Reka Morava, Ovčarsko-kablarska klisura
Alo.rs/V.Đ.
Reka Morava, Ovčarsko-kablarska klisura

Alo.rs/V.Đ.

Reka Morava, Ovčarsko-kablarska klisura, Foto: Alo.rs/V.Đ.

Zbog zatvorenih granica, najveći broj naših građana je proveo odmor u svojoj zemlji, pa je imao priliku i da je dobro upozna.

Kako nam je rekla Tatjana Matić, ministarka turizma, jedna od retko dobrih vesti u doba pandemije, jeste da je najveći broj građana, zbog zatvorenih granica, odabrao da odmor provede u svojoj zemlji. Ministarka očekuje i da će ovakav trend da se nastavi, sad kada su je bolje upoznali.

- Očekujemo da građani dobar deo svog odmora provedu u Srbiji, jer su upravo domaći gosti, u velikoj meri, doprineli da se ublaže posledice u ovom sektoru - rekla nam je Matićeva. - Tokom prošle letnje sezone, na najposećenijim destinacijama kao što su Zlatibor, Kopaonik, Vrnjačka Banja, Sokobanja i Divčibare, tražio se "krevet više". Naši turisti su pronalazili i destinacije poput Stare planine, Kosjerića, ostalih planina, etno-sela, salaša, jezera, i na tim ugostiteljima je tada bilo da prikažu sve lepote i autentičnost svojih krajeva. Verujemo da su na najpametniji i najunosniji način iskoristili prilive domaćih turista, jer samo zadovoljan gost će se ponovo vratiti na destinaciju i rado će je preporučiti.

Ministarka se nada da će Srbija ove godine imati priliku da ugosti inostrane turiste, ali će cilj biti dalja afirmacija novih turističkih destinacija i ostanak domaćih gostiju u našoj zemlji.

- Kada je reč o stranim turistima, od početka izbijanja pandemije, iako su međunarodna putovanja u mnogim zemljama ograničena, granice zatvorene, Srbija nije stala, već se promoviše i priprema za normalizaciju međunarodnog turističkog prometa - naglasila je Matićeva. - U takvim okolnostima, marketing aktivnosti u inostranstvu su pretežno digitalne. Promocije su usmerene na region iz kojeg nam stiže najviše turista, a teritorijalno su nam najbliži. Srbija je ovim turistima dostupna auto-destinacija.

VAKCINACIJA JE PREDUSLOV

Glavni preduslov svih očekivanja i ciljeva je isključivo uspešna imunizacija koja jedina može da utiče na slobodno kretanje.

- Trenutno je izvesno da će se definitivno najlakše kretati oni građani koji budu imali digitalnu potvrdu o vakcinaciji - ističe Matićeva.

- S obzirom na to da smo jedan od lidera u sprovođenju plana vakcinacije, svakako da postavljamo ciljeve koji će nas vratiti na međunarodno turističko tržište, tamo gde smo stali u 2019. godini.

 Prema rečima ministarke Matić, intenzivna digitalna kampanja kreće od 15. aprila. Biće usmerena ka tržištima Turske, Grčke, Mađarske, Bugarske, Rumunije, kao i ka zemljama bivše Jugoslavije.

- Verujemo da će turizam ponovo pokazati svoju elastičnost i kao više puta do sada, oporaviti se brže od ostalih privrednih grana - zaključila je Matićeva.