žena dosada vožnja vozi auto gricka nokte grickanje noktiju
Profimedia
Pušenje i vožnja

Profimedia

Stariji automobili od sad dva puta godisnje na kontrolu, Foto: Profimedia

Svi automobili stariji od 15 godina moraće dva puta u toku godine na detaljan tehnički pregled – to su novine pravilnika usvojenog 5. maja, a koji stupa na snagu 5. jula. Statistika pokazuje da je u Srbiji oko 30 odsto automobila starije od 15 godina. Na tehnički pregled mora se doći čistim automobilom. Pregled traje do 35 minuta i sve se za sada snima foto-aparatom.

Nema gledanja kroz prste

Nadležni tvrde da više neće biti gledanja kroz prste mnogima koji misle da će zaobići zakon tako što će pronaći vezu.

"Vozila koja imaju oštećenja na šoferšajbni, koji imaju koroziju, neće moći da prođu tehnički pregled", ističe Boris Borović iz Tehničkog pregleda 10 plus. Na tehničkim pregledima meriće se izduvni gasovi. Svako će morati da zadovolji bar onu emisiju koju fabrički ima to vozilo. Oni koji su skinuli katalizatore moraće da ih vrate ili ugrade nove. Tehnički pregled neće više biti samo formalnost, već ozbiljna provera vozila, a ove mere odnosiće se i na autobuse i kamione.

Novost je da će automobili stariji od 15 godina morati dva puta na tehnički pregled tokom godine.

"Novi pravilnik o tehničkom pregledu vozila počinje da se primenjuje 5. jula 2018. godine. Odredbe zakona koje se odnose na vršenje šestomesečnog tehničkog pregleda vozila, kao što su vozila starija od 15 godina, primenjivaće se na vozila kojima se nakon 5. jula 2018. godine bude izdavala registraciona nalepnica, tako da će prvi šestomesečni tehnički pregled vozila, u skladu sa novim propisima, početi da se vrši nakon 5. januara 2019. godine", kaže Stojan Spasić iz MUP-a Srbije.

Do sada mnogi nisu naplaćivali usluge tehničkog pregleda jer su to pokrivala osiguranja prilikom kupovine polisa. Po novom, cenu tehničkog pregleda propisaće zakonodavac, ali u Udruženju tehničkih pregleda imaju već neku osnovu za razmatarnje s obzirom na angažovanje prostora i radnika.

"Iz udruženja postoje naznake da će ona biti negde oko 30 evra plus troškovi koje imaju Tehnički pregledi ka Agenciji za bezbednost saobraćaja", rekao je Marko Manolović, rukovodilac tehničkog pregleda.

Vlasnici automobila starijih od 15 godina moraće da plate oba obavezna tehnička pregleda jer će oni morati takođe dva puta da provedu po 30 minuta godišnje na liniji pa tu, kažu vlasnici tehničkih pregleda, nema popusta.

Komentari (83)

Zoran

08.05.2018 13:06

Izduvni gasovi direktno su povezani sa kvalitetom goriva , znaci zatvaramo Rusku rafineriju Pancevo

eu

08.05.2018 21:05

@Zoran - zasto coveku dajete negativne samo zato sto govori istinu

Korisnik

08.05.2018 23:46

@Zoran - @eu Zato sto su angazovali botine da opravdavaju najnoviju pljacku lupanjem + ili - u zavisnosti kako je komentar srocen.

PronadjiAuto

08.05.2018 13:12

Kakvi su nam putevi i cetiri puta je malo.

Mare

08.05.2018 13:36

Povoljno prodajem auto.

jovan

08.05.2018 13:50

Prodajem auto star 16 godina,kupujem konje sa kočijom.

Dex

08.05.2018 14:56

Samo gradjanska neposlusnost, za pocetak... nema nam druge!

Cirkus

08.05.2018 15:27

Strasno je sto se drzava ovako izivljava po sirotinji. U Americi auto ako je star i 50 godina radi jednom godisnje inspekciju. Al sta znaju Ameri...

Delgado

08.05.2018 15:48

Odrase nam kozu....

Miki

08.05.2018 15:54

Znaci opet udri po sirotinju, pa dokle vise!

Milutin

08.05.2018 16:25

@Miki - Zakon je takav i ovo je pre svega zbog bezbednosti saobraćaja.

Sirotinja

08.05.2018 17:45

@Miki - I ja spadam u tu sirotinju, ali cu rado da dajem ako znam da ce svi placati, sigurnost porodice mi je bitnija nego pisljivih 2k dinara.

Ljiljana

08.05.2018 19:47

@Miki - To znaci, da bi ja kao pripadnica sirotinje trebalo da ugrozavam sve aktere saobracaja, jel tako ?

eu

08.05.2018 21:03

@Miki - pa ako si savestan i mislis o svojoj porodici ne treba da placas dva puta namet nego sam svesno da odrzavas svoje vozilo

Miki

08.05.2018 21:51

@Miki - Vi koji udarate minuse sigurno primate platu o drzavnom trosku i ne znate kako je raditi kod pivatnika i kako se zaradjuje za prezivljavanje a kamo li ustededi za neki jeftiniji auto star preko 15 godina.

Eva

08.05.2018 16:11

@Andrija - Zasto sve gore.Zar treba neko sa krsem koji je neispravan da ubije drugog ucesnika ili pesaka.

Dragutin

08.05.2018 17:36

@Andrija - I treba da bude, koliko nesreca je moglo biti izbegnuto da su auta bila ispravna, voze kola koja nisu ni za u sumu, ja licno imam evo sad ce biti auto staro 15 godina, davacu dva puta za tehnici ali mi je bitna sigurnost moje porodice.

mica

08.05.2018 18:05

@Andrija - ove mere su u skladu sa propisima, to sto imaju dodatne troskove znaci da jos vise ce nasi automobili da budu bezbedniji.

eu

08.05.2018 21:00

@Andrija - postoje i krsevi od deset godina

maja

08.05.2018 16:09

Moramo da ispostujemo zakon i njegova pravila!

Svjetlana

08.05.2018 16:10

Ipak je bezbednost svih ucesnika u saobracaju najvaznija.

Janko

08.05.2018 16:22

Svi ovi negativni komentari zanemaruju jednu veoma bitnu činjenicu. A to je ljudski život. Veliko je učešće tehničke neispravnosti vozila, kao faktora koji uzrokuju saobraćajne nesreće i nepotrebne gubitke ljudskih života.

joviša

08.05.2018 19:08

@Janko - ...u Evropi se tehnički pregled vrši svake dve godine, dali je auto star dve ili dvadesetdve nevažno. Auto nemože da ima velike promene za šest meseci. Samo stvar da se kase napune. A što se tiče sigurnosti pa preko 90% je razlog nepažnja vozača.

eu

08.05.2018 20:58

@Janko - pa i auto od deset godina moze biti totalno tehnicki neispravan.

Sandra

08.05.2018 16:29

Bezbednost je važna tako da je ovo dobra odluka!

Milos

08.05.2018 16:31

Tреба поштовати сва правила ради веће безбедности! Трошкови су мање битни!

tina

08.05.2018 16:40

Postoje mere kojima se ne radujemo ali koje imaju za cilj da obezbede veću sigurnost učesnicima u saobraćaju.

Nada

08.05.2018 16:58

Podrzavam ove nove mere ,jer su bitne za bezbednost svih ucesnika u saobracaju!Stari i tehnicki neispravni automobili su cest uzrok saobracajnih nesreca ,pa je potrebna njihova dodatna kontrola!

Korisnik

08.05.2018 17:04

Da li postoji evidencija u procentima, kakav je odnos između nesreća čiji je uzrok starost kola naspram onih kojima je uzrok bahata vožnja?

cveta

08.05.2018 17:06

Smatram da je korisno jer mnogi voze iako im nisu ispravni automobili, pogotovo stariji automobili.

kristinad

08.05.2018 17:32

Ovo svakako doprinosi bezbednosti saobraćaja.

Kole

08.05.2018 17:38

Očekivana odluka jer mnogo krševa je na našim drumovima.

rajko

08.05.2018 21:01

@Kole - Kakav standard takva kola,to je ogledalo drzave.

Zara

08.05.2018 17:47

Neki gradjani ce ovo protumaciti kao trosak, medjutim, ovo je pre svega mera bezbednosti, da bi se smanjio rizik ugrozavanja saobracaja.

Mile

08.05.2018 17:50

Sigurnost vozaca je na prvom mestu!! I sva pravila su da se postuju!!

milica

08.05.2018 17:55

To je ipak korisno jedino da cenu malo spuste jer ti ljudi idu ipak dva puta godišnje

Ankica

08.05.2018 18:39

@milica - Jedini interes ovakve odluke jeste da se vozila koja koriste građani Republike Srbije budu maksimalno tehnički ispravna, kako ničiji život ne bi bio ugrožen.

