trotinet
printscreen
trotinet

printscreen

trotinet, Foto: printscreen

Naime, električni trotineti imaju dosta prednosti, ali mogu da budu i jako opasni, kako za osobe koje ga voze, tako i za okolinu. Prednost je svakako što na ovaj način izbegavate gužvu po autobusima, ali i ne zagađujete životnu sredinu.

Ipak, u Srbiji, kao i u mnogim drugim zemljama propisi za električni trotinet ne postoje.

Škola

Alo!/Nenad Vujanović

Naša zemlja nije još uredila propise i ne prepoznaje trotinet kao vozilo. Nije regulisano ni kuda smeju da se kreću, ni ko može da ih vozi, ali ni pod kojim uslovima. To je jedna neuređena oblast koju što pre treba regulisati kako ne bi došlo do nekog incidenta jer pravila ne postoje, rekao je Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Iako je radna grupa krenula da radi na novom Zakonu o bezbednosti u saobraćaju do njegove primene ima dosta vremena. Do tada, ovo polje ostaje neregulisano.

Mladen Šarčević

printscreen

Okanović ističe da električne trotinete u saobraćaju mogu da voze deca od 10 godina, ljudi koji su pod ozbiljnim dejstvom alkohola, ali i oni koji nisu zdravstveno sposobni, kao i da su to dobri razlozi da se ovaj "problem" što pre reši.

Apelujemo na njih da voze pažljivo. Lično smatram da ne bi trebalo da na duže staze voze trotoarom jer tako ometaju pešake, a mogu i da ih ugroze. Oni su prema mom mišljenju najsličniji biciklistima pa tako treba da i da ih svrstamo. Ipak, zakonom će se tačno regulisati šta i kako, navodi Okanović.

Maja Nikolić

Printscreen

Dodaje kako pešaci i biciklisti prijavljuju da se vozači trotineta kreću neprimerenim brzinama i da postoji opasnost da se sudare s prolaznicima.

U slučaju sudara trotineta koji se kreće brzinom od 30 kilometara na čas i pešaka može doći i do smrtne posledice i pešaka i onoga ko vozi trotinet - dodaje Okanović.

Pročitajte i:

Naime, trotineti koji se mogu kupiti kod nas dostižu brzinu od 25 do 30 kilometara na sat i mogu preći do 20 kilometara jednim punjenjem. Pune se standardnim USB punjačem, a ukoliko se baterija isprazni, trotinet se može voziti kao običan.

U Belgiji i Sloveniji dozvoljeno je kretanje po trotoaru, dok u Austriji i Nemačkoj nije. Francuska će ih krajem godine zabraniti na pločniku.

Holandija nema posebne odredbe kuda ih treba voziti, a u Španiji se prilikom nezgode izjednačava sa biciklom. U Poljskoj i Mađarskoj kretanje nije regulisano zakonom.