Meso
Alo!/Vladimir Marković
Meso

Alo!/Vladimir Marković

Meso, Foto: Alo!/Vladimir Marković

Srpski prodavci često dovode u zabludu kupce u vezi sa kvalitetom i bezbednošću hrane.

Čak ni brojne prodavnice "zdrave" hrane nisu sigurne jer jedino što im jeste natpis u nazivu, upozoravaju stručnjaci i objašnjavaju da nam drugi trgovci uvaljuju sve i svašta, naročito loše meso!

Pročitajte još:

Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović kaže da se u prodavnicama, navodno, zdrave hrane prodaju proizvodi koji nemaju veze sa zdravljem.

- U tim prodavnicama možete pronaći od slatkiša i čokolada do tzv. džank-fuda. To se kupuje na džakove, veliko je pitanje i ko je dobavljač i kako se to skladišti i čuva. Postoji velika razlika između bezbednosne i kvalitetne hrane - ukazuje Popović.

Preporučujemo još:

Stručnjaci dodaju da nije problem u radnjama zdrave hrane već generalno, kao i da ako je nešto kvalitetno, ne znači nužno da je i bezbedno, i obrnuto.

- Recimo, kupite pile od dva kila, ali kada ga ispečete, ostane vam kilo mesa jer je sve drugo bila voda! Slična je priča i sa pljeskavicama i suhomesnatim proizvodima. Da, to jeste bezbedno, ali da li je kvalitetno? Kako ekonomska situacija u državi bude jačala i kako se tržište bude razvijalo, potrošači će početi da razlikuju i kupuju isključivo kvalitet. Tržište to reguliše.

Nutricionista Branka Mitrović ističe da je veliki problem i to što kupci malo znaju o proizvodima koje pazare:

- Vi ne znate maltene ništa o proizvodu! Recimo, napišu "pekarski med", to sigurno nije pravi med, a oni ga deklarišu kao pekarski. Deklaracije su nekvalitetne i nisu validne i kupac ne dobija pravu informaciju, dovodi se u zabludu. Imamo i slučaj da ćips je bezbedan, ali nije zdrav.

Branka Mirković, nutricionista, napominje da postoji niz zabluda kada su prodavnice zdrave hrane u pitanju.

- Roba nije dobro deklarisana, ljudi ne znaju koliko šta ima masnoće i kalorija, a ulaze verujući da su kupili zdravo.

meso

Foto Rajko Ristić

meso, Foto: Foto Rajko Ristić

Ona ističe da je veliki problem i to što kupci malo znaju o proizvodima koje pazare:

- Vi ne znate maltene ništa o proizvodu! Recimo, napišu "pekarski med", to sigurno nije pravi med, a oni ga deklarišu kao pekarski. Deklaracije su nekvalitetne i nisu validne i kupac ne dobija pravu informaciju, dovodi se u zabludu. Imamo i slučaj da ćips je bezbedan, ali nije zdrav. Pitanje je i koliko je roba zaštićena i da li se to čuva i skladišti na adekvatan način - kaže Mirkovićeva i dodaje da i mesare dovode kupce u zabludu, kao i da u meso stavljaju nitrate i ubrizgavaju hemiju kako bi zadržali tečnost - ističe ona.

Mirkovićeva kaže da su industrijski proizvodi uglavnom bezbedni, ali da to ne garntuje kvalitet.

- Ako se to u trgovini lepo čuva, oni su bezbedni, ali to ne znači uvek da su zdravi. S druge strane, imate nešto što se deklariše kao zdrava hrana, a nije bezbedna - zaključuje ona.