Mercedes autobus
Profimedia
Mercedes autobus
Ilustracija, Foto: Profimedia

Do kraja godine iz pogona "Ikarbusa" izaćiće 90 vozila, od čega 46 sa "Mercedesovim" znakom.

U "Ikarbusu" nije bila veća gužva od osamdesetih godina kada je ova fabrika radila autobuse i za strana tržišta, javlja RTS.

Serijska proizvodnja iziskuje prekovremeni rad i redovne isporuke domaćih dobavljača koji proizvode 55 odsto delova koje je "Mercedes" propisao.

Generalni direktor Aleksandar Vićentić kaže da to nije posao samo za "Ikarbus".

"Više od 100 domaćih proizvodnih kompanija radi za 'Ikarbus', rade se sedišta, displejevi, klime, grejači, stakla. plastični delovi i drugo", navodi Vićentić.

Država je "Ikarbus" stavila u grupu preduzeća koja su umesto u stečaj otišla u oporavak. Rezultati su vidljivi - imamo konkuretan proizvod ne samo na domaćem, već i na svetskom tržištu.

Državni sekretar u ministarstvu Privrede Miloš Petrović kaže da ovaj "mercedes" u Nemačkoj sa "Mercedesovim" znakom košta 220.000 evra, a da je cena u Srbiji 140.000 evra.

"To znači da imamo znanja, mogućnosti, samo nam treba još malo organizacije i rezultat neće izostati", rekao je Petrović.

Kupac planira da ovo vozilo dugotrajno koristi.

Direktor "Lastre" iz Lazarevca ocenjuje da ovaj autobus sa dobrim održavanjem može da se eksplotiše i do 25 godina.

"Mi imamo jedan autobus 'Ikarbus', star 15 godina, i prešao je milion i po kilometara", kaže Slobodan Radomirović.

"Ikarbus" će do kraja godine isporučiti 20 ovakvih autobusa za GSP "Beograd".

Prvi stižu 28. septembra, a većina će se koristiti za prigradski saobraćaj.

Autobusi imaju klimu, internet i sedišta treće generacije i ne razlikuju se od autobusa proizvedenih u "Mercedesovim" pogonima, navodi RTS.