NOV ZAKON, NOVA PRAVILA Velike promene čekaju vozače u Srbiji, evo i koje

Usvojene izmene zakona! Velike promene čekaju vozače u Srbiji

Saobraćajna policija policija uviđaj kontrola
Foto: Alo!/Rajko Ristić

Poslanici Narodne skupštine usvojili su prošle sedmice izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja, koji predviđa više kazne za saobraćajne prekršaje i strože uslove za utvrđivanje tehničke ispravnosti automobila. 

Zatvor i kazne preko 100.000 dinara

- vožnja deteta mlađeg od 12 godina na prednjem sedištu
- preticanje ili obilaženje zaustavljenog vozila na pešačkom prelazu
- preticanje kolone pod pratnjom
- nasilnička vožnja koja je prouzrokovala saobraćajnu nezgodu
- u naselju prekoračenje brzine za 70 do 90 km/h veće od dozvoljenog
- van naselja prekoračenje brzine za 80 do 100 km/h veće od dozvoljenog

Najzvučnija novina svakako je smanjenje dozvoljenog nivoa alkohola u krvi. Sa 0,3 mg/ml (promila) prag je spušten na 0,2. Ovo znači da možete pasti već posle pola litra piva ili dve čaše vina i za to platiti 10.000 dinara. 

Jedna od najznačajnijih novina koju predviđaju izmene tog zakona, prema rečima Damira Okanovića, direktora Komiteta za bezbednost saobraćaja, jeste da svaka stanica za tehnički pregled mora da ima opremu za video-nadzor, odnosno za snimanje kompletnog tehničkog pregleda.

- Radionice tehničkih pregleda moraće da imaju i dobru internet vezu sa jedinicom MUP-a, tako da praktično uvodimo sistem Velikog Brata kada je reč o tehničkim pregledima - objašnjava Okanović.

Razlog za to je, kako kaže, što su se do sada uverenja o tehničkoj ispravnosti dobijala i bez dovoženja vozila na tehnički pregled.

- Ne možemo da zatvaramo oči i da ne vidimo ono što svi vide. Uočavamo i na ulicama određeni broj vozila za koja se i sami zapitamo ko je ovo pustio da dobije tehničku ispravnost? - ukazuje Okanović.

Kazne od 20.000 do 40.000 dinara

- korišćenje uređaja za ometanje policijskog radara
- u naselju prekoračenje brzine za 50 do 70 km/h veće od dozvoljenog
- van naselja prekoračenje brzine za 60 do 80 km/h veće od dozvoljenog
- nebezbedno preticanje

Vladimir Marinković, predsednik Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda (NATEP), smatra da će uvođenjem video-nadzora na linijama tehničkog pregleda prvi put posle dvadesetak godina tehnički pregled ponovo dobiti na svrsi i važnosti koju je trebalo da ima i do sada.

On objašnjava da video-nadzor neće odmah po usvajanju zakona biti obavezan, i da će u prvoj fazi biti uvedeno fotografisanje tehničkog pregleda.

Izmene zakona uvode sada i obavezu da i putnička vozila starija od 15 godina moraju dva puta godišnje na tehnički pregled.

Tu obavezu predvideo je samo za autobuse i teretna vozila, a Marinković kaže da ona u potpunosti ni zaživela u praksi zbog neusvajanja pravilnika koji prate taj zakon.

Kazne 10.000 dinara

- korišćenje mobilnog telefona bez hendsfri uređaja tokom vožnje
- vozačka dozvola istekla duže od šest meseci
- automobil nema propisane registracione tablice ili nisu čitljive
- registraciona nalepnica istekla duže od 60 dana ili nije propisano postavljena vožnja bez vezanog pojasa

- Sasvim je logično i razumljivo da se starija vozila, koja su više izložena kvaru, češće tehnički pregledaju - rekao je on.

On kaže nije upoznat s tim da li će cena tehničkog pregleda za vlasnike vozila koji moraju na pregled dva puta godišnje biti prilagođena, a Marinković upućuje na to da će cenu tehničkog pregleda utvrditi Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija, kako minimalnu, tako i maksimalnu.

- Mislim da cena neće biti previsoka, a svakako je u amandmanima dodata i maksimalna cena, baš zbog zaštite prava vozača starijih vozila, a i same države koja dovozi svoja vozila na tehničke preglede - izjavio je Markov.

Dosadašnja cena tehničkog pregleda, kaže on, bila je od 1.500 do 2.000 dinara za putničko, a za teretno dva puta skuplje.

Kazne za alkohol

- 10.000 do 120.000 dinara
- 5 do 16 bodova
- zatvor od 15 do 60 meseci
- zabrana od upravljanja vozilom od 6 do 9 meseci

 

Pravila za nove vozače

- trajanje probne dozvole, povećano je sa jedne na dve godine
- mlađi od 18 godina moraju voziti sa osobom koja ima vozačku dozvolu bar 5 godina maksimalno mogu voziti tri osobe
- ne smeju voziti od 23 časa do 6 časova ujutru smeju upravljati vozilom maksimalne snage do 80 KW mogu voziti na auto-putu maksimalnom brzinom 110 km/h
- mogu voziti maksimalnom brzinom 90 km/h
- tokom vožnje ne smeju da telefoniraju ili konzumiraju alkohol

 

Olakšice

- Vožnja zaustavnom trakom se više ne smatra nasilničkom, pa ćete sad za taj prekršaj platiti između 20 i 40 hiljada dinara, umesto dosadašnjih 100.000-120.000.
- Biće dozvoljeno preticanje preko "pune" sporih vozila, poput bicikala, traktora, radnih mašina i sličnih prevoznih sredstava.
- Motocikli više neće morati da idu jedan iza drugog

 

  • Korisnik: Slobodan gradjanin
    27/03/2018 - 16:19
    Kolika je kazna za vozaca vozila sa policijskim tablicama koji vozila jednosmernom ulicom u kontra smeru. Kolika je kazna za one koji trebo da obezbede sigurne uslove za pesake tj. da mogu bezbedno da if u posted trotsky a memory to of parkiranih vozila koja SU zakrcila trotoar.
  • Korisnik: Pantelija Topalović
    27/03/2018 - 14:14
    ...sve, sve, ali da me država globi sa 10000 zbog nevezanog pojasa??!? Pa koga ja ugrožavam nevezan, osim sebe??! Nikoga!! Da nas država toliko voli i poštuje, obezbedila bi narodu uslove za normalan život, sa normalnim primanjima, a ovamo me šatro voli i čuva i ne da mi da se povredim....
  • Korisnik: Amico
    26/03/2018 - 23:16
    Sve je ovo lepo osmišljeno za punjenje budžeta! Da li zakonodavac zna kolika je prosečna plata u Srbiji i koliko građana je platežno sposobno da plati ovolike iznose kazne? Niko od nas nije bezgrešan ali kad vidite bahatost današnjih saobraćajaca i policajaca i njihove vožnje po gradu, oni koji treba da nam budu uzor kako treba postupati u saobraćaju, shvatite da za njih zakon ne važi...
  • Korisnik: aleksandar
    26/03/2018 - 20:46
    novi zakon je pravljen bez direktne veze sa postojecim stanjem u saobracaju. Umesto da se napravi analiza uzroka nesreca, i kaznene mere usmere na njih, napravljena je papazjanija od proizvoljnih razmisljanja tzv. eksperata. Pesake, bicikliste i motociklisti treba naterati da prestanu da se ponasaju samoubilacki, a vozace da shvate da upravljaju masinama koje ubijaju ako se zloupotrebljavaju. Ovaj zakon se time ne bavi.
  • Korisnik: nije bitno
    26/03/2018 - 20:36
    Zakon radjen za bogatase,nema zabrane upravljana vozilom nego plati pa klati
UČITAJ JOŠ KOMENTARA

                            

Najčitanije - Alo.rs

Najnovije - Alo.rs

Vip - Alo.rs

Galerije

Najbolji video klipovi