Relja

08.05.2018 17:57

Ispravno vozilo je preduslov za bezbednu voznju

dule

09.05.2018 09:33

@Relja - preduslov je savestan vozac

MIKI

08.05.2018 18:08

pravilnik koji je sad donesen, je odlican jer cemo vise da obracamo paznju na emisiju izduvnih gasova, sigurnost drugih ucesnika u saobracaju

Zika

08.05.2018 18:12

Podržavam ovaj zakon maksimalno, ta stara vozila moraju zbog bezbednosti da idu na tehnički pregled češće.

mile39

08.05.2018 20:26

@Zika - Bar svaki drigi dan, a po potrebi i svaki dan!!!

Jelena

08.05.2018 18:21

Bezbednost je najbitnija.

lale

08.05.2018 18:47

Najskuplji su životi ljudi . Sve drugo se da platiti.

Sunčica

08.05.2018 19:24

Ovaj dodatni trošak svakako znači i veću bezbednost na putevima, tako da je koristan!

Miloš

08.05.2018 19:53

Odluka je donesena zarad povećanja bezbednosti učesnika u saobraćaju. SNS na pravi način vodi politiku saobraćaja...

KALVARIJA

08.05.2018 20:11

@Miloš - Vozim staro auto ali pozdravljam ovu odluku jer nam cuva glave.

Buba

08.05.2018 20:24

Jasno je da ćemo imati veći trošak, ali smo svesni zbog čega! Bezbednost treba da je najznačajnija svima! Zarad ispravnijih vozila, smanjenja nesreća, bezbednijih puteva...treba da se uvede ovakva mera!

Nikola

08.05.2018 20:25

Sve mi se cini da cu ici biciklom odsad a auto prodati

kopaonik 1999

08.05.2018 20:32

Instruktlr,bravo za komentar.Radim u CH.Imam auto 19 god ytar i svake druge godine tehnički radim.Dali je ovo zaista moguce kod nas.Necudime.Bahati ce oziti novije modele a sirotinja ce placati

zoki

09.05.2018 06:38

@kopaonik 1999 - Da svake 2 godine,ali tamo kad prodjes rehnicki auto je izpravan. A ovde i ne vide auto na tehnickom a proso je...

Aca

08.05.2018 20:34

Doneta je dobra odluka koja doprinosu povecanju bezbednosti ucesnika u saobracaju.

sundjer bob

08.05.2018 20:45

Hahahahhaa pogledajte servise prepuni automobila novije proizvodnje nigde starijih auta uvoze iz inostranstva sto je tamo trebalo u presu da ide i usrecuju narod kod nas. Sa koliko auta imate skinute katalizatore gde vlasnici ni pojma nemaju to niko ne gleda i vracanih kilometraza na novijim autima. Vozilo preslo 400 hiljada vrate na 180 i vi pricate mladji automobili bezbedni. Smesno

Mister No

08.05.2018 21:08

Ma Bravo , od plate mi ostaje jos za zvake , jel molim vas moaze porez na luksuz i za njih zarad moje bezbednosti

ovaj zakon treba podrzati

08.05.2018 21:09

jer moramo poboljsati bezbednost saobracaja, a ukoliko ne bude bilo ocekivanog rezultata ici na kvartalne tehnicke preglede, svaka tri meseca. Jedino neznam od kada racunaju ovi sto imaju nalepnicu od pre nekoliko godina i ne idu na produzenje, voze tako neregistrovano a niko im ne trazi tablice da vrate. Skoro sva stara vozila nisu registrovana jer ne mogu proci a voze na tablice koje su zadnji put dobili.

Nana

08.05.2018 21:13

Pa da opet po dzepu sirotinje koja nema pare da kupi bolji auto.Budze ce da uzivaju,a sirotinja da placa..

Dejan

08.05.2018 21:15

E da vidimo kako ce sada da registruju gradske autobuse u Bg.

dule

09.05.2018 09:26

@Dejan - i u Novom Sadu

Ana

08.05.2018 21:24

Najbitnije je da ucesnici u saobracaju budu potpuno bezbedni.

