Novac
shutterstock
Novac

shutterstock

Foto: shutterstock

Iako su tri najskuplje zemlje ostale iste kao i prethodne godine, Velika Britanija se pomerila ispred Norveške i zauzela 4. mesto. Francuska – za koju se zna da je nacija koja se ne protivi pušenju - takođe je povećala cene sa 8,88 na 11,78 dolara. Cene cigareta u SAD-u sporije su rasle - sa 7,43 dolara za paklu u 2019. na 8 dolara ove godine.

Preporučujemo:

Australijanci, kao i pušači Novog Zelanda, su vrlo verovatno ljubomorni na cene u Nigeriji. Tamo bi bukvalno mogli da dobiju više od 20 cigareta po ceni jedne koju plaćaju kod kuće. Papreno skupo uživanje za Ozije.

Rasprostranjenost pušenja u Australiji, inače opada relativno niskom stopom prosečnom stopom od oko 0,4 odsto godišnje, od 2010. godine. Savezna vlada namerava da ubrza ovaj proces kako bi smanjila procenat pušača na deset odsto ukupne populacije do 2025. godine. Podaci Ministarstva zdravlja Australije pokazuju da oko 2,3 miliona ljudi dnevno puši duvan u Australiji, što je manje od 15 odsto odraslih.

S druge strane, nacionalno istraživanje o upotrebi droga i drugih ilegalnih supstanci kod mladih starijih od 14 godina, iz 2019, pokazalo je da raste upotreba narkotika, dok se konstantno smanjuje stopa pušenja. Istraživanje je pokazalo da je gotovo polovina Ozija koristila drogu tokom života.

U našoj zemlji, uprkos rastućoj ceni cigareta tokom poslednjih par godina, broj pušača je iz godine u godinu sve veći, pa u Srbiji danas ima oko 2,6 miliona ljubitelja duvana. Stiče se utisak da je za pušače ovaj namet bezazlen, jer je za četiri godine čak 490.000 ljudi u Srbiji propušilo, svedoče podaci Instituta za javno zdravlje "Dr Milan Jovanović Batut". Analiza "Batuta" jasno pokazuje da imamo čak 38 odsto duvandžija koji svakodnevno zapale najmanje jednu, a u proseku osam cigareta.

U razgovoru sa kupcima cigareta, saznali smo da se među pušačima tokom ove godine zbog uticaja kovid pandemije, pojavili i neki dodatni zahtevi, kao što su trenutna raspoloživost duvanskih proizvoda ("u svako doba na svakom mestu"), svežina ("da ne stoje mesecima u radnji"), a sve važnija je i mogućnost brze kupovine na kioscima, čime se izbegava ulazak u prodavnicu i kontakt sa prodavcima.

Pročitajte još: