Kosova i Metohije. Predsednik nam je juče saopštio da se u Ministarstvu spoljnih poslova nalazi još sedam a biće možda i osam nota o povlačenju priznanja. I bez tih povlačenja danas većina zemalja – članica Ujedinjenih nacija, od 197 zemalja koliko ima svetska organizacija u članstvu, ne priznaje tu samoproglašenu nezavisnost. Čini mi se da smo olako prešli preko te činjenice. To je velika promena za koju je zaslužan predsednik Vučić. Da je to bilo lako uraditi zašto to nije uradio neko pre njega. 

Uprava ta činjenica da oni koji priznaju samoproglašenu neszavisnost nemaju većinu u Ujedinjenim nacijama dovela je do toga sa vlasti u Prištini nisu uspele da postanu članice većine međunarodnih organizacija, među kojima su najznačajnije Ujedinjene nacije. Predsednik Vučić nije odbio nijedan razgovor oko Kosova i Metohije, borio se za interese naše zemlje i našeg naroda na Kosovu i Metohiji na svakim pregovorima pa smo tako dobili Briselski sporazum koji vlasti u Prištini odbijaju da sprovedu jer tvrde da nije dobar za njih. Odbijaju da prihvate Zajednicu srpskih opština pa se prvi put od 1999. godine Priština nalazi pod pritiskom međunarodne zajednice. Iseljavanje Srba nije zaustavljeno ali je smanjeno a naš narod na Kosovu i Metohiji prvi put govori jednim političkim glasom u pokrajini i nije razjedinjen. 

Danas je Srbija lider integrativnih procesa u regionu kroz ”Otvoreni Balkan” a vlasti u Prištini su lideri samoizolacije. I najvažnije, ugled predsednika Vučića u međunarodnoj zajednici i sve snažnija pozicija Srbije doveli su do toga da čak i one zemlje koje priznaju samoproglašenu nezavisnost Kosova i Metohije razumeju da se moraju uvažiti legitimni politički, istorijski, kulturni i ekonomski interesi Srbije u našoj južnoj pokrajini.

Upravo ovakva, snažnija, pozicija Republika Srbija u međunarodnoj zajednici omogućila je da predsednik Vučić i naši pregovarači u proteklom periodu postave pitanja koja se odnose na legitimne ekonomske interese Srbije na Kosovu i Metohiji. Bilo je ovde neosnovanih primedbi da predsednik Vučić i Srbija to nisu učinili. To nije tačno. Predsednik veoma snažno insistira na odbrani svih naših interesa bilo da su politički, istorijski, religijski ili ekonomski. Ali nam je rekao da zemlje koje priznaju samoproglašenu nezavisnost smatraju da je sva bivša društvena i državna imovina pripada Prištini. Jasno je da pokušaj sponzora nezavisnog Kosova da Srbiji oduzme imovinu nije samo ekonomsko nego i statusno pitanje. Jer ako bi Srbija dobila imovinu koja joj pripada šta bi ostalo vlastima u Prištini? Skoro ništa.

Srbija je u poslednjih šezdeset godina uložila više od 17 milijardi dolara u putnu, energetsku i telekomunikacionu infrastrukturu na KiM. Tako polažemo legitimno pravo na bar 80 odsto svih infrastrukturnih i privrednih kapaciteta na KiM. To pravo našoj zemlji privremene institucije u Prištini osporavaju kroz nelegalnu privatizaciju koja dovodi do uzurpiranja naše imovine na Kosovu i Metohiji.

Imovina je u vlasništvu onih koji su je stvorili a u slučaju bivše društvene i državne imovine na Kosovu to je skoro isključivo država Srbija.  

Kako je moguće da imovinu u koju je decenijama ulagala država Srbija, kao što su rudnik Trepča ili hidroelektrana Gazivode, sada proglašavaju svojom nelegalne vlasti u Prištini? Gazivode su srpska imovina. To je predsednik Vučić nebrojeno puta ponovio. Branu je gradila beogradska Hidrogradnja. Da bi se formiralo jezero raseljeno je srpsko stanovništvo iz Ibarskog Kolašina. Potopljeno je više od 600 domaćinstava, dve crkve i četiri groblja. Potopljeni su i čuveni srednjevekovni dvori Jelene Anžujske. Hiljade Srba je iseljeno iz tog kraja, i to uz ponižavajuću nadoknadu, jer svedoci tvrde da za ar zemlje nije mogla da se kupi pakla cigareta. Izgradnja Gazivoda finansirana je iz kredita MMF, a neke od tih kredita Srbija i dalje vraća međunarodnim kreditorima.

Pored toga što ne naplaćujemo poreze na području naše južne pokrajine, naša zemlja je od 2002. godine do danas otplatila više od 700 miliona evra kredita kojima su građena preduzeća na KiM. Ukupan dug, koji plaćamo do 2041. godine, je 930 miliona evra.

Znate li šta se gradilo iz tih kredita? „Kosovo B”, kop „Belaćevac”, deo Trepče, Fabrika akumulatora, Fabrika baterija u Gnjilanu i „Metalac” u Đakovici„ Feronikl”, „Balkan” u Suvoj Reci, Industriju sintetičkih vlakana „Printeks” u Prizrenu, Fabriku šavnih cevi u Uroševcu, Fabriku radijatora u Gnjilanu.

Taj dug je naša tapija odnosno vlasnički list nad imovinom na Kosovu. Mi dokaze imamo, plaćamo kredite i nadamo se da svet koji je izgrađen na principu neprikosnovenosti privatne svojine taj argument teško može da ospori.

Juče smo od predsednika Vučića čuli priču o srpskim političarima kojima je Ante Trumbić bio bliži od Nikole Pašića. To je prokletstvo srpske politike. Nažalost, juče u ovom domu čuli smo teške, lažne i neosnovane optužbe na račun lidera kosovskih Srba. Kao da u našem parlamentu sedi Aljbin Kurti čuli smo od nekih srpskih poslanika optužbe da su lideri našeg naroda, kako su rekli, kriminalci i ubice. To je sramota za ovu skupštinu. Dame i gospodo poslanici, ništa nama ne vrede deklaracije i proklamacije i odluke koje ćemo ovde doneti ako Srbi na KiM ne budu govorili jednim glasom. 

A to su ljudi koji sede na galeriji iznad nas. I koji su došli da vide imaju li podršku svoje države. I koji će se danas ili sutra vratiti na KiM. Da žive pod vlašću Prištine i da se bore za opstanak našeg naroda. A po beogradskim kafićima ostaće da sede oni koji ovde ponavljaju Kurtijeve reči. 

Mnogo je laži i uvreda ovde izneto ova dva dana o predsedniku Vučiću. Jedna od najružnijih je o Vučićevom ponašanju kada je premijer Đinđić ubijen. Za razliku od onih koji su lagali ja sam iz Kliničkog centra, tog 12. marta, prvi ušao u praznu zgradu Vlade Srbije. Trebalo je da se spreči državni udar i da se organizuje sednica Vlade. Znate li kako to izgleda? Znam sa kim sam se čuo telefonom u tih nekoliko sati. Jedan od njih bio je i Vučić. Znam koliko mu je bilo teško. Zato što je odgovoran, zato je što je znao kakva je to nesreća za državu i zato što je čovek. I ne lažite više o napijanju. Tako su lagali, ne vi nego neki koji su sada sa vama, da je Đinđić jeo vola na Palama. Bio sam sa njim tada, bio je i Vučić tada u Republici Srpskog jer je Đinđić tada hteo da bude sa narodom kome je zaprećeno bombardovanjem. I bio je. Ali važno je da su oni koji tada tamo nisu bili sedeli po beogradskim kafićima i da su izmisli priču o volu. Samo prestanite više da lažete.

Predsednik je rekao da smo on i ja kao studenti branili pravo Siniše Kovačevića kada je Vojislav Šešelj prekinuo njegovu predstavu "Sveti Sava" u Jugoslovenskom dramskom pozorištu. Branili smo pravo umetnika na slobodu rada. A to je najskaradniji tekst o Svetom Savi protiv koga je ustao i blaženopočivši patrijarh Pavle. U tom tekstu Sveti Sava je prikazan kao bahat, pijanica i ženskaroš. Ne postoji nijedan istorijski dokument koji Rastka Nemanjića tako prikazuje pre nego što se zamonašio. Nijedan. Baš suprotno, Rastko Nemanjić opisan je kao pobožan i skroman mladić. Tako da ne znam odakle Siniši Kovačeviću vizija kako ga je opisao. A mi smo ga branili jer smo branili princip. Kao što smo obojica bili ispred Studija B kada je ukinut Utisak nedelje.

Pozivam vas, dame i gospodo poslanici, da podržimo dosadašnje aktivnosti Predsednika Republike i Vlade Republike Srbije u pregovorima sa međunarodnom zajednicom i predstavnicima privremenih institucija u Prištini. Da danas, kao malo puta u našoj političkoj istoriji, pokažemo jedinstvo i odgovornost. Da stanemo iza Predsednika Republike i Vlade naše zemlje koji treba da nastave pregovore sa punom podrškom ovog doma. Kosovo i Metohija nije stranačka već nacionalna priča. Zato budimo odgovornost i pokažimo da Srbija ima jednu politiku koja se odnosi na Kosovo i Metohiji. To od nas očekuju Srbi koji žive na Kosovu i Metohiji a koji danas gledaju u nas. Samo tako možemo da pobedimo, zaključio je Vesić.

On je pozvao poslanike da podrže izveštaj, aktivnosti predsednika i vlade u pregovorima i da budu jedinstveni. 

"Da uvedemo sankcije sebi?"

- Dame i gospodo narodni poslanici, žao mi je što niste ni pogledali ovaj izveštaj. Možete da kažete da sam ja to izmislio, ali takve stvari ne biste mogli da kažete da ste pogledali izveštaj. Sve što smo radili smo pobrojali. Angažovanje u pregovaračkom procesu, ZSO, evrointegracije, carinski pečat, diplome, IBM, razvojni fond za Sever Kosova, dokumenta, sve što smo radili smo pobrojali - naveo je, između ostalog, predsednik Vučić.

- Ja kažem da je Srbija na evropskom putu, a da li im verujem, ne verujem im ništa. Nego biste nekako da opravdate da smo za nešto krivi, samo vam tepko ide. Nisam nikoga optuživao za izdajstvo. Vi o tome govorite, ne ja. Ni jednog sekunda tu reč nisam upotrebio nizakoga. Čuj, mi krivi zbog toga što verujemo EU. Ne verujem im ništa po pitanju KiM. Da pucamo sebi u nogu, kao po pitanju sankcija Rusiji? Da uvedemo sankcije sebi malo? Da odem tamo i opsujem nekoga? Svaki zahtev koji je imao veze sa pristojnošću, sve sam prihvatio. Siguran da će vaši pregovarači da objasne kako se rešava situacija na KiM. Ne postoji opravdanje za neglasanje za ovaj izveštaj. Ne postoji. Mi smo glasali 12 rezolucija kada smo bili u opoziciji. Svaki put se išlo na rezoluciju kada ne znate šta da radite. Uvek je bila manja šteta tako. Albanski mediji ne kažu šta sam ja rekao vama, samo vas koji govorite protiv mene. Jedna stvar kod albanskih medija je sigurna, a to je da ništa lepo ne kažu o Aleksandru Vučiću, a vi dobro razmislite zašto je tako - kaže Vučić.

"To je naš posao, ne naša politika"

- Kada pričamo o pravom patriotizmu, to bi bilo rešavanje problema sa lekovima, receptima i sa svim drugim. Od trenutka kada su na KiM uveli taksu od 100 odsto, nalazili smo sve puteve i načine da dostavljamo lekove, mleko, meso i štampu i sve drugo. I ne sanjate koliko je tu problema bilo kada zatvaraju puteve, kada pozovu Amerikance da postave kamere pa hapsili sve koji nose lekove, uhapsili čoveka, odveli ga u Prištinu. Lično sam ga pozvao kada je izašao iz pritvora. To je naš posao, ne naša politika - rekao je Vučić.

- Znam koliko je važno da se čuva mir. Meni je važno da Bošnjacima prenesete da ćemo da vodimo računa i o njima i o njihovoj deci. Parlament je emsto gde moramo da pokažemo toleranciju i pustimo da govore šta hoće. Kad bi vam govorili naši poslanici iz prištinskog Parlamenta kako se odnose ka njima kad pomenu Srbiju, onda biste bili ponosni na način kako se odnosimo prema Albancima - istakao je Vučić.

- Posebno je teška situacija u Opštini Štrpce. Protiv svih 98 ljudi albanske vlasti vode istragu. Uložili smo 15 miliona dinara za žičare, 20 miliona za subvencije za ski-centar i obnovili vrtić u Jažencu, sve u Štrpcu. Oni svakog našeg predstavnika hoće da kriminalizuju. Svejedno je šta će da izmišljaju i stavljaju u optužnice. Žive u najtežim uslovima i čudo je kako se dobro drže. Teško je, lakše je u nekim drugim mestima. Ako im ne obezbedimo mir, niko drugi neće ostati - kaže Vučić.

- Žao mi je što niste vodili rčuna o tome šta smo činili za našu zemlju, i šta i dalje činimo. Sada je 20 sati kako slušamo o tome kako nećete glasati za izveštaj. Mi smo glasali i za gluposti kada smo bili u opoziciji samo da održimo jedinstvo. Albanski mediji su to jedva dočekali, i tu smo pokazali nezrelost i neodgovornost umesto jedinstva. 

Vučić je posebno zahvalio Danijeli Vujičić na tome što je uvek čuvala Srbiju u srcu. 

- Nemojte da se sekirate što ih vaša muka i lični bol ne dotiču. Mi ni pedlja srpske teritorije nismo izgubili, nisu nam ubili 15-20 ljudi a da mi ćutimo, ni jedan manastir nam nisu srušili, a za njihovo vreme jesu - rekao je Vučić, u kontekstu postupaka opozicionih članova Parlamenta.

- Mi ćemo čuvati i sačuvati naš narod na način na koji to oni nisu učinili - zaključio je Vučić, podržan aplauzom okupljenih.

Poslanica sa KiM ućutkala opoziciju

Emotivan govor Danijele Vujičić, narodne poslanice SNS sa Kosova i Metohije doveo je do toga da veći deo opozicionih poslanika napusti salu.

- Pola svoje porodice sam izgubila 17. marta 2004. godine. Niste me odbranili. Nemojte meni govoriti o nezavisnom Kosovu jer je za vas ono odavno nezavisno - rekla je mr Danijela Vujičić.

Ona je izjavila da su se Srbi sa Kosova i Metohije, pre dolaska Aleksandra Vučića na vlast, osećali kao da su teret državi Srbiji.

Nakon njenog govora, poslanici Narodne stranke i Pokreta slobodnih građana, kao i još nekih opozicionih partija, napustili su salu.

Obraćanje Pavla Grbovića

Narodni poslanik Pavle Grbović izneo je stav da Srbija sada, izgleda, ne bira između istoka i zapada, već na kom se kontinentu nalazi. Predsednik Vučić je prokomentarisao da je dobro što kao mlada osoba sa dosta strasti iznosi svoje stavove, i rekao da bi bilo dobro da se razumemo i slušamo.

U vezi sa Grbovićevim komentarom o međusobnom ignorisanju, Vučić je rekao da nikada nije bio deo tog ignorisanja.

"Mi se razlikujemo od njih"

Nakon izlaganja Martinovića, reč je uzeo predsednik Vučić.

- Ima jedna stvar koju mi ne smemo da radimo. Videli ste da sam doneo dokumenta koja su javna. Ni jednog sekunda nisam zloupotrebio ni BIA, ni bilo šta. To su oni radili kada su bili na vlasti. Nikada ne smete da zloupotrebite prisluškivan rzgovor. To se ne radi. Prisluškivani razgovori, to što oni slikaju moje dte po kafiću, to mi nikada ne smemo da radimo. Molim vas da im više nikada ne govorite šta je neko rekao u prisluškivanom razgovoru. Mi se razlikujemo od njih - poentirao je Vučić.

Martinović: Dalmacija i Slavonija svete srpske zemlje kao i KiM

Poslanik SNS Aleksandar Martinović rekao je da je saglasan sa opozicijom u stavu da su Kosovo i Metohija sveta srpska zemlja, ali onda to moraju reći i za Slavoniju i Dalmaciju zbog srpskih manastira koji se tamo nalaze.

Kao primer, Martinović je naveo manastir Krka koji je sagradila Jelena Šubić, sestra cara Dušana.

Vučić kaže da Martinović nije mislio da te teritorije treba da pripadnu Srbiji.

"Nije najvažnija moja uloga, već nasleđe koje će ostati iza mene"

Vučić je ponovio da će još jednom tražiti od Vlade da o svim pitanjima po pitanju Kosova donosi odluku Skupština, i poručio je Srbima sa Kosova da će "stručnjaci sada da sve kontrolišu, i da više niko neće smeti da bije Srbe".

"Šta god da uradite u ovoj zemlji, uvek će neko da kaže: 'Jeste, bolja je vojska, ali nešto...'. Dakle, ja nemam potrebu da bilo koga rasturam, niti ću da rasturam. U ovome što govorim naravno da ima ličnih emocija. Ja sam običan čovek, i pored toga što sam predsednik. Dva dana, više od 17 sati slušam uvrede na svoj račun, i svi sve rade bolje. Ja nemam problem sa tim da se svi razumeju u politiku, i svi bi je bolje vodili, ali da vam kažem, ja znam jednu stvar - sve ovo vreme, i ja i ljudi oko mene, i moj šef kabineta, koji se ne pojavljuje u javnosti, i svaki put kada nam pretite vešanjem ili govorite da je ovaj doktor smrt, razmišljate li vi o emocijama? Ne, zato što mi imamo obavezu da budemo pristojni, a vi možete da govorite šta hoćete. Zato hoću da se borim i odgovaram", rekao je Vučić.

Vučić kaže da on ne obožava EU, ali da ne misli da je dobra ideja da Srbija silazi sa evropskog puta.

"Verujte mi, znam šta nam čine. I ne sanjate šta sam sve slušao, ali i govorio, na sastancima sa njima. Razmislite zašto Orban ne napušta EU, iako je idol svima. Svi su idoli, samo mi nismo dovoljne patriote iako jedini nismo uveli sankcije Rusiji. Neće da izađe, zato što mi uvek kaže: 'Aleksandre, sve znaš šta mislim o njima, ali bolje je biti član kluba, nego ne biti član kluba'. On dolazi uskoro da primi najviši orden Republike Srbije", rekao je Vučić.

Vučić ističe da je Srbija danas mnogo jača nego što je bila, ali smo i dalje mali u odnosu na EU.

"Da li to znači da ćemo da se povučemo ako budu ugroženi naši vitalni nacionalni interesi? Ne nećemo se povući. Nećemo se povući ni sa KM tablicama. KM tablice su kao i srpske lične karte na KiM za nas dokaz da je država Srbija i dalje prisutna na KiM. Za nas je to dovoljno vredna stvar da možemo da kažemo da je Kosovo deo Srbije. To je suština", rekao je Vučić.

Vučić je rekao da iako je većina ljudi u Srbiji protiv EU, da bi nas skupo koštalo odustajanje od evropskog puta.

"Ja mislim da u ovom trenutku, niti smemo, niti bi bilo pametno da napuštamo evropski put. Ne zato što ih volim, još manje zato što oni nas vole. Mi moramo da radimo na pojačavanju saradnje sa zemljama EU, posebno sada u svetlu rata u Ukrajini. Pojavljuju se sukobi svakoga dana, koje izazivaju svetske službe - od Kirgistana i Tadžikistana, do Jermenije i Azerbejdžana. Ubijeno 105 Jermena, a ništa se nije desilo, svet ne reaguje. Oguglali su svi. Govorim o mogućim posledicama koje nisu tako daleke ukoliko bismo se ponašali tako lagodnije", rekao je on.

Vučić ističe da je on lider svih, i da će prihvatiti da Skupština ima značajniju ulogu po pitanju Kosova i Metohije.

"Siguran sam da ćete uspešno rešiti to pitanje. Za mene nije najvažnija moja uloga, već nasleđe koje će ostati iza mene. A najvažnije mi je to šta će biti sa našom državom. A pošto ja to ne mogu da uradim, vi ćete donositi odluke u odborima ovde, i moći ćemo da govorimo da postižemo fantastične rezultate zahvaljujući Narodnoj skupštini. Nećete pobediti, sam ću se skloniti, a onda sam siguran da će sve da procveta, i da ćemo za dan rešiti sve probleme na KiM. Uspeli ste da me ubedite svim argumentima, i time da ćete dete da mi udavite u šahti kao Gadafija", odgovorio je Vučić.

"Kad god da pomislite da ih je sramota da tako nešto sami napišu o tuđoj deci, nije. Ne zaboravite, da od toga da to napišu do toga da to urade nije dalek put. Kao Čehovljeva puška, ako se pojavi u prvom činu mora da opali u trećem", rekao je on.

Vučićev odgovor Milošu Jovanoviću

Predsednik Vučić je posle obraćanja Miloša Jovanovića rekao da je važno da se govori o argumentaciji.

- Lepo i lukavo je izneto sve što se sviđa narodu, tobož da bi se zaštitila država, a ne stranački interesi. Naime, dobro je da smo danas naučili da ne živimo u diktaturi, zato što ste sami rekli da gostujete u medijima koji nisu naklonjeni vladajućoj većini. Dobro je da tako nešto postoji, dobro je da imate pristup svim medijima, mi nemamo. Nisam razumeo tu fasciniranost Markom Đurićem, i zašto ga pominjete danas i juče. Izgleda da je primetio kakvu politiku vodite, pa se na vreme sklonio. Vi ste u toj emisiji rekli da neće biti dovoljno bandera za sve izdajnike, i da treba zvati ROSU da uhapse Marka Đurića. Kada vam je sujeta povređena kada je neko od vas uspešniji u duelu, vi hoćete da zovete ROSU - rekao je predsednik.

On je dodao da je 1.876 albanskih terorista pušteno na slobodu, uključujući Aljbina Kurtija i braću Mazreku, upravo tokom vlasti DSS.

- Što ste nam urnisali vojsku. Nismo imali ni zolje ni bacače. Po 156 evra po komadu. Danas imamo i "osa" i "zolja". Imamo i "kornete", čekamo i "Mistrale". Za to niste zaslužni vi. Ali lepo je kad neko može da govori bez ikakve odgovornosti, da bi se dopao ljudima - poručio je predsednik Jovanoviću.

Vučić ističe da nije napadao nikoga zbog reakcije tadašnjih vlasti na jednostrano priznanje nezavisnosti Kosova.

- A danas kažete da je doteralo cara do duvara. Znači nije tada doteralo cara do duvara, već danas moramo da se bijemo. Nije trebalo da se bijemo ni tokom pogroma 2004. godine, kada su palili crkve i proterali ljude. Jedino što je tada urađeno je pokušaj spaljivanja džamija i ambasada. Šta je tada urađeno? Ništa. Pritom ne želim da kažem da ste vi to uradili. Nije narod znao od besa šta da radi. To je bio rezultat užasno loše politike, sa katastrofalnim rezultatima - rekao je on.

Predsednik kaže da se on bavi suštinom i činjenicama, i potom pokazao pristupni dokument za EU.

- Dakle mi smo se za dve stvari izborili 2015. godine. To su Rezolucija 1244 i to da nema prejudiciranja statusa Kosova. Ono čime su oni to osporili je upravo presuda Međunarodno suda po kojoj Albanci nisu prekršili međunarodno pravo - rekao je on.

Vučić ističe i da ne misli da je Koštunica dočekivao Solanu zato što je voleo, već zato što je morao, kao predsednik.

- Kažete i da se u Skupštini više angažujemo i da Skupština mora da više učestvuje u razgovorima. Meni je to lakše, ali nikada se nećemo dogovoriti. Ne zato što ne možemo, nego zato što nećete da se dogovorimo. Uvek imate izgovore, uvek imate Lajbnicov dovoljni razlog. Vi imate pravo na to, samo i ljudi imaju pravo da donose zaključke o tome. Lako je lepo govoriti, a teško je izvršavati stvari - dodao je predsednik.

On ističe da je nemoguće postići dogovor ni oko ovog izveštaja, a kamoli oko nekih ozbiljnijih pitanja.

- Vi samo hoćete da napravite predstavu za medije, a da se ništa ne uradi. U redu. Meni će biti skinut teret sa grbače, a vi ovde pravite predstavu. Nemojte da brinete ljudi, biće sve potaman, samo da oni uzmu stvar u svoje ruke - kazao je Vučić.

Predsednik je dodao da Jovanović zaboravlja šta je prethodilo Briselskom sporazumu, i da je država bila osiromašena i razorena, kao i da je armija bila nepostojeća.

- Imali smo jedan MiG-21, koji je u to vreme bio mrtvački sanduk. Od helikoptera smo imali samo Gazele sa topovima i jednu "sedamnaesticu". A sada pošto imamo mnogo, a imaćemo još više, želim sada da vam kažem da kupujemo još 11 Mi-35 sa Kipra. Prosto, onda možete i da se silite, ali preko tuđih leđa - ističe on.

Vučić je rekao da je on ponosan na Briselski sporazum, i da ništa slatko nema u njemu, ali je sprečio uništenje Srbije i dao nam vremena da ojačamo.

Obraćanje poslanika

Poslanik Vladimir Đukanović je tokom svog obraćanja istakao važnost mira u teškoj trenutnoj situaciji u regionu i svetu.

On je takođe pozvao sve kolege poslanike da glasaju za izveštaj o pregovaračkom procesu sa privremenim institucijama u Prištini.

Poslanik Miloš Jovanović je rekao da je Međunarodni sud pravde dao samo savetodavno mišljenje, kada je iz tog tela saopšteno da Albanci nisu prekršili međunarodno pravo kada su jednostrano proglasili nezavisnost.

"Mi ćemo umeti da čuvamo Srbiju"

Predsednik Vučić je rekao da je od 2000 godine počeo raspad državne zajednice sa Crnom Gorom, da bi 2006. godine Crna Gora donela odluku da postane nezavisna zemlja, delimično i našim javašlukom.

- Pogrom je bio 2004. godine, 2008. godine je proglašena jednostrana nezavisnost Kosova. Nama kada su rekli da pozovemo članstvo i narod, mi smo to radili. Iako smo bili opozicija, sve smo radili za svoju zemlju, nismo hteli da idemo protiv vlasti po svaku cenu - rekao je Vučić.

On je takođe rekao da u to vreme nije postojala sloboda štampe, i da nije postojala nijedna televizija na kojoj su predstavnici opozicije smeli da govore. 

- Ali ovo je stvar političkih ocena. To svako od nas može da meri na jedan ili drugi način. Ali pitanje životnog standarda ne može da se meri bilo kako. Podsećam vas, stotine hiljada ljudi je ostalo bez posla, fabrike su bile zakatančene. Danas nama traže ljudi pare za fabrike koje su tada uništene. Pa mi izdvajamo socijalnu pomoć i jednokratna davanja, zato što nemamo zakonsko pravo da isplaćujemo ljudima vaše dugove - kazao je predsednik.

Vučić ističe da je moguće organizovati glasanje u Skupštini o rezoluciji koju država planira da donese.

- Ja mislim da je to neefikasno. Nisam obećao, ali videćemo da to uradimo. Što se tiče toga šta sam ja rekao Kurtiju, njemu sam poručio da reciprocitet može da postoji samo između država, i da me njegove gluposti ne zanimaju. To sam mu rekao deset puta, u lice, i ponavljam vam pred celokupnom srpskom javnosti. Što se tiče priznanja Kosova, vi pominjete sintagmu sveobuhvatna normalizacija, pa to je upisano u pregovarački okvir - rekao je on.

Predsednik je dodao da predlog "Dve Nemačke" ne podrazumeva formalno priznanje, ali da je on gotovo ubeđen da preko toga Priština traži članstvo u UN.

- Oni neće od toga da odustanu, zato su i tražili sednicu. To je ono što oni traže, i zato nam je bilo potrebno da kažemo da mi to nećemo. Ja nemam problem da vam kažem da sasvim sigurno za vreme mog mandata neće biti potpisivano ništa bez Skupštine i referenduma. Ne dolazi u obzir nikakvo potpisivanje. Što se mene tiče, to vam ja obećavam, direktnog ili indirektnog priznanja neće biti, i meni ne pada na pamet da potpisujem bilo kakve štetne dokumente u ime Republike Srbije, niti da potpisujem bilo kakve štetne dokumente - rekao je on, na šta se u Skupštini prolomio aplauz.

- Rekli ste još 5. septembra 2020. godine da će 5. septembra 2021. Kosovo biti član UN. Kao što vidite, nije se desilo. Nije se desilo ni septembra 2022. godine… Mi ćemo umeti da čuvamo Srbiju - kazao je predsednik Srbije.

Obratio se Vladeta Janković

Poslanik Vladeta Janković obratio se predsedniku Vučiću, i tražio od njega da se obaveže pred Skupštinom da će pred svako potpisivanje nekog narednog dokumenta izaći pred Skupštinu da objasni šta potpisuje.

Vučić Novakoviću: Vaša kampanja je poziv na ubistvo i silovanje, zato nećete doći na vlast

Posle obraćanja poslanika Nebojše Novakovića predsednik Vučić je rekao da ljude niko ne može da prevari, i da ljudi vide sve - i one koji dobacuju, i one koji strpljivo slušaju.

- Pričate o Oliveru Ivanoviću. Vi njega verovatno nikada niste ni videli. Dali ste sebi za pravo, optužujete ljude za ubistvo. I opet dobacujete. Pa nijedan od svih govornika ne može da ne dobacuje. Sve su u stanju da izmisle, ali ako ih podsetite da su to u stanju, onda sam ja krivac za sve. Pitate ko je pustio spot o Oliveru Ivanoviću na Pinku. To je uobičajena preterana izborna kampanja. Ljudi, ovo je vaša kampanja. Andrej i Danilo u šahti kao Gadafi. To je poziv na ubistvo i na silovanje. To je vaša kampanja. Nisam ja lud, nego ste vi bezobzirni - kazao je predsednik.

Vučić je poručio Novakoviću da će uvek biti spreman da im odgovori, dok rejting opozicionih partija bude i dalje padao.