Nenad

09.05.2018 09:32

@Ana - E "Ana", bas me nasmeja ovim "strucnim" i iskrenim komentarom, hahahaha... Hvala ti bote slatki, ulepsa mi dan...

vlada

08.05.2018 21:26

kakvi su to lopovi...90%strada u novim i brzim kolima a svi cepaju sirotinju sto i da hoce nema u cemu da divlja...

Mad Max

08.05.2018 21:46

Prosečna starost vozila u SRB je 17 godina.Bolje da poprave džade od puteva, jer za shit puteve su dobra samo shit vozila.

danijela

08.05.2018 21:51

dodatni troskovi su neminovni

voja

08.05.2018 21:54

A sta je sa skupljacima sek.sirovina ko njima vrsi tehnicki i koliko puta stara ali ispravna vozila vozi sirotinja da bi zaradila neki dinar

tehnicki

08.05.2018 22:10

evo primer na Malti gde sam već 4 godine što se tiče tehničkog radi se na svake dve godine ali se slika auto mere izduvni gasovi i bucnost, proveravaju amortizeri itd i to sve košta 20 eura to je za sve putničke automobile.A za teretna vozila jednom godišnje tehnički kod nasje vise bitno da se narodu uzmu pare nego bezbednost putnika

MILOS

08.05.2018 22:31

ODLUKE ZA BEZBEDNOST NA PUTU SU UVEK DOBRODOSLE.

Mima

08.05.2018 22:39

Ma da li je moguce da su botovi dobili zadatak i ovu vest da komentarisu. Gospode Boze.

Visnja

09.05.2018 23:06

@Mima - Upravo to gledam i ne verujem.. gluposti nema kraja..

eu

10.05.2018 12:40

@Mima - naravno

Srb

09.05.2018 00:12

Glupost, jer više od 15 godina auto mož biti mnogo ispravniji od mlađih. To isključvo zavisi od vlasnika. Ovim država potvrđje svoj loš stav prema većni običh ljudi, a favorizuje bogate bez obzira na poreklo bogatstva. U nesrećma je više audija, bmv-a i dr. Skupih i brzih. Nema bahatih u jugićma, stojadinima i dr starijim vozilima. Dakle, svaka im čast na njihovoj državi i nadajmo se da neće dugo. Mnogo je gore što ovaj narod nema mere kolko može da trpi.

eu

10.05.2018 12:44

@Srb - ovaj narod ce i cekic po glavi istrpeti u nekoj eu zemlji bio bi haos kada bi bila donesena ovakva regulativa

Vuki

09.05.2018 06:29

Tako i treba, ko nema za normalan auto, ne treba ni da vozi..

coa

09.05.2018 11:52

@Vuki - Sta bre? ti prvi vozis golf 2....

deda

09.05.2018 08:20

Za svaki dan ne idemo na tehnički više će da zaradite niste o tome razmišljali

deda

09.05.2018 08:29

Kao da je Šešelj na vlasti

Цицка

09.05.2018 09:02

Држава је донела Закон али да ли је држава размишљала шта људи да ураде са тим одпадом , није, наравно, као по обичају . Важно је да се новац слије за летовања а народ да се касније опет казни јер им треба опет да се слије сада за зимовања јер народ не зна шта ће са отпадом .

dule

09.05.2018 09:32

pa dzaba bahatoj deci bogatih roditelja novi auto.. sto je noviji to su veca opadnost na putu. u 90 % slucajrva su krivi vozaci novojih skupih i prejakih automobila. nebih da navodim primere ali tako je. posle kazu ljudi odlaze iz drzave.. pa kp god ima neku mogucnost i treba da ode, i da se nikad vise nevraca. kao sto cu i sam uskoro. LOPOVSKA DRZAVA CRKNI SIROTINJO

deda

09.05.2018 09:44

Znam dosta njih koji voze 2010 a nemaju za gume i mali servis za veliki neću ni da pominjem a garantujem da će da da 20 evra da zažmure zbog letnjih guma i registrovaće auto a voziće zimi po gradu u sa letnjim gumama a dizel dajc mu je ravan ali 8 godina star to vi treba da regulišete.

Branka

09.05.2018 10:31

ZABRANITI KONJSKE ZAPREGE DA BUDU UCESNICI U SAOBRACAJU . Konjski izmet po putu .... opasnost na putu

Jocaaa

09.05.2018 11:34

Sve sve..al sta koga smeta moja korozija??..namet na viajet..a ti natode cuti i trpi

slshdbs

10.05.2018 23:25

30%???? pre ce biti 70%