PREDSEDNIK OPŠTINE STARA PAZOVA ĐORĐE RADINOVIĆ GOVORI ZA ALO! Radimo, gradimo i - zapošljavamo!
Đorđe Radinović - Alo! - M. Metlaš

Nalazimo se u opštini koja već deceniju kontinuirano ulaže u infrastrukturu, čime rukovodstvo pokazuje da je imperativ upravljanja lokalnom samoupravom upravo dalji razvoj i kvalitetniji život građana. Koje su najvažnije investicije ostvarene u proteklom periodu?

- Veliki je broj takvih investicija, ali pomenuću one od posebnog značaja. Veliki projekat je izgradnja dve nove škole, dali smo ogroman akcenat na prosvetu. Tako smo u Belegišu srušili OŠ „Vera Mišović“ i izgradili potpuno novu školu. Takođe, u Starim Banovcima smo postojeći objekat škole adaptirali i dogradili faktički još jednu školu. Zatim, na lokalnoj putnoj infrastrukturi je rađeno dosta. Decenijama nije bilo rekonstrukcija, a izgradnja novih puteva bila je nezamisliva. Sada se na tome intenzivno radi, puteve koje radimo dovodimo u perfektno stanje. Urađeni su putevi Stara Pazova - Stari Banovci i Stara Pazova - Golubinci. Sada je u toku projekat izgradnje lokalnih puteva u dužini od 30 km, to je investicija od gotovo milijardu dinara, najveća investicija u istoriji Opštine Stara Pazova i nju opština sama finansira 100 odsto. Važno je da istaknem da smo velika sredstva uložili u verske objekte. Sve crkve u našoj opštini smo renovirali, adaptirali. Bile su u jako lošem stanju i decenijama niko nije ulagao u njih. To je bio veliki poduhvat. Značajan i finansijski i u svakom drugom smislu. Grade se dve sportske hale, pre toga smo izgradili i renovirali četiri hale, sada svako mesto ima halu. Gotovo sve stadione smo doveli u zavidno stanje. Radili smo puno na izgradnji kanalizacije i ušli u projekat „Zdrava Srbija“.

Poznato je da su pazovačke industrijske zone takođe doživele ekspanziju. Kako se dolazak novih investitora odražava na privredu, lokalni ekonomski rast, budžet i lokalne investicije?

- Razvoj privrede u Staroj Pazovi je jedna od najvažnijih tema. Još od sedamdesetih godina je privreda počela da se razvija ovde, kasnije su manje radnje izrastale u sve ozbiljnije fabrike i preduzeća. Ali od 2012. i 2013. godine počinje prava ekspanzija privrede. Lokalna samouprava je doprinela tome otvaranjem novih industrijskih zona i ulaganjem u infrastrukturu, posebno za strane investiture, koji ne dolaze u zone koje nisu potpuno komunalno opremljene. Shvativši da će Srbija krupnim koracima ići u razvoj privrede i u dovođenje stranih investitora, u saradnji sa republičkom i pokrajinskom vladom opremali smo zone. Veliki doprinos tome dao je i naš geografski položaj. Naime, nalazimo se između dva najveća grada u Srbiji, Beograda i Novog Sada, i pored dva najvažnija puta: Beograd - Zagreb i Beograd - Budimpešta. Strane i domaće kompanije su počele da se javljaju videvši da su naši uslovi za njih dobri i tako je pokrenut jedan veliki točak koji utiče na budžet opštine, na zapošljavanje građana, a samim tim generalno i na bolji život. Podatak koji je vrlo važan jeste da smo 2012. imali 9.400 građana naše opštine u stalnom radnom odnosu, a danas je ta brojka blizu 25.000. Svake godine dolazi sve više firmi. Ove godine imamo 28 firmi koje će do sledeće biti nove u našem privrednom sistemu. Imamo oko 1.000 preduzeća i oko 3.000 preduzetnika u opštini, preko 110 stranih kompanija i oko 4.000 poljoprivrednih gazdinstava. Ove godine naš budžet će se približiti sumi od četiri milijarde dinara na godišnjem nivou, a 2012. je bio oko 1,7 milijardi. Nema boljeg pokazatelja koliko se sve razvija.

Brojke

4 milijarde dinara budžet Opštine, a 2012. je bio 1,7 milijardi

2 odsto je nezaposlenost, gotovo na nivou statističke greške

25 hiljada žitelja u stalnom radnom odnosu, 2012. ih je bilo 9.400

Železnički saobraćaj na brzoj pruzi Beograd - Novi Sad je zaživeo. Stara Pazova je važno stajalište na toj trasi.

- Ta pruga će nama mnogo doprineti jer će u našoj opštini moći da se zapošljavaju i ljudi iz Beograda i Novog Sada, pošto se iz Beograda do Stare Pazove stiže za 12 minuta, a iz Novog Sada za 15. Radimo plan lokalnog saobraćaja koji će biti povezan sa industrijskim zonama i železničkom stanicom u Staroj Pazovi. Evo konkretnog primera: MTU je nemačka kompanija za proizvodnju avionskih motora od posebnog značaja za našu zemlju. Nemamo toliko stručnih ljudi u Staroj Pazovi koji bi mogli da zadovolje potrebe te kompanije, ipak, železnica je učinila da ljudi iz Beograda i Novog Sada bez problema mogu da putuju i ovde rade. Međutim, primetno je da se kod nas i doseljava veliki broj ljudi i to nam je primarni cilj: da ljudi koji se ovde zaposle, ovde i žive.

Đorđe Radinović - Alo! - M. Metlaš

 

Koliko imate nezaposlenih?

- Broj nezaposlenih je gotovo na nivou statističke greške, oko dva posto.

Kako se realizuje neposredni kontakt sa građanima? Šta najviše hvale, na šta se najviše žale?

- Ja sam čovek koji i dalje živi na istoj adresi gde se i rodio, živim u Belegišu, a ne u Staroj Pazovi, životne navike nisam menjao. Sa mnom je lako uspostaviti neposredan kontakt, vrlo sam pristupačan, krećem se po teritoriji cele opštine, često na ulici razgovaram sa građanima. Verujem da poznajem preko 50 posto građana opštine, koji su u ličnoj komunikaciji sa mnom. Osim toga, petak je dan kada primamo građane sa njihovim problemima, oni dolaze i razgovaraju najčešće sa mnom. Radili smo i istraživanja među građanima, najzadovoljniji su zapošljavanjem i putevima.

Veliki potencijali za turizam

Na teritoriji vaše opštine je sportski centar Fudbalskog saveza Srbije. Kako sarađujete?

- Imamo odličnu saradnju. To nama pre svega donosi popularnost. I u Evropi se po tome zna za Staru Pazovu. Naši građani često ovde sreću reprezentativce. Promovišemo na taj način opštinu što se tiče sporta. A fudbal je najvažnija sporedna stvar na svetu. Kad se to spoji sa turističkim potencijalom, a mi imamo 25 kilometara obale Dunava, jasno je koliki je to potencijal za sportski, klasičan, ali i ribolovački turizam.

 

 

 

Komentari (0)

Loading