- Kažete, dogovorio se sa Zapadom 2010. ili 2011. Gde sam, jesam li leteo negde pa se dogovorio? Šta je ovaj čovek nama rekao? On nam je rekao da su izbori koji su tada organizovani, kada je on bio na vlasti, znači bili organizovani na takav način da je Zapad glasao. I kada pričate o izvesnom gospodinu Lukiju, ja ne znam ko je čovek. Samo znam da je dugo bio u Demokratskoj stranci, i da nas je dugo mučio u Pećincima. Što se tiče fašizma, vi ste ti koji stalno Srbiju nazivate fašističkom zemljom. Napadate našu braću Mađare, smeta vam spomenik nevinim ljudima koji su ubijeni. I onda čuvena pretnja: "Kad mi dođemo na vlast..." I to stalno slušamo. Čim oni dođu na vlast, mi ćemo svi u zatvor, moja deca će biti silovana kao Gadafi. I to je kod njih sve normalno. Ne brinite, nećete doći na vlast, a mi ćemo o vama da brinemo kao malo vode na dlanu. Tu negde, oko 5 ili 6 odsto glasova, da narod uvek zna ko ste i šta ste - rekao je on.

Predsednik dodaje i da je mnogo ljudi u vreme prošle vlasti ubijeno iz političkih razloga, kao predsednik Vlade.

- Evo sada, imamo i drugog koji je postao heroj albanskih medija. Rekao je: "Kažete biračima da ne date Kosovo, a Zapadu kažete da dajete". Eto, sve to su izvukli iz vašeg govora. E pa sada, pošto vam je najveći problem to što vam ja odgovaram, želim da vas obavestim da ću i dalje nastaviti to da radim, da se još više sekirate - rekao je predsednik.

Vučić: "Neću vam dati nijedno dete da ubijete u Srbiji"

Predsednik Vučić se prvo obratio poslaniku Milićeviću, i istakao da povlačenje priznanja nije fudbalska utakmica.

- Pokušavamo da očvrsnemo našu pregovaračku poziciju. Znamo da nećemo promeniti mišljenje najmoćnijih zemalja na svetu. Albanci su tražili od Republikanaca posebno Vijetnam i Keniju, veliki je pritisak na te dve zemlje. Ja vam to otkrivam prvi put. Ja ću stupiti u kontakt sa novim predsednikom Kenije. Nadam se da ćemo moći da očuvamo našu poziciju - rekao je predsednik.

On je poručio poslanici Jefić Branković, i rekao da se sve vreme u Skupštini govorilo o tome šta se nama sviđa.

- Samo smo pričali o tome, a ne šta je stvarno i realno. Situacija je mnogo teža nego što mi mislimo. Albanci neće da čuju ništa. Ni Evropljani ni Amerikanci. O svemu ovome što mi pričamo sada. Kako mislimo da živimo u svetu gde Amerikanci i Evropljani nisu bitni. Ja ne moram da ih volim, ali su ovoj zemlji bitni - kazao je Vučić.

Predsednik je rekao da je litijum budućnost, a da smo mi svoju šansu propustili, u odgovoru Đorđu Miketiću.

- To je budućnost i Nemačke, i Amerike. Samo nije naša. Vi ste ovde izneli najteže uvrede i klevete. Vi ste predstavnika vlasti nazvali doktor smrt. Drugog ste nazvali dilerom droge. Ne bi vam se dopalo kada bih govorio o tome, a o uživaocima još manje. Po zakonu ne mogu o tome da govorim. Dakle, vi ste na osnovu pisanja tabloida i društvenih mreža optužili doktora Lončara. Znate li vi koliko je on života spasao. Uvek je spreman da ode u bolnicu, i kada je bio ministar, svoj posao nije zaboravio. Zašto je on doktor smrt? Zašto je Aleksandar Vulin diler droge? Ko vam je to rekao? Tetka, jeste li izmislili tek tako. Niko vas nije slušao nažalost. Ja jesam, i sve sam čuo - rekao je on.

Vučić ističe da laži koje se ponavljaju milion puta ne postaju istina, i da je spreman da odgovori na sve neistine.

- A sada da vam pokažem kako prištinski mediji reaguju. Ovo je Albanski medij, Reporteri. Piše naslov: "Srpski poslanik Vučiću - Napio si se od sreće kada je Đinđić ubijen". Danas je izašao taj tekst. Ja to nikada nisam rekao. I za to imam dokaz. Prisluškivan sam u vreme ove aristokratije ovde, i baš taj razgovor je prisluškivan, kada sam pričao sa Šešeljem. On me je pitao šta se desilo, i interesovao se zašto sam tužan. Sve je to zapisano. Srećom, imam dokaz kakvi su lažovi. Oni su moje razgovore sa Šešeljem vodili kao prisluškivanje razgovora sa ekstremistom. Nije bitno to što lažete. Albanski mediji nisu uzeli ono što je Vučić rekao. Njihov protivnik je danas samo jedan. A trebala je da im bude protivnik cela skupština - kazao je predsednik.

On je zamolio Miketića da je lepo što brine o čovečanstvu, ali da kod nas prenaseljenost neće biti problem.

- Zato što ćete da insistirate na tome da je jedino važno da imamo zdravu hranu. Pritom vas baš briga što popušite 100 cigara dnevno. Hoćete da zaustavite fenomenalni rast srpske industrije, a poljoprivredu smo odavno pretekli čak i softverskom industrijom. Ova zemlja je izuzetno napredovala. Tačno je da po tom pitanju moramo da radimo, i da ulažemo u ekologiju, ali je takođe tačno da ne smemo da se služimo demagoškim metodama, već da se brinemo i o tome šta može doneti blagostanje našoj zemlji u celini - dodao je Vučić.

USVOJEN IZVEŠTAJ O PREGOVARAČKOM PROCESU! Završena sednica o KiM posle 25 sati rasprave!  (VIDEO)

Foto: Printscreen

 

Predsednik je rekao da se svaka reč izgovorena tumači na pogrešan način, po pitanju Kosova i Metohije.

- Kao Boga vas molim, predložite šta ćemo da radimo. Obavezao sam se da ću primati predstavnike institucija, obavezao sam se da ću da šaljem pisma. Hajde da ja vas zamolim jednu stvar. Izađite iz političkih napada, i uđite u to šta želite svojoj zemlji. To je moja molba za vas. A to što ste nekoga nazvali doktor smrt, a nekoga dilerom droge, molim vas da se izvinite Zlatiboru Lončaru ovog trenutka. Ako imate dokaze, idite u tužilaštvo i dokažite da je ubica, i ja sam siguran da će oni odmah da postupe po tome - poručio je predsednik Miketiću.

On je zatim rekao i da su poslanici opozicije plakali kako ih neko napada, dok ustvari hoće da biju predstavnike vlasti, i nazivaju ih najgorim imenima.

- Vi ste danas pokazali vrhunac beščašća. U trenutku kada sam vam pokazao da je neko svojeručno napisao da će nečije dete da udavi u šahtu, vi ste na to reagovali tako što ste počeli da vičete, i da govorite da ja treba da prekinem. Samo sam čitao ono što ste sami govorili. Neću vam dati nijedno dete da ubijete u Srbiji, nikada - kazao je Vučić.

Obraćanje poslanika

POkupljenima se obratio dr Uglješa Mrdić, koji je pozvao na jedinstvo i izvinio se predstavnicima sa KiM zbog ponašanja pojedinih poslanika.

Obraćanje poslanika

Posle predsednikovog odgovora ponovo se obratio Slaviša Ristić, a zatim Đorđe Milićević i Sanja Jeftić Branković.

Predsednik Skupštine Vladimir Orlić je prozvao i Srđana Milivojevića, koji se javio za reč, ali je u međuvremenu izašao.

Posle toga je govorio i Đorđe Miketić.

Orlić: I današnja sednica bez pauze

Predsednik Skupštine Vladimir Orlić je rekao da će i današnja sednica biti održana bez pauze, reagujući na pisanje i žalbe određenih medija.

- Ruku na srce, ja ovu salu gledam odavde ceo dan, jedini koji je bio ovde bez pauze je bio predsednik države. I kako to obično biva, oni koji se najviše žale su najviše i izlazili - rekao je Orlić.

Obraćanje poslanika

Prvi su se u Narodnoj skupštini obratili poslanici Jahrija Ferhatović, Aleksandar Olenik, Elvira Kovač, Đorđe Pavićević i Hadži Milorad Stošić, koji su izneli svoje viđenje izveštaja o pregovaračkom procesu.

Ćutino rešenje za KiM

Reč je dobio Aleksandar Jovanović Ćuta koji je izneo "fenomenalno rešenje" za Kosovo i Metohiju - svi moramo da sadimo jagode! 

To je bio jedini put da je Ćuta pomenuo Kosovo i Metohiju za sve vreme svog govora, iako je jedina tačka dnevnog reda Izveštaj o pregovaračkom procesu sa privremenim institucijama u Prištini. Za vreme svog obraćanja narodnim poslanicima on je pravio haos i vikao, toliko da su ga i narodni poslanici iz njegovog poslaničkog kluba opominjali da se drži teme. 

Obraća se predsednik Vučić

Predsednik Aleksandar Vučić je rekao da je zahvalan poslaniku Ferhatoviću, koji je primetio da je mir najvažniji.

- Tačno je i da u Srbiji ne žive samo Srbi, žive i Mađari, Bošnjaci, Albanci, Romi, Slovaci, Rumuni, Rusini, Bugari i mnogi drugi. Zato sam se trudio da kroz našu politiku vodimo računa o svim drugim narodima - rekao je predsednik.

Vučić je Oleniku rekao da Srbija u Vojvodini ima najveće projekte izgradnje pruga, i da nije istina da država ne ulaže u severnu pokrajinu.

- Uskoro ćemo da završimo i eksproprijaciju kako bi radili Novi Sad-Subotica, da spajamo Beograd sa Budimpeštom. Očekujem da to bude završeno do 2025. godine. Mislim da je to važno i za Mađare i za Srbe. Očekujem da sa mađarskim partnerima rešimo pitanje prelaska granica - kazao je on.

Predsednik je istakao i da je svestan problema sa vodom u određenim gradovima u Vojvodini, pre svega u Zrenjaninu.

