Italijanska kompanija ujedinjuje luke na Jadranu, a iza svega se krije projekat koji će zauvek promeniti Srbiju!
- Severni Jadran predstavlja vrata za terete s Dalekog istoka, a Luka Trst ima jake veze s Lukom Rijeka - izjavio je Enriko Samer čija kompanija preveze više od 200 hiljada kamiona i kontejnera godišnje, a podružnice imaju u Sloveniji, Hrvatskoj, Srbiji, BiH, Crnoj Gori, Albaniji, Mongoliji i Japanu.
Prvi čovek kompanije "Samer", predstavljajući 100-godišnje poslovanje špediterske kompanije sa sedištem u Trstu i razvojne planove fokusirane na industrijske i bescarinske zone u kojima bi, uz bolji tranzit tereta, razvijali i visoke tehnologije, kao i proizvodnju.
- Poslednjih nekoliko godina ubrzano razvijamo kompaniju u Hrvatskoj, fokusirani smo na luke u koje dolaze tereti, a među njima je i Rijeka. Zagrebački aerodrom raste na dnevnoj bazi, takođe. Velike su mogućnosti razvoja, ne samo morem i vazdušnim putem, mnogo tereta ide i kopnom preko Hrvatske - ističe Samer.
Generalni direktor Luke Trst, Mario Somariva, uverava da je optimalna opcija za sve severnojadranske luke zajednička saradnja.
- Već imamo projekte s Lukom Rijeka, unapredićemo tu saradnju. U budućnosti, a i već sada, sve je veći pritisak razvoja industrije iz istočnog dela Evrope. Zato verujemo da Jadran može biti logistički sistem za tu industriju, uključujući sve luke u severnom delu Jadrana - kaže Somariva.
Na pitanje da precizira tu saradnju, čelni čovek tršćanske luke otkriva da im je cilj dalji razvoj Udruženja severnojadranskih luka koji uključuje Veneciju, Kopar, Trst i Rijeku.
Međutim, interesantno je da su naši sagovornici pomenuli Srbiju kao ključni tačku za osvajanje tržišta na istoku evropskog kontinenta.