Bankomat
Shutterstock
asdcfs

E.A.

Banke su klijente o novim tarifama za održavanje računa, isplatu gotovine, SMS obaveštenja, zatim za korišćenje bankomata, ali i za druge uobičajene svakodnevne bankarske usluge, kao i pojedine digitalne usluge, obavestili preko interneta i mejlom.

Građani su, osim drastičnog rasta cena bankarskih usluga, iznenađeni i uvođenjem novih tarifa koje treba da plate, među kojima je i naknada za održavanje deviznog računa, koja nikada nije postojala, ili naknada za izvršenje trajnog naloga.

Uvedena je i naplata plaćanja elektronskim putem, dok se do sada naplaćivalo samo izvršenje plaćanja na šalteru.

U pojedinim bankama vođenje platnog i ostalih dinarskih računa košta oko 200 dinara, dok je minimalna naknada za isplatu keša korišćenjem platne kartice na bankomatu ili šalteru druge banke, 200 dinara ili za 50 dinara veća.

Za SMS obaveštenje tokom meseca umesto 70 dinara sada je potrebno 100 dinara, dok je usluga za zamenu kartice ako je ukradena ili izgubljena povećana gotovo 70 odsto i umesto 300 košta 500 dinara.

Naknada za upit stanja na bankomatu uz pomoć kreditne kartice naplaćuje se 40 dinara, dok će uvedena naplata izvršenja trajnog naloga, porodicu koja ima pet trajnih naloga, koštati dodatnih 900 dinara godišnje.

Izdavanje izvoda kod pojedinih banaka poskupelo je čak 100 odsto, dok je izdavanje čekova skuplje 75 odsto.

Za održavanje deviznih računa, koje je dosad bilo besplatno, pojedine banke će od sada naplaćivati 120 dinara mesečno ili 1.440 dinara godišnje po računu.

Zanimljivo je da su neke banke uvele i naknadu za transakciju plaćanja na rate, odnosno naplaćivaće 50 dinara mesečno po transakciji za plaćanje na rate karticama.

UBS: Koristite digitalne usluge, jeftinije je

Generalni sekretar Udruženja banaka Srbije (UBS), Vladimir Vasić kaže za „Alo!“ da su pojedine banke napravile korekcije cena za pojedine bankarske usluge, kako bi klijente što više preusmerile da te usluge umesto fizički koriste digitalno jer tako štede i vreme i novac.

On ističe da fizičko plaćanje po nalogu košta 50 dinara, dok preko mobilnih aplikacija klijenti u paketu plaćanje više naloga imaju za 100, 200, 300 ili 400 dinara, ili je digitalno ta cena po nalogu 10 dinara.

- Oko 30 minuta nam je potrebno samo da odemo do ekspoziture, a koliko se još zadržimo dok plaćamo, pa povratak nazad, to naravno više košta nego digitalni način plaćanja - rekao je Vasić.

On naglašava da u Srbiji postoji 26 banaka, među kojima je velika tržišna utakmica i nisu sve podigle cene svojih usluga, a dodaje i da svako ko je nezadovoljan svojom bankom može da je promeni.