- Mi ćemo rešiti probleme koje drugi nisu. To je problem koji postoji decenijama, i ja sam dao reč da će to biti završeno. Nije opravdanje zašto to neki drugi nisu radili, ali projekat Čista Srbija je za nas od velikog značaja, radimo ga uz finansiranje Nemaca, Banke Evrope, sa Kinezima i IBRD-jem. To radimo širom Srbije, i to je mnogo težak posao, a da nije dovoljno cenjen u Srbiji - kaže Vučić.

Predsednik je opozicionim poslanicima rekao da su strašno osetljivi kad su oni lično u pitanju i njihove porodice i nimalo osetljivi kad je reč o drugima pa tako napadaju njegovog oca koji je bio na litijama.

- Vi ste ti koji ste sebi dali moralno pravo da mi svaki dan držite lekcije i tirade - kazao je i dodao: I da se slikam sa sve troje dece, više bih lajkova dobio da se slikam sa svoja dva psa... to više govori o nama.

USVOJEN IZVEŠTAJ O PREGOVARAČKOM PROCESU! Završena sednica o KiM posle 25 sati rasprave!  (VIDEO)

FOTO TANJUG/ RADE PRELIC/bs

 

Naglasio je da se predstavnici opozicije isključivo služe ličnim diskvalifikacijama a za to redovno optužuju druge.

- Juče za 10 sati i 17 minuta niste istrpeli da mi ne dobacite, niste bili toliko strpljivi, a ja sam saslušao i nikom nisam dobacio... Koliko vam je stalo do Kosova, govori to što ste se juče svađali gde ćete da sedite - rekao je predsednik u parlamentu.

- Kada se Albanci sastanu sa Kvintom, oni uznaju da su oni pogazili sve sporazume. Oni kažu da nemaju pravo da se mešaju jer oni njih smatraju suverenom državom koja na svojoj teritoriji ima pravo da radi šta hoće bez obzira na to šta je potpisala sa Beogradom. 

- Koje je tačno rešenje, postavili ste to pitanje. U 29 godina promenila se situacija ne samo našom voljom nego voljom velikih sila. Jedino magarac ne bi primetio da se nešto promenilo i da mora da se promeni pozicija. Ne može biit ista pozicija pre i posle 1999. ni 2008. ni 2010. ni 2011. godine. Sve to nosi nešto sa tobom. Da, ja ne krijem ništa. Da ja sam mislio da je razgraničenje rešenje. Shvatio sam da je to neizvodljivo. Ja sam imao dovoljno hrabrosti da kažem ono što ste svi vi mislili da je dobro rešenje, ali niste bili spremni da kažete.

On je ponovio da nikada neće dozvoliti poterivanje našeg naroda niti napade na srpske manastire i institucije.

-  Danas gledam kako da obezbedim da možemo da razmenjujemo i sadimo jagode sa Albancima. Ali ja bih bez zastave nezavisnog Kosova, a što se jagoda tiče, sa jagodama nemam problem. Mislim da je važno da se te ideje o jagodama, malinama čuju, jer to su dobre ideje. 

USVOJEN IZVEŠTAJ O PREGOVARAČKOM PROCESU! Završena sednica o KiM posle 25 sati rasprave!  (VIDEO)

FOTO TANJUG/ RADE PRELIC/bs

 

Vi možete sebi da dozvolite da sedite pod zastavom nezavisnog Kosova, ja ne mogu i ne smem jer me na to obavezuju i Ustav i zakon, a i neću to da radim - rekao je predsednik obraćajući se opozicionom poslaniku Aleksandru Jovanoviću Ćuti koji je govorio o Gornjim Nedeljicama. Predsednik je govoreći o Železari i rudniku Bor rekao da je ponosan na dogovor sa Ziđinom, gde je sačuvnao 10.000 radnih mesta, a niko se osim Kineza i Rusa nije prijavio. Predsednik je rekao da je naš budžet krvario, jer smo gubili više od milijardu evra...

- I dolaze ljudi, spasavaju nas, spasli su istok Srbije - rekao je Vučić dodavši da se svi okolni gradovi oslanjaju na Bor i žive od tog Ziđina. To je jedan od najvećih uspeha na koji sam ponosan - rekao je Vučić.

Ćuta uputio poziv Vučiću

Posle prvog predsednikovog obraćanja govorili su Đorđe Milićević, Jahrija Ferhatović i Đorđe Pavićević.

Potom se ponovo obratio Aleksandar Jovanović Ćuta, koji se izvinio zbog vikanja, a onda, kao predsednik Skupštinskog odbora za ekologiju, pozvao predsednika da zajedno odu u Gornje Nedeljice.

Vučić prihvatio Ćutin poziv

Predsednik Aleksandar Vučić je prihvatio poziv Aleksandra Jovanovića Ćute, i rekao je da je spreman da idu u Gornje Nedeljice.

- Ja sam predsednik Srbije, spreman sam da idem svuda. Ali hajde vi dođite sa mnom da vidite kako je teško praviti auto-put - kazao je on.

Vučić je govorio o mukama sa kojima se suočava država prilikom eksproprijacije zemljišta.

- Svi hoće da stiču političke poene, a evo ja se ne libim da kažem šta stvarno mislim. Da, propustili smo najveću šansu u Gornjim Nedeljicama. Jesam li kriv što sam slušao vas? Više nego drugi, a ja sam njih slušao. Kriv sam. Ne morate da podižete paniku, suština je u tome da mi moramo da budemo realni kada sagledavamo državne poslove - kaže on.

Predsednik je dodao da je on veteran u vođenju države, i da je država ozbiljna stvar.

- Stvarno sam ponosan na vođenje države. Samo vas molim malo više realizma. Manje pobune, a više shvatanja da ne idemo protiv naroda. Spreman sam da idem sa vama u Nedeljice, u drugoj polovini oktobra. Ako hoćete da vodite kamere vodite, i da čujem šta ljudi imaju da kažu - rekao je predsednik Vučić.

Marković, Cakić i Milivojević se obratili u Skupštini

Aleksandar Marković, Nebojša Cakić i Srđan Milivojević su se obratili nakon odgovora predsednika Vučića.

Milivojević je Vučića pozvao da podnese ostavku, što je propraćeno smehom od strane većine poslanika.

Vučićev odgovor

Predsednik Vučić je rekao da kao predsednik republike ne može da se ponaša neodgovorno kao Milivojević, a potom odgovarao na njegove tvrdnje.

- Više puta smo čuli od njega kako su Srbi sa Kosova krivi pošto učestvuju u Vladi na Kosovu. Znate, ljudi iz Demokratske stranke, poput gospodina Bogdanovića, su učestvovali u vlasti na Kosovu. Oni pričaju da su neki drugi krivi za sve ono što su oni radili pre 20 godina. Ne interesuje ih istina, jedino žele da viču. Kažete da su ovde lopovi. Da, ja mislim da smo imali pravu lopovsku vlast. Mislim da ste razorili zemlju, da ste je uništili, i da nam je potrebno mnogo godina da se vratimo - kazao je on.

Vučić je poručio da smo u vreme DS imali najveću nezaposlenost u Srbiji, a da danas imamo najmanju, i to po Eurostatovom modelu.

- Ja ću da se osvrnem na svaku laž koju ste izgovorili. Govorite i kukate ovde kako je vas neko nazivao. Evo šta kaže čovek koji je malopre govorio: "Andrej i Danilo pronađeni u šahtu kao Gadafi". Dakle to je čovek koji želi da mi ubije dete. Zašto mi dobacujete, zato što želi da mi ubije dete. Sram vas bilo sve, i što se tome smejete sada. I pri tome sve vreme glumite žrtve. Ne postoji gadost koju niste u stanju da izgovorite. Ali ste u stanju da primetite sve što ne ide vama na ruku - rekao je predsednik.

USVOJEN IZVEŠTAJ O PREGOVARAČKOM PROCESU! Završena sednica o KiM posle 25 sati rasprave!  (VIDEO)

FOTO TANJUG/ RADE PRELIC/bs

 

On kaže da je Tonija Blera sreo nekoliko puta, i da će uvek pokušavati da od neprijatelja napraviti prijatelja.

- Jel ste to o Bleru pričali o Đinđiću? On se sreo sa njim dve godine posle bombardovanja. Koštunica crveni tepih prostro pred Solanu. Svako vaše dobacivanje mi govori samo koliko vas boli istina. To da ćete da sahranite moje dete i brata, to govori o vama. On je sve to govorio javno. Ne pitate njega da li ga je sramota - pitao je Vučić.

Istakao je i da ima pametnija posla nego da gleda pevačice poput Maje Berović.

- Pričate o Krajini. Mi smo tada bili jedina opozicija, a lider stranke je tokom pada Krajine bio u zatvoru. To je još jedna od laži koju stalno iznosite. U Hrtkovcima nisam bio, nisam bio ni član stranke tada. Ako govorite o Šešelju, siguran sam da bi vas on rasturio kada bi se govorilo o tome. Što se tiče ubistava i kriminalu, mi smo u vaš vreme bili rekorderi po tome. Ubijen je premijer. Dva policijska generala u jednom danu. Imali smo 15 puta više ubistava nego danas. Vaša vlast je eufemizam za organizovani kriminal, lopovluk i pljačku - odgovorio je Vučić Milivojeviću.

Predsednik je poslaniku DS poručio da ne ubija tuđu decu, i da ne preti nikome.

- Vi kažete da nema rešenja za KiM. Osim Bajrama Redžepija, nije Priština proglasila protivpravnu nezavisnost u vreme Aleksandra Vučića, nego u vaše. A vaš ceo odgovor je bio da se predsednik skloni u Rumuniju, da bi izbegao odgovor naroda. A pre toga vam je bio junački odgovor na pogrom Srba. Igrali ste pasijans u skupštini tokom pogroma - istakao je on.

Vučić kaže i da će odluku o ostavci doneti sam, i da ga ljudi poput Milivojevića nikada neće pobediti.

- Ja ću sam da se sklonim kada vidim da nemam energije, iako sam juče video da imam više nego svi vi. Ja znam da mi je poslednji mandat, a plašim se da ni posle nećete moći da pobedite, pošto će narod da izabere nekog pristojnog i racionalnog, koji će Srbiju da vodi napred, a ne da je vraća u mračni period poput vas. Vaša vlast je bila najmračniji period svih srpskih vlasti od 1918. godine - zaključio je Vučić.

