Čaše za vino
shutterstock
Čaše za vino

shutterstock

Čaše za vino, Foto: shutterstock

Pandemija korona virusa nije ljudima ostavila mnogo prostora za slavlje u 2020., što se ogleda i u padu prodaje šampanjca za 18 odsto, pokazuju podaci francuskog udruženja proizvođača Comite Interprofessional du Vin de Champagne (CIVC).

U pandemijskoj godini prodato je samo 245 miliona boca slavnog francuskog penušavog vina, izvestio je CIVC u utorak, procenivši prihode na oko četiri milijarde evra, prenosi Seebiz.

Nove su procene nešto bolje od onih koje je udruženje objavilo nakon prvog kruga mera zatvaranja, predvidevši da će obim prodaje pasti otprilike za trećinu a prihodi na 1,7 milijardi evra.

Potražnja se blago oporavila u vreme praznika na kraju godine, objašnjavaju u CIVC-u.

Britanski supermarketi izvestili su o uzletu potražnje za šampanjcem i drugim prazničnim delicijama, a prodaja šampanjca naglo je porasla i u Francuskoj, prema kompaniji za analizu tržišta Nielsen.

Podstaknuti nešto boljim obimom prodaje, francuski su proizvođači iz rezervi odlučili da povuku 400 kilograma grožđa po hektaru kako bi dopunili ubranih 8.000 kilograma po hektaru, dodaju.

Pad prodaje u prošloj godini objašnjavaju zatvaranjem ključnih mesta za potrošnju i kupnju i otkazivanjem brojnih događanja.

Prodaja na domaćem tržištu padala je i pre pandemije a u 2020. potonula je 20 odsto. U istom se postoku smanjio i izvoz na ključna tržišta, SAD-a i Velike Britanije. Još su više smanjene isporuke u Japan, za čak 28 odsto, saopštio je CIVC.

Tržišta u kontinentalnoj Evropi pokazala su se relativno otpornima, uz osetno blaži pad prodaje u Belgiji, Nemačkoj i Švajcarskoj.

Svetla je tačka Australija s rastom prodaje za čak 14 odsto.

Početak 2021. godine verovatno će ponovo biti težak jer su restorani i barovi još uvek zatvoreni, a događanja na čekanju zbog pandemije, no postoje šanse da će se potražnja oporaviti u drugoj polovini godine ako zemlje počnu ublažavati ograničenja, napominju u CIVC-u.

Pročitajte još: