BEOGRAĐANE, DOBRE VESTI! Tramvajske linije dobijaju pojačanje! 11 novih trasa dugih skoro 30 kilometara!

Ovim planom su definisane i potencijalne lokacije novih tramvajskih depoa na Adi Huji, Vidikovcu, kao i u produžetku Ulice Jurija Gagarina.

 

Tramvaj
Tramvaj, Foto: Alo!/Masanori Jošida

Da se u iščekivanju početka gradnje metroa ozbiljno razmišlja o daljem širenju tramvajskog saobraćaja znalo se i ranije, spominjane su nove linije do Petlovog brda, Borče, pa čak i Kaluđerice, da bi se u planu poslovanja GSP "Beograd" za 2020. godinu našli konkretni podaci, sa sve novim trasama i njihovim dužinama.

Kako stoji u ovom dokumentu, GSP je učestvovao u pripremi plana generalne regulacije šinskih sistema u kojem je predloženo proširenje tramvajske mreže na gore pomenutih 11 deonica.

Neke od njih su poznate javnosti, pa bi tako tramvaj u budućnosti mogao da ide sve do Vidikovca na jednoj, Rospi ćuprije na drugoj, odnosno Malog Mokrog Luga na trećoj strani. Uz nekoliko znatnih produženja linija na Novom Beogradu, kao i vraćanju čuvene "jedinice" koja bi vozila od Slavije, preko Ulice kralja Milana, Terazija i Trga republike do - Kalemegdana.

Ovim planom su definisane i potencijalne lokacije novih tramvajskih depoa na Adi Huji, Vidikovcu, kao i u produžetku Ulice Jurija Gagarina.

U ovom trenutku Beograd poseduje i više tramvaja nego što mu je potrebno. Prema zvaničnim podacima GSP "Beograd", najveći gradski prevoznik raspolaže sa 207 tramvaja i 38 tramvajskih prikolica, a jedan od problema je što je njihova prosečna starost 34,14 godina.

Drugi je činjenica da zbog radova širom prestonice četiri od 12 tramvajskih linija nisu u funkciji (2, 3, 5, 10), a situacija će u najboljem slučaju biti normalizovana u avgustu ove godine.

Podsećanja radi, prvi tramvaj u Beogradu krenuo je davne 1892. godine i vozio je na relaciji od Kalemegdana do Slavije. Danas imamo 12 linija, srednja dužina sa okretnicom iznosi 11,2 kilometra, dok je ukupna dužina svih tramvajskih trasa 133,88 km.

PREDLOZI NOVIH TRASA
* Jurija Gagarina ka Vinogradskoj (1.500 metara)

* Đorđa Stanojevića - Agustina Neta (1.500 metara)

* Banovo brdo - Vidikovac (4.500 metara)

* Slavija - Kalemegdan (2.700 metara)

* Omladinski stadion - Rospi ćuprija (4.200 metara)

* Bul. kralja Aleksandra - Mali Mokri Lug (1.800 metara)

* Bul. Milutina Milankovića - Tošin bunar (2.400 metara)

* Bul. Zorana Đinđića - Tošin bunar (4.300 metara)

* Tošin bunar - Bežanijska kosa (3.700 metara)

* Bežanijska kosa - Jurija Gagarina (1.500 metara)

* Tašmajdan - Terazije (600 metara)

Povezane vesti

  • Korisnik: veseli petar
    27/01/2020 - 22:21
    Ideja bi bila dobra , kad bi se napravio sistem pruga sa sto manje ukrštanja sa drumskim saobraćajem..znaci sto vise nadvožnjaka, podvožnjaka, manjih tunele, ukopanih i sl..jer problem tramvajskog saobracaja saobracaja u Beogradu je bas to , kao i sa malim brzinama..inace sto se tice zagušenja, zatim ekološki gledano, pa i buke, verovatno da je to za Beograd prava stvar...sve dok ne dodje taj dugo očekivani metro...
UČITAJ JOŠ KOMENTARA

                            

Najčitanije - Alo.rs

Najnovije - Alo.rs

Vip - Alo.rs

Galerije

Najbolji video klipovi