Poslanici o izveštaju o pregovorima

Posle Vučićevog odgovora Milivojeviću, obratili su se poslanici Zoran Sandić, Radomir Lazović i Marijan Rističević, Zoran Lutovac i Siniša Kovačević.

Vučićev odgovor Siniši Kovačeviću

Predsednik Vučić je poručio poslanicima opozicije da se konstantno žale na dobacivanje, a oni rade to isto.

On je potom odgovorio Siniši Kovačeviću, i rekao da ga čudi što ga nisu nazvali kugom, kasapinom i lažljivcem.

- To je veoma "pristojan" rečnik za političke protivnike. Mada za vas ne bih rekao da ste politički protivnik, pošto ste pet stranaka promenili. Izbacili su vas i čak iz pokreta koji ste vi osnovali. Nije u moje vreme Kosovo proglasilo nezavisnost, nego u vreme vaše stranke. Kada je vaša stranka imala mesto šefa diplomatije, i druga ministarstva. Nije u moje vreme doneta presuda Međunarodnog suda pravde o tome da proglašenje nezavisnosti Kosova nije pogazilo međunarodno pravo, nego u vaše - kazao je predsednik.

USVOJEN IZVEŠTAJ O PREGOVARAČKOM PROCESU! Završena sednica o KiM posle 25 sati rasprave!  (VIDEO)

Foto: Printscreen

 

Vučić ga je zapitao da li se sa "Dobrodošao izdajniče" obraćao svojim kolegama iz stranke?

- Da vam dozvolim da vi više volite KiM od mene neću nikada. Na Kosovu sam proveo mnogo vremena, znam svako srpsko selo. I na Kosovu znaju i mene. Pogledajte koliko su glasova dali kome. Što jaučete? Što se tiče Potemkinovih sela. Potemkin je potcenjen u istoriji, on je uradio mnoge stvari, za razliku od vaše vlasti. Nije on bio toliko negativna ličnost u istoriji, kao što vi hoćete da ga predstavite. Što se tiče toga ko kome ide na mitinge, pa gde ste to našli da pitate? Pa vi ne možete da skupite 70 ljudi, uvek ista lica, i meni to govorite, ja okupim 130.000 ljudi - rekao je on.

Predsednik ističe da je on predsednik svih građana, i da će pred svima da govori, kao što je pričao sa meštanima Nedeljica.

- Ja ću da razgovaram, a vi hoćete da bijete. Ovaj hoće da mi dete ubije u šahtu, vi hoćete da bijete. I onda pričate o finoći, kulturi i aristrokratskoj strukturi. A vi sve englesko plemstvo. Da vam ne kažem šta je svojevremeno na to rekao Baja Pašić, baš u Skupštini. Meni je bilo drago da čujem vaš izvanredan ponovljeni govor. A što se tiče lokalnih kabadahija, jeste li pogledali oko sebe. Uništili opštine, za narod nikada nisu imali ni pet minuta. Ali ja sam saglasan sa vama da je tačno da ima mnogo lokalnih kabadahija, i to su stvari koje nikada ne možete do kraja da promenite. Koliko god je moguće, mi to menjamo - ističe Vučić.

USVOJEN IZVEŠTAJ O PREGOVARAČKOM PROCESU! Završena sednica o KiM posle 25 sati rasprave!  (VIDEO)

Foto: Printscreen

 

On je dodao da je kao mladić bio na strani Siniše Kovačevića, kada je devedesetih izbio skandal zbog predstave o Svetom Savi.

- Nisam bio u politici, ali sam bio na vašoj strani.Što se Kosova i Metohije tiče apsolutno sam saglasan sa vašom rečenicom da je teret neravnomerno raspoređen. Uvek sam spreman da analiziramo rezultate, i sigurno vam kažem da je neravnomerno raspoređeno. Ja sam vam rekao da sigurno za vreme mog predsedničkog mandata Kosovo neće biti nezavisno. A onda ćemo da izmerimo rezultate mog i vašeg mandata, a onda ćemo da izmerimo rezultate - zaključio je predsednik.

Vučićev odgovor Aleksiću

Predsednik Aleksandar Vučić je odgovorio Miroslavu Aleksiću i rekao da ima 31 godinu radnog staža, i da nijednu godinu radnog staža nije krao i pljačkao u lokalnim samoupravama.

- Jednu obmanu koju sve vreme provodite. Mogu da prihvatim deo krivice da je trebalo manje da govorim ovde. Tačno je i da će konačna odluka o KiM biti doneta u Savetu bezbednosti. Ali to se znalo i ranije, imamo Rezoluciju 1244, koja može biti derogirana samo nekom sledećom rezolucijom. Opet ću vam reći, ne kriminalizujte Srbe sa Kosova, oni helikoptere nisu ni videli, koliko ste vi videli luksuznih hotela. Nemojte samo računicu da vam izvodim, da vidite ko je bahat i arogantan - rekao je predsednik.

USVOJEN IZVEŠTAJ O PREGOVARAČKOM PROCESU! Završena sednica o KiM posle 25 sati rasprave!  (VIDEO)

Foto: Printscreen

 

Vučić je istakao i da nema problem sa time što se poslanici opozicije prepoznaju u govorima drugih poslanika.

- Samo nemojte da mi govorite o tome da li mogu da slušam ili ne mogu da slušam. Nastaviću da vas slušam, kao što sam i juče, jer sam spreman da sedim i pet dana ako treba, samo da čujem neki predlog kako da pomognemo našem narodu na Kosovu i Metohiji - kazao je predsednik Vučić.

Predsednik Vučić odgovara na optužbe Ristića

Vučić je posle obraćanja poslanika liste Ujedinjeni za pobedu Srbije Slaviše Ristića odgovorio na njegove optužbe.

- Ja sam znao, slušajući inače šta govore u javnom diskusrsu, da ne mogu da podnesu da dobiju odgovor. U stanju su sve da izgovore, da će brat i sin da mi završe u šahtu, da će da nas biju, ali kada treba da dobiju odgovor, onda ne žele da nas čuju. Nisu naučeni da dobiju odgovor. Koriste svoje medije i kanale da kažu šta im je volja. Ja sam samo citirao čoveka šta je govorio. Ti ljudi ne razumeju da narod na KiM ima pamet i glavu, i da ti ljudi sami donose odluke kako će da glasaju. Puna su vam usta hvale, patriotizma i borbe protiv separatizma. Kako onda gospodine Ristiću prihvatiste onda 120.960 evra od prištinskog režima 2013. godine - zapitao je Vučić.

On podseća Ristića da postoji finansijski trag, i da on napada druge za iste stvari koje je on radio.

USVOJEN IZVEŠTAJ O PREGOVARAČKOM PROCESU! Završena sednica o KiM posle 25 sati rasprave!  (VIDEO)

Foto: Printscreen

 

- Znate šta je uradio, zašto je mislio da se to ne zna? Od 2001. do 2013. godine je bio u vlasti. I nije podizao sve vreme, a onda je podigao odjedanput, mislio je da se neće videti. Nemam ja ništa protiv toga, ja samo imam protiv licemerja, da prebacujete drugim ljudima stvari. Imam protiv toga da pričate kako se ne zna, niste sigurni, priča se na društvenim mrežama. Imate li neki ozbiljniji argument od "rekao mi je komšija" - pitao je Vučić Ristića.

Predsednik je pokazao papir koji demantuje izjave Ristićeve tvrdnje o izgradnji albanske baze na KiM, i na kom se vidi da su gradonačelnici srpskih gradova na KiM bili protiv toga.

- Sve je tako, cela vaša priča je takva. Sve se svodi na rekla kazala, rekla mi komšinica. A gde piše, ma koga briga. A kada donesete papir, onda kažu ma pusti to što piše. Vi ste pozvali na jedinstvo, i rekli da je važno. Pa što ne glasate za usvajanje izvešataja koji vam ne čini nikakvu štetu? Zavitlavate narod. I onda kažete vlast je kriva. 


Pratite nas i na Viberu, najnovije vesti ŽIVELA SRBIJA
 

Pratite nas i na Telegramu.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (151)

Loading
Sanja

14.09.2022 08:58

Opozicija je uvek tu da osporava sve što je dobro za Srbiju i srpski narod.

Sanjica

14.09.2022 10:48

@Sanja - Zar si ti ocekivala od opozicije da ce raditi nesto pametno

Max

14.09.2022 11:27

@Sanja - Sta se drugo i ocekuje od opozicije nego da bojkotuje sve sto Vucic radi.

Sofija

14.09.2022 08:58

Žalosno je videti koliko je opoziciju baš briga za KIM i Srbe koji tamo žive, uvek im je samo njihov sopstveni interes bio najvažniji.

Nevena

14.09.2022 08:59

Srbi su zahvalni predsedniku na svemu što radi za svoj narod, situacija oko KiM je takva da treba da budemo ujedinjeni i složni kako bismo izašli kao pobednici iz ove borbe.

Sandra

14.09.2022 09:00

Predsednik je uvek tu da štiti nacionalne interese, isto tako nikada nećemo pristati na ucene i nikada nećemo priznati nezavisnost KIM.

Dana

14.09.2022 09:01

Tema oko KiM je za nas veoma bitna, a trenutna situacija uopšte nije bezazlena.

Zare

14.09.2022 10:50

@Dana - Za normalan svet je tema oko KIM bitna tema ali jedino ta tema nije bitna za opoziciju

Eva

14.09.2022 09:04

Srbija nastavlja da se bori za svoj narod, za mir i stabilnost na Kosovu i Metohiji.

Ilija

14.09.2022 09:04

Naravno da se nece priznati Kosovo ali moraju sve politicke opcije imati na umu da nam je jedinstvo koje zagovara Vucic danas najvaznije

Maja

14.09.2022 09:05

Svi poslanici moraju imati siru sliku o tome da je jedinstvo koje Vucic zagovara jedino moguce da se izborimo za nase interese na KiM.

Nikola

14.09.2022 09:06

Stav Srbije sa institucijama na KiM je itekako znacajan. Nasa drzava je mudro do sada postupala i verujem da ce nastaviti na isti nacin

Ana

14.09.2022 09:06

Tzv. samoproglašeno Kosovo, neće nikada biti priznato.

Popovic

14.09.2022 10:56

@Ana - Dok god je Vucic na celu Srbije lazna drzava KIM nikad nece biti priznata

Mirjana

14.09.2022 09:10

Nadam se da ce danas sednica biti uspesnija i da ce opozicioni poslanici shvatiti malo ozbiljnije celu situaciju.

