Medicinski fakultet u Beogradu
Foto: Alo/Alo

 

U amfiteatru na Medicinskom fakultetu održan je prekjuče sastanak takozvanog plenuma, o kojem bruji cela Srbija. U najnegativnijem mogućem kontekstu, naravno, jer smo iz audio-snimka koji je napravio jedan od prisutnih studenata i potom objavio, šokiran onim što je čuo, saznali da su blokaderi planirali upad na beogradski aerodrom „Nikola Tesla“ i u kontrolu leta.

To se ne može nazvati nikako drugačije nego terorizmom, zbog čega je reagovalo i tužilaštvo, koje je od MUP-a i BIA tražilo da prikupe sve neophodne informacije o organizatorima ove akcije.

Nakon inicijalne informacije i snimka, pojavio se i ceo transkript pomenutog plenuma sa šokantnim detaljima planiranog napada na aerodrom i kontrolu leta. Prenosimo najfrapantnije detalje...

O DEPOU GSP

Uvodnu reč imao je jedan od plenumaša koji je odmah prešao na stvar:

- Dolaze pre pola osam na posao i naravno, potencijalno, ukoliko neki pilot dođe u tom periodu svakako neće proći, a samim tim, avion neće poleteti bez pilota, mislim, naravno, kao i bez putnika. Datum vam nećemo sad otkriti, ali blagovremeno ćete biti obavešteni. Ne brinite, neće se desiti situacija kao sa Depoom GSP ili bilo kojom drugom akcijom da niste na vreme obavešteni. Ovaj pasus ovde za izdavanje saopštenja sedam dana ranije na Instagram nalogu „Studenti u blokadi“ se još razmatra jer, ako objavimo sedam dana ranije da će se u narednom periodu, odnosno u narednih sedam dana neki dan desiti blokada, mi potencijalno pravimo haos sve te dane na aerodromu, jer će putnici dolaziti ranije, aerodrom je u obavezi da obaveštava putnike o kašnjenjima i slično. Ali, tu takođe postoji problem što policija može biti sedam dana već tamo i da nas čeka. Tako da će se ovo još razmotriti da li je pametna ideja ili ne. A zašto ovaj period blokade? Jer jutarnji vršni čas na aerodromu vam je od šest do devet sati i tada poleti više od 30 aviona. Kasniji interval između letova je nešto duži, ali takođe postoji i značajan broj letova i od 12-13, tako da ulazimo i u taj popodnevni vršni čas kada se taj broj letova ponovo povećava i samim tim što mi ostajemo do 13 časova direktno ćemo da utičemo i na te letove koji su u popodnevnim satima, a kašnjenja će biti još veća.

Iz ovih reči jasno je da su blokaderi dobro obavešteni o rasporedu rada „Tesle“, a nešto kasnije su se hvalili i svojim ljudima u kontroli leta, pa ne treba sumnjati da ih imaju i na aerodromu.

- Zašto je izabrano da akcija traje šest sati, odnosno minimalno šest sati? Zato što su u tom slučaju avio-kompanije u zakonskoj obavezi da refundiraju novac putnicima, ukoliko se, naravno, oni budu žalili, a verovatno će se i žaliti - ispričao je ovaj blokader, koji je očigledno imao zadatak da prezentuje celu akciju.

Potom je objasnio prisutnima, kojih je bilo ne više od 30, da će se blokirati dve pristupne tačke aerodromu i kontroli leta. Tačka jedan, kako je rekao, jeste sa strane auto-puta, račvanje ka muzeju Nikole Tesle ka P2 parkingu, dok je druga tačka kod JAT tehnike, gde je raskrsnica sa starim aerodromskim putem.

- Mi neformalno znamo i imamo kontakt da imamo podršku svih kontrolora i generalno smo u kontaktu sa sindikatima na aerodromu - pohvalio se blokader, koji je zatim do detalja pričao o tome kako će njihovi redari onemogućavati prolaz svima osim zaposlenima u kontroli leta, ali će i njih propitivati, kako se izrazio, neka pitanja kojima bi im dokazali da tamo rade, ukoliko budu odbili da im pokažu legitimacije.

SMEH I APLAUZI

Sve je ovo, kako se može čuti na audio-snimku, praćeno povremenih gromoglasnim smehom i aplauzima, a u više navrata je istaknuto da je cilj onemogućiti letove iz Beograda i sprečiti putnike i osoblje da uopšte priđu aerodromu.

Potom se raspravljalo o tome kako stići do Surčina i aerodroma, kao i broju ljudi koje moraju okupiti. U raspravi se došlo do toga da je minimum minimuma 1.000 blokadera (po 500 na dve tačke blokade), uz najmanje 100 redara.

Pozitivna strana akcije jeste upravo ta radikalizacija o kojoj pričamo.

 

 

Hteli tog dana blokadu cele Srbije

Plenumaš koji je govorio o detaljima plana otkrio je i da bi tog dana trebalo da bude blokirana cela Srbija:

- E da, ono što je jako bitno jeste da za taj datum postoji opcija da se usaglasimo sa Nišom da oni blokiraju njihov aerodrom. Mi smo svakako razmotrili sve njihove prilaze, već imamo razrađenu akciju, voljni smo da im pomognemo. Svakako i da se usaglasimo sa Suboticom, Novim Sadom i  Kragujevcem o blokadi auto-puta, tako da taj dan cela Srbija stane i bude paralisana.

 

 

Tri cilja koja su hteli da postignu

1. Šaljemo poruku Evropi o aktuelnim dešavanjima. Akcija, zajedno sa biciklističkom inicijativom, šalje poruku van granica države o potrebi međunarodne reakcije

 2. Izazivanje reakcije drugih država. Cilj nam je da skrenemo pažnju stranih medija, institucija, organizacija... Direktno pogađamo avio-kompanije i međunarodne interese

3. Ekonomski pritisak na našu državu u smislu kašnjenja letova, otežavanja odvijanja vazdušnog saobraćaja. Takođe, kako otežavamo putnički tako otežavamo i robni vazdušni saobraćaj, a ekonomisti su nam rekli da taj promet može da ide i do više stotina hiljada evra

 

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading