Ministarstvo finansija
Alo!/Vladimir Marković
Ministarstvo finansija

Alo!/Vladimir Marković

Ministarstvo finansija, Foto: Alo!/Vladimir Marković

 

Ona je izjavila da je Ministarstvo finansija svesno činjenice da svi građani koji plaćaju porez imaju interes da znaju da li se njihov novac troši na efikasan način, i da li lokalne samouprave ulažu u razvoj svojih zajednica.

„Ministar Siniša Mali je još dok je bio na prethodnom radnom mestu gradonačelnika prepoznao značaj revizije, tako da je za vreme njegovog mandata u Beogradu formirana najbolja služba interne revizije u zemlji, što je potvrdila i Državna revizorska institucija“, izjavila je Vircburger i dodala da postoji i podrška da se proces odgovornog postupanja sa budžetskim novcem dodatno unapredi i usavrši u skladu sa međunarodnim standardima.

Ona je istakla u Ministarstvu finansija situacija redovno analizira i prati i da se redovno dobijaju izveštaji o stanju na terenu i na svim nivoima vlasti.

Pročitajte još:

 

Ova oblast je značajna jer predstavlja merilo za poglavlje 32 – Finansijski nadzor koje je otvoreno 2015. godine, a na tome se radi u Srbiji već 10 godina. Reč je o opsežnoj reformi koja zahteva i dobar regulatorni okvir“, rekla je v.d. pomoćnika ministra.

Prema njenim rečima, Ministarstvo finansija planira da u što kraćem vremenskom periodu ove reforme završi i sprovede i da sa jednog birokratskog načina poslovanja pređe na moderno upravljanje javnim finansijama.

 

Ona je naglasila da je bitno uskladiti regulativu i sa Evropskom unijom.

Ovaj koncept je usaglašen sa najboljom praksom u Evropskoj uniji, a zasnovan je na međunarodnim principima i standardima. U ovoj struci se kaže da je najbolji model na svetu“, rekla je Vircburger.

Siniša Mali

Privatna arhiva

Siniša Mali, Foto: Privatna arhiva

 

Ona je precizirala da se kontrola u javnom sektoru sastoji iz tri stuba – finansijsko upravljanje i kontrola, interna revizija i Centralna jedinica za harmonizaciju, koja se nalazi u okviru Ministarstva finansija.

Što se tiče prvog stuba - sistema finansijskog upravljanja i kontrole, on treba rukovodstvu u javnom sektoru da obezbedi podršku u ispunjavanju strateških i operativnih ciljeva, a da se zaposlenima sprovede optimalna raspodela dužnosti i odgovornosti, rekla je Vircburger.

Kada je reč o internoj reviziji, mi u Srbiji imamo Nacionalni sertifikat za internu reviziju, imamo ovlašćene interne revizore u javnom sektoru i njihova prevashodna funkcija je da oni budu prijatelji u upravljanju i da pomažu da naše institucije u javnom sektoru funkcionišu bolje“, dodala je ona.

Treći stub, Centralna jedinica za harmonizaciju, po rečima Spomenke Vircburger, koja je rukovodilac tog sektora, je „centar znanja“ jer se u okviru njega prave metodološke smernice i uputstva i obavlja edukacija rukovodećih kadrova u javnoj upravi, kao i obučavanje revizora.

Strategijom razvoja interne finansijske kontrole u javnom sektoru u Republici Srbiji za period 2017-2020. godine, Vlada Srbije se obavezala da sprovede niz reformskih mera koje su usmerene na unapređenje odgovornosti rukovodilaca i zaposlenih u javnom sektoru, upravljanjem javnim sredstvima u skladu sa principima interne finansijske kontrole, a radi ostvarivanja ciljeva javnog sektora.

Internu reviziju uspostavilo je 57 jedinica lokalne samouprave (75% gradova i 20,51% opština) u kojima je zaposleno 96 internih revizora. Internom revizijom pokriveno je 92% budžeta gradova što predstavlja oko 2/3 ukupnog budžeta lokalnih vlasti.

Interna finansijska kontrola kao mera za upravljanje i kontrolu javnih prihoda, rashoda, imovine i obaveza pomaže i podstiče dobro finansijsko upravljanje koje počiva na temeljima ekonomičnosti, efektivnosti i efikasnosti javne uprave.

BONUS VIDEO: PREDSEDNIK VUČIĆ ZA ALO.RS "Nema više nikakvih garancija! Nemojte da kukate što se naoružavamo!"