Mica

14.09.2022 09:11

Vazna sednica i jos vaznija tema razgovora.

Vasa

14.09.2022 09:13

Opozicija se ponasa kao da ih ova tema ne zanima .

Zarko

14.09.2022 10:51

@Vasa - Pa opoziciju nikada nije ni zanimala tema oko KIM jer je za vecinu njih ono nezavisno

sasa

14.09.2022 09:13

Samo da ne bude kao juce,sa opstrukcijama opozicije

njanja

14.09.2022 09:15

Srbija mora biti jedinstvena u donošenju svojih odluka radi napredka mira i stabilnosti.-

Pavlovic

14.09.2022 09:15

Borbas za KiM mora biti jos jaca i intenzivnija u narednom periodu

Filip

14.09.2022 09:17

Nasa opozicija nikada ne podrzavaju nista sto je dobro za nasu zemlju vec uvek idu kontra.

stefan

14.09.2022 09:18

Sloga i jedinstvo su najbitniji u ovom momentu,jer samo tako mozemo istrajati u borbi za KiM

Patak

14.09.2022 09:20

Moramo se boriti za KiM,pre svega za ocuvanja mira i stabilnosti u pokrajni,za kompromis i misljenja sam da dijalog nema alternativu

Zoka

14.09.2022 09:23

Sednica od ogromnog značaja za Srpski narod Kosova i Metohije

Rade

14.09.2022 09:23

Svi treba da podžrre Vučićev stav prema Kosovu i Metohiji jer je od ogromnog značaja za Srpski narod

Lazar

14.09.2022 09:23

Tema je jako važna i sam Vučićev izveštaj

Slavoljub

14.09.2022 09:24

Srbija će uvek da se zalaže za Srpski narod

Pera

14.09.2022 09:24

Vučić je juče govorio o jako bitnim stvarima

Dimitrije

14.09.2022 09:24

Sednica koja se zalaže za Srpski narod Kosova i Metohije

Desimir

14.09.2022 09:25

Srbija nikada neće da dozvoli nasilje i progrome

Miro Đ

14.09.2022 09:25

I na ovoj sednici predsednik Vučić je dokazao da je odgovoran državnik.

Lepa

14.09.2022 09:27

Ovi iz opozicije su uvek tu da rade protiv Srbije!

Veso S

14.09.2022 09:28

Sanja: Opozicija mora da zna da pitanje Kosova nije stranačko pitanje nego je to pitanje države i tako bi trebali i da se ponašaju.

Čeda

14.09.2022 09:28

Ovo je stvarno uzasno koliko opoziciju ne zanimaju gradjani!

Mišo N

14.09.2022 09:33

Eva: Srbija se neće nikada odreći dala svoje teritorije.

Sanja

14.09.2022 09:41

Trebali su da procitaju izvestaj da bi znali za sta da glasaju.

MILA

14.09.2022 09:41

Уједињена и јединствена Србија би значајно допринела решавању питања КиМ и тако показали јасан и чврст став

Simona

14.09.2022 09:43

Na sednicu su morali doci malo spremniji.

Milica

14.09.2022 09:46

Opet će opozicija da pravi cirkus . Kada već imamo klovnove onda daj i cirkus. Opoziciji čine sve sami klovnovi

Milan

14.09.2022 09:47

Poražavajuće je videti opoziciju kako se ponaša dok Vučić priča o problemima sa kojima se suočavaju Srbi na KiM

Laki

14.09.2022 09:50

Koliko energije opozicija ulaze na besmislenu borbu sa Vucicem umesto da radi za dobro Srbije.

MILA

14.09.2022 09:51

Potrebna nam je jedinstvena Srbija..ovo nije pitanje SNS ili opozicija , ovo je pitanje opstanka naroda na KiM

Rada

14.09.2022 09:54

Moglo se očekivati od prodanih duša iz opozicije da neće glasati za izvrštaj.

Popov

14.09.2022 10:54

@Rada - Opozicija je uvek radila protiv svoje drzave i svog naroda na KIM tako da nas ne cude njihove izjave da nece glasati za platformu

Divna

14.09.2022 09:56

Opozicionari poput glupavog Lazovića se spremaju na račun KiM.. Od takvih se moglo očekivati da ne glasaju za izveštaj.

Tamara

14.09.2022 09:57

Opozicionari koji nisu glasali za izveštaj priznali bi davnih dana Kosovo njih to pitanje ne zanima.

Ledeni breg

14.09.2022 09:59

Opozicionari koji nisu glasali za izveštaj su prodaje duše koje bi prodali davnih dana KiM i priznali lažnu državu Kosovo.

Simona

14.09.2022 09:59

Juce im je argumentima sve pokazao, danas nek nastavi.

Laki

14.09.2022 10:00

Cela prica o KiM i nezavisnoj drzavi je na pogresnim osnovama. Zato je bilo koje resenje vrlo tesko iznaci

Rada

14.09.2022 10:09

Danas se nastavlja posebna sednica koja se odnosi na pitanje KiM. Jedno je sigurno da nikakvog priznanja Kosova od strane srbije neće biti.

Nina

14.09.2022 10:12

Vucic nece odustati od pregovora kao najboljem oruzju u borbi za ostvarivanje nasih prava na KiM.

Mina

14.09.2022 10:14

Nasa borba za KiM je legitimna i vodice se isključivo dijalogom. Dijalog je jedini garant mira.

Mirko

14.09.2022 10:16

Za celu naciju je ova teme vezana za Kosovo i Metohiju veoma bitna i mesto joj je u Skupstini Srbije.

Vida

14.09.2022 10:16

Opozicija u našoj zemlji nije videla opozicije tolika doza primitivizma i prostakluka nije za skupštinu.

McGOnagal

14.09.2022 10:17

Situacija je realno takva, da ako neko može da spase nešto malo što se spasti može, to je onda Vučić. A opozicija nek se žali svom šefu Djilasu.

Aleksandra

14.09.2022 10:28

Vucic je svoj stav izneo vise puta i to se nece menjati

Sanja

14.09.2022 10:29

Žalosno je videti koliko je opoziciju baš briga za KIM i Srbe koji tamo žive

Miroslav

14.09.2022 10:30

Predsednik je uvek tu da štiti nacionalne interese.

Dejana

14.09.2022 10:30

Sadasnja vlast je ta koja se bori da u regionu bude mir i stabilnost

Vanja

14.09.2022 10:32

Nikada necemo pristati na ucene i nikada nećemo priznati nezavisnost KIM.

Marko

14.09.2022 10:32

Srbija danas se bori za mir, bori se za trazenje nekog kompromisnog resenja

Mirko

14.09.2022 10:33

Srbija danas postuje medjunarodno javno pravo, i cuva svoj integritet i suverenitet

Barbara

14.09.2022 10:33

Tema oko KiM je za nas veoma bitna.

Mirko

14.09.2022 10:33

Vucicu je najbitniji mir, spokoj naseg naroda na KiM

Milena

14.09.2022 10:35

Vucic ima vecinsku podrsku naroda jer se bori snazno za buducnost Srbije

Nada

14.09.2022 10:36

Predsednik želi mirnim putem da rešavaju KiM i nikad nećemo odustati od borbe za KiM jer KiM je Srbija.

Željko

14.09.2022 10:37

KiM je deo Srbije i nikada se necemo odreci. Borba za KiM nikada nece prestati niti stati.

Sandra

14.09.2022 10:37

Vucic nikad nece priznati nezavisnost KiM. Srbija ce se boriti na miran nacin i uz svu svoju pamet. KiM je srce Srbije.

Vida

14.09.2022 10:38

Predsednik zeli da mirnim putem resi probleme svog naroda na KIM i nikada nece priznati nezavisnost Kosova, borice se za svoj narod i Kosovo.

Milan

14.09.2022 10:38

Dok je predsednik Vučić na vlasti, Srbija nikada neće priznati Kosovo. To je deo naše države, tako je bilo i tako će i ostati.

Nenad

14.09.2022 10:46

Vučić koliko god se trudio ne može da uspe u svojoj nameri da aktivira i opoziciju ,

Pera

14.09.2022 10:50

Srbija je ozbiljna država koja štiti svoj narod i zalaže se za mir i stabilnost. Dijalog je ključna stvar u rešavanju kriznih situacija a predsednik Vučić pokazuje spremnost da se suoči sa svim problemima. Očekuje nas još jedan važan dan.

Kata

14.09.2022 10:56

Srbi su jako zahvalni što Vučić radi sve ovo!

Tea

14.09.2022 11:00

Dok Vučić radi sve u interesu zemlje, a opozicija tera svoje!

Dijana

14.09.2022 11:02

Srbija nastavlja da se bori za mir na KiM!

Milica

14.09.2022 11:03

Opozicija bi trebala ovu sednicu veoma ozbiljno da shvati!

Goga

14.09.2022 11:04

Vučic je uvek tu za svoj narod da ih zastiti od svega!

Peđa

14.09.2022 11:05

Srbi ce uvek biti zahvalni svom predsedniku sto se svim silama i snagama bori za svoj narod, a opozicija je ta koja ce uvek osporavati sve dobro za Srbiju i njene ljude.

Ljubinka

14.09.2022 11:09

Izvestaj je dobar i treba ga izglasati, jer može obezbediti mir na KiM.

Viki

14.09.2022 11:12

Predsednik Vučić se stojički drzao na jučerašnjoj sednici, koja je bila vrlo iscrpna u svakom smislu te reči.

Darko pobednik

14.09.2022 11:14

Vučić resava probleme, veoma teske, koje su prethodne neodgovorn vlasti stavljale pod tepih.

Mimi

14.09.2022 11:15

Bedno i ponižavajuće je videti kako se opozicija ophodi prema ovako bitnoj temi kao sto je nezavisnost KiM.

DraganaR

14.09.2022 11:15

Vučić provodi ispravnu mudru politiku, koja je u intereesu svih građana Srbije.

Mijat

14.09.2022 11:15

Verujem da je tako, tj. da cw. iri tako kako predsednik kaze!

defa

14.09.2022 11:17

Izveštaj je zaista detalajn i iz njega je jasno da je sve uradila i da će sve uraditi aktuelna vlast da vrati Srbiju u pokrajnu

Babička

14.09.2022 11:18

Ova opozicija pokazuje neznanje i nekulturu, jer nisu parlamentarni i bez imalo stida neprekidno upadaju u reč tokom govora Vučića.

