Korona, Srbija, Beograd
Tanjug/Nikola Anđić
Aplikacija, mobilni telefon

Shutterstock

Aplikacija, mobilni telefon, Foto: Shutterstock

Pomoćnica ministra Irina Reljin je rekla za Tanjug da je ukupan govorni saobraćaj povećan, jer su mnogi prešli na rad od kuće i na održavanje onlajn sastanaka i konferencijskih veza putem mobilnog telefona.

"U prva dva, tri dana vanrednog stanja zabeležen je veliki skok. Operatori su se našli u situaciji da rade na granici kapaciteta. Za vreme vanrednog stanja dodatno su radili na povećanju sopstvenog kapaciteta i povećali su mogućnosti za govorni saobraćaj", objašnjava Reljin.

Saobraćaj u prenosu podataka internetom je, kaže, takođe bio preopterećen, i navodi da su tri operatora u Srbiji obezbedila besplatan prenos podataka za oko 900.000 učenika osnovnih i srednjih škola.

Korona, Srbija, Beograd

Tanjug/Nikola Anđić

Korona, Srbija, Beograd, Foto: Tanjug/Nikola Anđić

"Za sve to vreme do kraja juna, bili su pokriveni tom besplatnom uslugom za pristup portalima gde su se nalazili edukativni sadržaji koje su koristili za nastavu. Takođe su omogućili besplatnu količinu internet saobraćaja za pojedine studente za pripremu junskog ispitnog roka", rekla je Reljin.

Podseća da su operatori pomagali i obezbedili pametne telefone i laptove za učenike koji nisu bili u mogućnosti da ih sami nabave.

Reljin je rekla da su i govorni saobraćaj i prenos podataka vrlo promenljive kategorije koje se u kratkom vremenskom intevalu brzo menjaju, te da su operatori morali da povećavaju svoje kapacitete a kako se ne bi gubilo na kvalitetu usluge.