Pančevački most
Alo!/Masanori Jošida
Pančevački most

Alo!/Masanori Jošida

Pančevački most, Foto: Alo!/Masanori Jošida

Nema izveštaja o saobraćajnom špicu u Beogradu da se kao najkritičnija tačka ne pominje Pančevački most. Vozači u kolonama čekaju i po sat vremena. Prvo su dopise počeli da pišu građani.

Udruženje građana "Kotež" nedavno je uputilo zahtev Upravi saobraćajne policije da se razmotri problem sa gužvama na Zrenjaninskom putu i Pančevačkom mostu i da se pronađe adekvatno rešenje. Policija odgovorila, čeka se odgovor Sekretarijata za javni prevoz.

Ponekad je u vreme saobraćajnih špiceva za prelazak preko Pančevačkog mosta potrebno i po sat vremena, kažu oni koji svakodnevno prelaze sa jedne na drugu obalu Dunava.

"Ukoliko se dogodi da se pokvari automobil na Pančevačkom mostu, mi već imamo ogromnu kolonu od četiri, pet kilometara koja bukvalno ide i do Borče. Takođe, most je star, infrastruktura je otprilike rađena 70-ih godina, a stanovništvo se doselilo – u poslednjih dvadesetak godina je trostruko uvećan broj stanovnika na levoj obali Dunava", navodi Danijela Nestorović iz Udruženja građana "Kotež".

Ubeđeni da je moguće smanijiti gužve i ubrzati prelazak preko mosta izmenama saobraćajne signalizacije, obratili su se nadležnim gradskim institucijama.

"Od njih smo dobili odgovor da je razlog za takve gužve – semaforska signalizacija, odnosno kratko trajanje zelenog talasa u tom periodu", navodi Nestorovićeva.

Milja Milenković iz Udruženja građana "Bela čaplja" navodi da kao rešenje vidi ukidanje par semafora, koji prema njenim rečima predstavljaju jedan od uzroka za gužve na Pančevačkom.

gužva, kolaps

Printskrin

gužva, kolaps, Foto: Printskrin

"Ja kao rešenje vidim ukidanje par semafora – semofora u Ruzveltovoj kod Nisove pumpe, kod doma za studente i na samom silazu sa Pančevačkom mosta ka ulici 29. novembar gde se nalaze i semafor i pešački prelaz, mislim da su to dva velika uzroka za nastajanje gužve na Pančevačkom mostu", ocenjuje Milenkovićeva.

U dopisu koji su građani dobili od Uprave saobraćajne policije Beograda navodi se da su se zbog nesinhronizovanih semafora u Ulici despota Stefana i Dragoslava Srejovića više puta obraćali Sekretaijatu za saobraćaj i da je interval zelenog talasa nedavno produžen.

Saobraćajna policija će ubuduće, prema svojim mogućnostima, dati prioritet regulisanju saobraćaja u zoni Pančevačkog mosta, takođe se navodi u dopisu građanima.

Pančevački most i pristupne saobraćajnice građene su u vreme kada je u Beogradu bilo četiri puta manje vozila, tako da nije moguće u potpunosti eliminisati gužve, kažu stučnjaci.

"Taj nivo usluge se može popravljati kroz odgovarajuću regulaciju putem svetlosne saobraćajne signalizacije, ali opet do određene mere, ne može beskonačno puno i nakon toga je potrebno primenjivati druge alternativne vidove prevoza, kao što su – javni gradski prevoz putnika, a zatim i odgovarajuće mere koje će sprečiti preveliku koncentraciju vozila u centralnnoj zoni grada odnosno preveliki obim saobraćaja na tim opterećenim saobraćajnicama", navodi Milan Božović, revizor bezbednosti saobraćaja.

Trajno rešenje moguće je tek kada bude sagrađen most preko Ade Huje, a to se, izvesno, neće desiti još nekoliko godina. Do tada je potrebno da nadležni ponude saobraćajna rešenja koja će građanima maksimalno olakšati putovanje.

Komentari (1)

Dejan

08.12.2019 09:47

Pa umesto stadiona napravite dva pančevačka mosta i rešen problem !