Čizme za  kišu i papuče
profimedia
Čizme za  kišu i papuče

profimedia

Čizme za kišu i papuče, Foto: profimedia

Gumene čizme samo za suvo vreme! Ovo je paradoks sa kojim se svakodnevno susrećemo u radnjama, jer se zimske cipele i čizme masovno prodaju kao obuća za suvo vreme iako ih je proizvođač deklarisao kao vodootporne.

PROČITAJTE JOŠ:

 

Podmukli trgovci tako većinu reklamacija mogu da odbiju kao neosnovane. Naime, iako je proizvođač na samoj obući utisnuo oznaku da je vodootporna (waterproof), na deklaracijama ispisanim na kutiji piše da je namenjena za suvo vreme i da se održava vlažnom krpom. Tako će, šta god da se desi zimskoj obući, prodavac uvek moći da okrivi kupca jer je čizme nosio po kiši ili snegu.

Zaštitite čizme i cipele od snega i soli

Profimedia

Foto: Profimedia

U ovo su se uverili i reporteri koji su obišli velike prodavnice obuće u centru Beograda. Više od 90 odsto čizama deklarisano je kao obuća za suvo vreme, uključujući čak i gumene čizme. Na pitanje imaju li šta za zimu, jedan prodavac iskreno je odgovorio - Većina čizama je za zimu, ali ćete teško naći deklaraciju na kojoj će to i da piše.

Zoran Nikolić iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) kaže da trgovci ne smeju da menjaju namenu i svojstva robe, odnosno ono što je proizvođač napisao, i da svaki takav slučaj treba prijaviti udruženjima ili inspekciji.

- Samim tim što pogrešno deklariše robu, trgovac dovodi potrošače u zabludu. Kada je ova prevara pre nekoliko godina uzela maha, mi smo od Ministarstva trgovine ironično zatražili da odobri interventni uvoz obuće za kišu, jer bi se po deklaracijama ispostavilo da mi takvu obuću skoro i da nemamo. Prijava takvih slučajeva prvi je korak ka rešavanju problema - ističe Nikolić.

Da bi slučaj prijavili udruženju za zaštitu potrošača ili inspekciji, potrošači treba da sačuvaju kutiju sa lažnom deklaracijom, da naprave kopiju računa kako bi imali dokaz o kupovini i da, u slučaju, da prodavac odbije da im zameni obuću, obavezno traže pismene dokaze o reklamaciji i odbijenici.

Broj prigovora potrošača u Srbiji stalno raste i 2017. godine ih je bilo skoro 17.000, a najviše upravo na obuću.