autobus
youtube
autobus

youtube

autobus, Foto: youtube

 

* Doživljaji iz noćnih beogradskih linija nekad su i te kako zanimljivi
 
* Kondukteri i šofesri su često meta pijanih sugrađana

* Ima i onih lepih trenutaka koji se pamte zauvek

Sat i po posle ponoći. U centru prestonice grupa putnika više od dvadeset minuta čeka noćnu „tridesetsedmicu”. Zagledaju, izviruju ka okolnim ulicama, ali 37 N nema. Odlučuju da sačekaju naredni. Još sat vremena, ali ni njega nije bilo. Grupa putnika u gluvo doba noći odlučuje da krene pešice ka Banovom brdu i Rakovici, u nadi da će usput uhvatiti prevoz.

Vožnja autobusima s oznakom N (noćni) prava je lutrija u kojoj se može naleteti na zanimljive saputnike, ljubazne šofere i konduktere, ali i na mnoštvo neprijatnih situacija.

Putnici s početka priče kasnije su saznali da su neprijatnost doživeli jer se nadležni nisu setili da okače obaveštenje da je početno stajalište pomereno. Sugrađanka Anđelka Mihić priča da su putnici u kratkom roku, takođe na liniji 37 N, doživeli još jednu neprijatnost – autobus im nije došao jer je vozač iz dnevne smene zaboravio da kolegi iz noćne ostavi ključeve.

Pročitajte još:

 

Redovni cirkus imaju i putnici autobusa 27 N. Za razliku od drugih linija s oznakom N, na ovoj nema konduktera, pa je i za vožnju i za izdavanje karata zadužen vozač. On prima putnike samo na prednja vrata, pa se gubi vreme u polasku. Zbog kašnjenja se dešava da se polasci preklope, pa onda krene svađa između vozača oko toga ko ima prioritet.

Jednom se desilo da su dvojica šofera rešila i fizički da se obračunaju: izašli su iz svojih autobusa i u svađi proveli desetak minuta dok su vozila bila parkirana u suprotnim trakama, a putnici čekali kraj obračuna. Srećom, sve se završilo na rečima i kašnjenju – svedoči sugrađanka iz Mirijeva, koja često koristi ovu liniju.

Uzbudljive doživljaje imaju i redovni putnici na liniji 304 N.

Naš šofer je hit. On se ne zaustavlja natenane, nego bukvalno uleće u stajalište. Ko utrči u vozilo, utrčao je. Nema šanse da vozač sačeka nekoga ko trči i fali mu samo jedan skok. Jedino ako ga kolega kondukter smekša: „Daj ovoga da uzmemo, on je svake noći tačan.„ Prema 304 N može švajcarski sat da se navije. A to je zato što šofer vozi kao da je na stazi formule 1 – navodi sugrađanka Sunčica Savić.

Autobus

Alo!/Masanori Jošida

Autobus, Foto: Alo!/Masanori Jošida

 

Omiljeni među putnicima su i pojedini kondukteri, jer neki od njih daju i ono što ne bi smeli – popust na karte.

Ako si na kraćoj relaciji, daš 100 dinara umesto 150, što je puna cena. Ako ideš duže, onda dobiješ polovnu kartu, koju je neki putnik na izlasku vratio vozaču, i opet imaš popust. Ili ako držiš sto dinara u ruci jasno je da nećeš kartu. Sve se to dogovara pogledima, u šiframa. A ima i ono kad kondukter polako cepa kartu i značajno te gleda, da proceni koju od ovih opcija hoćeš – ističe Beograđanin Zdravko Prodanović.

Da na noćnim linijama svega i svačega ima potvrđuje i kondukterka Aranka Jovanović (50), koja već 14 godina radi taj posao od ponoći do četiri sata. Vrlo često je u tandemu s koleginicom šoferom Delorijom Deheljan.

Nisam birala ovo, namestilo mi se kada sam ostala bez posla u trgovini. Ali volim da radim s ljudima. Jedino što nikako da se naspavam već 14 godina – uz smeh naglašava Aranka. Na svakodnevno krstarenje gradom se ne žali jer, kako kaže, već osam godina je na liniji 26 N pa je atmosfera s redovnim putnicima domaćinska.

 

– Dobra stvar je što me putnici znaju, tako da i ako se pojavi neki problem odmah skaču da mi pomognu i zaštite me – ukazuje Aranka.

Tako se nedavno desilo da jedan putnik zbog Jovanovićeve ostane bez rukava. Naime, kako Zavod za izradu novčanica više ne štampa karte za sve prevoznike već sada to svako radi za sebe, one više ne izgledaju isto. Zbog toga je, sumnjajući da je dobio falsifikat, Aranku napao jedan mladić.

Počeo je da viče kako neće da plati jer mu navodno nisam dala pravu kartu. Onda sam počela da objašnjavam kako on ne plaća kartu već uslugu prevoza. Nije hteo da odustane, pa je jedan od stalnih putnika ustao i on je ubrzo ostao bez rukava – objašnjava Jovanovićeva.

Ne propustite:

 

Ali mnogo više je lepših sećanja. Redovni putnici s kojima druguje svaku noć znaju da počaste slatkišima, a za 8. mart i cvećem.

Dešavalo se i da mi sviraju na gitari. Dva momka nisu imala za kartu i ljubazno su me zamolili, ako nije problem, da se prevezu. Uzvratila sam da nije, ako mi odsviraju „Gde je Nataša”. Oduševljeno su prihvatili i oni, ali i ceo autobus koji je uglas zapevao – prisetila se Aranka.

Nova mreža linija od januara

Nova mreža noćnih linija (29 njih umesto sadašnjih 25) trebalo bi da zaživi od januara. Vozila na ovim linijama, kao i na dnevnim, ubuduće će morati da imaju klime, internet i prenosivi uređaj za naplatu za konduktere. Tako će od januara otići u zaborav praksa pojedinih konduktera da noćne karte naplaćuju „s popustom”. Privatni partner za linije s oznakom N trebalo bi da bude poznat narednog meseca.

VUČIĆ NAPUSTIO ZGRADU VMA!

AUTOR: Alo.rs/ M. I. DATUM I VREME: 18.11.2019. 08:24 - 18.11.2019. 08:33 Vraća se odmah radnim obavezama. Aleksandar Vučić, Foto: Printscreen Zdravstveno stanje predsednika Srbije Aleksandra Vučića je stabilno i pušten je kući posle lečenja na Vojno-medicinskoj akadimiji, prenose mediji. HITNO! STIGLI REZULTATI O STANJU PREDSEDNIKA SRBIJE!

 

Doživljaj hvatanja poslednjeg dnevnog autobusa

I hvatanje poslednjeg gradskog autobusa, pre ponoći, zna da bude vrlo uzbudljivo. Oni kojima prevoz polazi sa okretnice Zeleni venac jure niz obližnje ulice kao na slalomu. Pretrčavaju na crveno, mašu dovikujući: „Čekaj, majstore, živ bio!” A kad majstor stane, to su trenuci i kada se probudi solidarnost. Jer oni koji redovno trče na poslednji dnevni autobus, u kome ne moraju da plate kartu od 150 dinara, znaju da se niko ne gura iz obesti. Tako se stoji i na jednoj nozi, uvlače se stomaci, pridržavaju se jedni za druge.

BONUS VIDEO: Vučić o Beogradu na vodi, kako je san postao stvarnost.