Mina

14.09.2022 11:19

Jedinstvo nam je sada od suštinske važnosti.

Duki

14.09.2022 11:20

Očito jedini Aleksandar Vučić ima hrabrosti i rešenosti da pokuša da pronađe bilo kakavo rešenje za problem KIM. Nije to lako ali bar čovek jedini želi i pokužava da nađe najbolje rešenje!

Hasim

14.09.2022 11:21

Realnost je da se pronadje kompromisno resenje kroz dijalog, drugo ispravno resenje ne postoji.

deran

14.09.2022 11:21

Vucic nije neko ko bezi od problema, vec se trudi da ga resi.

Vucko

14.09.2022 11:22

Danas nastavljamo sednicu i borbu za nas narod na KiM

mia

14.09.2022 11:22

Pokazimo slogu i jedinstvo, dajmo podrsku nasem predsedniku Vucicu u borbi za Kosovo.Ako budemo slozni, ako zauzmemo jedistven i cvrst stav, nece nam niko moci oteti kolevku srpstva, nase Kosovo.

Miroslav

14.09.2022 11:22

Dok je Tadic bezao od problema, danas imamo predsednika koji se ne libi da ih resava.

mia

14.09.2022 11:23

Nadam se da će današnji nastavak sednice Narodn skupštine Srbije proteći u daleko boljoj atmosveri.Pokazimo slogu, jedinstvo, dajmo podrsku nasem predsedniku Vucicu u borbi za Kosovo

Nikola

14.09.2022 11:23

Srbija će pobediti. Nikada nećemo odustati od Kosova i Metohije. Nastavićemo mirnim putem da sačuvamo ono što je naše.

Stjepan

14.09.2022 11:23

Vazni problemi treba danas da se rese ,zato svi verujemo u Vucica

Gaga

14.09.2022 11:23

Predsednik ce se i dalje zalagati za nas narod !

Helena

14.09.2022 11:24

Problem KiM je veoma tezak i kompleksan, ali Vucic nece bezati od njega.

Vladan

14.09.2022 11:25

Vucic je neumoran kad je Srbija u pitanju.Verujemo u njega i resenje problema za nas narod na KiM

Mile

14.09.2022 11:25

Ovo je veoma vazna sednica, jako iscrpljujuca, nadamo se da se postici dobro resenje za Kosovo!

Danica

14.09.2022 11:26

Zastrašujuća je činjenica da opoziciju ne zanima srpski narod na Kosovu i Metohiji. Oduvek im je jedino sopstveni interes bio važan.

Srdjan

14.09.2022 11:29

Vucicu je prioritet bezbednost i sigurnost nasih gradjana na KiM, i on ce im to i obezbediti.

Danka

14.09.2022 11:30

Veoma vazna sedbica! Nadamo se pozitivnom ishodu potanja Kosovo.

Gaga

14.09.2022 11:32

Predsednik ce nastaviti da se bori za nas narod !

mia

14.09.2022 11:34

Glavni postulati Vuciceve politike jesu mir i stabilnost i solidarnost.Srbija nastavlja svoj dalji put razvoja i napretka

mia

14.09.2022 11:34

Srpski narod veruje Vucicu jer vidi koliko je odvazan i borben kada je u pitanju odbrana srpskih nacionalnih interesa.Srbija je strana koja tezi nastavku konstruktivnog dijaloga Beograda i Pristine

Cokic Ivana

14.09.2022 11:40

Cuta se ponasa bahato i bezobrazno u Skupstini i uopste ne postuje pravila ponasanja.

Ilijana

14.09.2022 11:43

Bahato Cutino ponasanje zasluzuje najostriju osudu i prekor.

Lazar Risric

14.09.2022 11:44

Lazni ekolozi se ponasaju kao da su popili svu mudrost ovog sveta a zapravo su olicenje nemorala.

mia

14.09.2022 11:44

Sutra ce predsednik govoriti o daljem toku dijaloga i stavu Srbije prema pitanju KiM ali i svim problemima koje Pristina uporno pravi.Javnost želi da čuje sve vezano za pregovore sa Prištinom ali i stav EU po svim pitanjima. Pritisak je sada toliko veliki da to nije iskusio ni jedan nas politicar do sada.Srecom sada imamo najboljeg da se bori i izbori u okvirima moguceg

mia

14.09.2022 11:45

Srbija je od pocetka jasno stavila do znanja da je za dijalog i kompromis po pitanju KiM.Period vaznih i teskih odluka je pred Srbijom,pod tim prvenstveno podrazumevam pitanje KiM

Dijana Katic

14.09.2022 11:45

Vucic se protiv opozicijskog ludila bori istinom i cinjenicama.

Nemanja

14.09.2022 11:48

Ćuta nije izneo nikakvo rešenje ,on je opet pričao svoju priču o Rio Tintu

Stefan

14.09.2022 11:49

Vučić mu je dobro očitao ,dosta je svima nama njegove glume i pretvaranja da mu je stalo do životne sredine

MILA

14.09.2022 11:51

Lažni ekolozi služe za unošenje histerije i pometnje medju narodom, a tema i interes srpskog naroda na KiM je opstanak a ne opoziciona prepucavanja

gera

14.09.2022 11:51

Cuta prica samo lazi demagog klasican!

Vojka

14.09.2022 11:54

Cutino resenje za Kosovo su jagode i solarni paneli u kontekstu sirenja trpeljivosti u pokrajni. Koliko razume situaciju toliko i resenja,pa samo srecom po nas on ih nece sprovoditi

Stefan

14.09.2022 11:55

Ćuta očigledno pokušava vikom i drekom da prikrije svoje neznanje.

Jovan

14.09.2022 11:58

Nerealna mi je cela situacija u Skupštini, umesto da se ujedine i pokušaju da dođu do najboljeg rešenja po pitanju KiM, opozicija kao da namerno sabotira zasedanje ne poštujući ni Vučića a ni narod na KiM.

Srđan

14.09.2022 12:05

Opoziciji nije bitno dešavanje na KiM već biraju liniju manjeg otpora i kritikuju Vučićev rad i zalaganje dok su oni radili šta?

Darko

14.09.2022 12:07

Opozicija je samo dobra na rečima, smešna mi je ova dreka i vika na zasedanju...strašno kakvu opoziciju imamo da li čuju sami sebe?

Steva

14.09.2022 12:09

Po ko zna koji put do sada, Vucic je argumentima poklopio opoziciju i dokazao da opozicionari jedino sto umeju i znaju jeste da vode politiku lazi i da takvom politikom sakupljaju jeftine i prljave politicke poencice

Toma

14.09.2022 12:10

Opozicija smatra da vikom i drekom može postići nešto, ne razumem šta tačno? Vučić će očigledno sam kao i uvek morati da reši pitanje KiM jer samo on poštuje narod koji živi tamo nažalost.

Stevan

14.09.2022 12:10

На КиМ ситуација није нимало лака, чак тамо живи и мало Срба, уз то нас скупо кошта продаја српских имања Албанцима. Тешко је суочити се са сопственим грешкама, али чињеница је и то некада морамо

Steva

14.09.2022 12:11

Srbija je danas daleko bolja država zahvaljujući Vučiću i njegovoj odgovornoj politici koju podržavaju svi u Srbiji

Marko

14.09.2022 12:11

Није лако радити и градити, препреке су велике и многи се посебно опиру градњи путева. Администрација је посебно компликована, сви уцењују државу

Milos

14.09.2022 12:12

Jedan deo opozicije kao da sve namerno radi protiv interesa sopstvene države i da bi voleli ponovo da vide Srbiju slabu i na kolenima ali taj film neće gledati

Toma

14.09.2022 12:29

Rudnik litijuma bi omogucio dodatno jacanje ekonomije

Ana

14.09.2022 12:30

Vucic ce se kao i uvek izboriti za pravdu i istinu

Mira

14.09.2022 12:32

U Nedeljicama Vucic ima apsolutnu podrsku gradjana jer je posvecen borbi za srpske interese

Mira

14.09.2022 12:32

Rezultati izbora su pokazali kome ide podrska naroda

Bane

14.09.2022 12:34

Cuta ponovo pokusava lazima i manipulacijama da skrene paznju sa svojih nedela

Vesna

14.09.2022 13:02

Danas je više nego ikada do sada potrebno da pokažemo slogu, jedinstvo, da pružimo podrsku nasem predsedniku Vucicu u borbi za Kosovo i Metohiju.

Čole

14.09.2022 13:05

Samo složni i jedinstveni mozemo da sacuvamo teritorijalni integritet Srbije i srpski narod koji živi na KiM.

Milica

14.09.2022 13:07

Srbija, dok god je na vlsti SNS na čelu sa Vučićem, nikada nece priznati nezavisnost KiM.

Mirka

14.09.2022 13:09

Moramo sačuvati mir i stabilnost, državne i nacionalne interese kao i teritorijalni integritet i suverenitet Srbije.

Jovana

14.09.2022 13:11

KiM je sastavni deo Srbije i nikada ta istina neće biti promenjena.

Maks

14.09.2022 14:50

Ne smemo im dozvoliti da nas izbace iz takta

Iva

14.09.2022 21:24

Svi znamo da opozicija uvek bojkotuje ono što je dobro za Srbiju.

Ivaa

14.09.2022 21:28

Opoziciji je jedino važno da sabotira svaki predsednikov predlog za bolju Srbiju.

Iva

14.09.2022 21:37

Briga je opoziciju za Kosovo i srpski narod, za njih je bitan samo njihov džep.

Iva

14.09.2022 21:40

Nikada opozicija nije marila za srpski narod na Kosovu.

Milica

14.09.2022 23:29

Živjela Srbija. Živeo Aleksandar Vučić. Da nam da Bog snage da nikada ne priznamo zločinačku državu Kosovo. Da još zemalja povuče priznanje zločinačke države Kosovo. Živjela Pokrajina Kosovo i Metohija.

Maca

14.09.2022 23:43

Jos jednom opozija dokazla da su dno dna.koja ne kultura u majica sede u Skupstini ni kulturu oblcenja nemaju.Sta od sljama ocekivati?