EVROPSKI STANDARD Alo! obišao renoviranu i modernizovanu stanicu u centru grada: NOVI SJAJ stanice Vukov spomenik
Foto: Massnori Josida, privatna arhiva

Kompletno renoviranje stanice Vukov spomenik, prvo od otvaranja stanice, u poodmakloj je fazi, čime će biti vraćen stari sjaj iz vremena kada je tek bila otvorena.

Obezbeđena su sredstva u iznosu od 360 miliona dinara.

Nabavljene mašine za čišćenje

EVROPSKI STANDARD Alo! obišao renoviranu i modernizovanu stanicu u centru grada: NOVI SJAJ stanice Vukov spomenik

Foto: Massnori Josida, privatna arhiva

 

 

Podiže se standard železničkog saobraćaja po ugledu na evropski standard. Nabavljene su i mašine za čišćenje, kojih ranije nije bilo, jer su se mnogi građani žalili da izgleda užasno prljavo. Urađena je rekonstrukcija hidroizolacija, jer je stanica prokišnjavala, posebno na mestima gde su toaleti.

Do sada su izvedeni radovi i nabavke opreme za održavanje u vrednosti od 15,5 miliona dinara, a u narednim danima biće započeta rekonstrukcija elektroinstalacija u vrednosti od 34,5 miliona dinara.

Otvorena pre 26 godina

EVROPSKI STANDARD Alo! obišao renoviranu i modernizovanu stanicu u centru grada: NOVI SJAJ stanice Vukov spomenik

Foto: Massnori Josida, privatna arhiva

 

 

Stanica Vukov spomenik otvorena je 1995. godine i u tadašnjem novcu je koštala 50 miliona maraka (danas bi to približno bilo 500 miliona evra). Od kada je otvorena rađene su sitne opravke, ali je u suštini održavana u katastrofalnom stanju, istakao je Ivan Bulajić.

Novinu za putnike od maja meseca predstavljaće i postavljanje kontrolnih barijera za očitavanje karata na stajalištima od Novog Beograda do Batajnice, kroz koje će moći da prođu samo putnici sa validnom beogradskom karticom odnosno bus plus karticom”. Postavljanje kontrolnih barijera je predviđeno fazno i na ostalim stajalištima na teritoriji Beograda, što će povećavati bezbednost putnika.

Prva faza 15 miliona dinara

EVROPSKI STANDARD Alo! obišao renoviranu i modernizovanu stanicu u centru grada: NOVI SJAJ stanice Vukov spomenik

Foto: Massnori Josida, privatna arhiva

 

 

Za relativno male pare obnovljena je stanica. Sledi proces zamene elektroinstalacija i to će koštati negde oko 35 miliona. Najteže je rešavanje problema pokretnih stepenica. To je projekat koji će otprilike trajati tri meseca i koštati dva miliona evra i to je najskuplji i najteži deo rekonstrukcije. Pokretne stepenice su ruske proizvodnje, ugrađene su onda kada su izvođeni prvi radovi na stanicama, 66 metara su dugačke i prošao im je vek trajanja.

- U narednim mesecima planirana je i zamena i remont pokretnih stepenica - najavio je Ivan Bulajić, savetnik ministra građevine, saobraćaja i infrastrukture za železnicu.

Putnici koji su imali prilike da vide kako je sve sređeno, kažu da je milina čekati voz na ovako sređenoj stanici i da im napokon nije užasno da koriste toalete.

- Sve podseća na metro stanice u svetu - kazao je jedan od putnika.

 

Kritičan prolaz

EVROPSKI STANDARD Alo! obišao renoviranu i modernizovanu stanicu u centru grada: NOVI SJAJ stanice Vukov spomenik

Foto: Massnori Josida, privatna arhiva

 

 

Infrastruktura železnice Srbije je zadužena da odražava isključivo ulaze koji vode na stanicu, dakle samu stanicu i donji peronski deo, a u prolazu ka tržnom centru su privatizovani lokali za čije održavanje su zaduženi njihovi vlasnici. Kad god neko želi da stvori ružnu sliku o radovima, obično slika prolaz, a važno je znati da država nema zakonsku osnovu da interveniše bez posebne dozvole, jer taj deo železničke stanice pripada privatnom sektoru.

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading