Auto-put Obrenovac - Ljig
RINA
Auto-put Obrenovac - Ljig

RINA

Auto-put Obrenovac - Ljig, Foto: RINA

Spajanjem dela auto-puta od Obrenovca do Ljiga s postojećim Ljig-Preljina 18. avgusta će zvanično za saobraćaj biti pušteno 103 kilometra Koridora 11. To će omogućiti da se do Preljine i Čačka stiže za sat vremena brže nego ranije.

Pročitajte još:

Umesto 2,5 sati putovanja Ibarskom magistralom, auto-putem do Preljine ili Čačka stizaće se za sat i po. Tačnije, od centra Beograda do Obrenovca potrebno je pola sata vožnje, a od Obrenovca do Preljine ili Čačka biće potrebno još 50 minuta ili sat vremena, što je ukupno sat i po. Drugim rečima, svi oni koji budu putovali, recimo, do Zlatibora ili Crnogorskog primorja, u putu će provesti sat kraće.

Osim uštede vremena, otvaranje ove deonice veoma je značajno za bezbednost saobraćaja jer će vozači konačno većim delom imati alternativu za Ibarsku magistralu, najveću crnu tačku u Srbiji.

Koridor 11 će se zvati Auto-put Miloša Velikog

Novi put koji će povezivati Beograd i Čačak, a koji bi u budućnosti trebalo da dosegne sve do Crne Gore, nosiće ime srpskog kneza Miloša Obrenovića. Naime, Koridor 11 kroz Srbiju će se zvati Auto-put Miloša Velikog.

Dosad se saobraćaj na Koridoru 11 odvijao samo u dužini od 40,3 kilometra na potezu Ljig-Preljina (Čačak) koji je otvoren pre dve i po godine, ali već od nedelje putnici će od Obrenovca imati auto-put.

- Ovo će biti moderni auto-put, izgrađen po svim standardima, širine 28,4 metara, sa brzom, srednjom i zaustavnom kolovoznom trakom. U toku su završni, kozmetički radovi, poput pranja kolovoza i sve će biti spremno do 18. avgusta, kada će ova deonica biti puštena u saobraćaj - rekao je za RINA Nebojša Pavlović, savetnik Zorane Mihajlović, ministarke saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture.

Najzahtevnija tačka na deonici od Obrenovca do Ljiga je tunel Brnačić, dug 944 i širok 8,5 metara, koji je zbog loših geoloških uslova usporio radove.

Do kraja godine - povezivanje koridora 10 i 11

Najvažniji deo posla se očekuje do kraja godine, a to je spajanje sa deonicom Surčin-Obrenovac, čime će se povezati sa Koridorom 10 i auto-putem Beograd-Zagreb. Tada će biti u funkciji svih 120 kilometara novog auto-puta na Koridoru 11, pa putnici iz Beograda i Vojvodine praktično neće silaziti s auto-puta na putu do mora sve do Preljine.

- Taj tunel napravio nam je najviše problema. Naišli smo na vrlo loš geološki materijal i niz nepredviđenih situacija, ali izborili smo se svim tim izazovima i imaćemo veličanstven, savremeno opremljen tunel. Signalizacija je već upaljena, urađen sistem za ventilaciju i uspostavljen SOS sistem - istakao je Pavlović.

Pored ulaza u Brančić smešten je Tehničko-operativni centar iz kojeg se kontrolišu sva dešavanja unutar tunela i rukovodi signalizacijom.
- Centar je opremljen najsavremenijom tehnologijom, radiće se u tri smene i 24 sata dnevno pratiće se stanje na putu. Sve je spremno i ukoliko se dogode i neke nepredviđene situacije poput kvarova, ulaska pešaka, ali i divljači u tunel, ali to ipak ne bi trebalo da se događa jer postoji zaštitna ograda - kazao je Pavlović.

Nebojša Pavlović

RINA

Nebojša Pavlović, Foto: RINA

Zbog povezivanja sa novoizgrađenom deonicom auto-puta od Obrenovca obustavljen je saobraćaj na deonici od Ljiga do Preljine, a sav saobraćaj je preusmeren na Ibarsku magistralu.

Dve čeone i četiri bočne naplatne rampe

Novi auto-put imaće dve čeone i četiri bočne naplatne stanice, a putarina za putnička vozila iznosiće 420 dinara. Naplatne rampe su:

- Čeona naplatna stanica Obrenovac

- Bočna naplatna stanica Ub

- Bočna naplatna stanica Lajkovac

- Bočna naplatna stanica Ljig

- Bočna naplatna stanica Takovo

- Čeona naplatna stanica Preljina

 BONUS VIDEO: Pitali smo građane šta misle o Borisu Džonsonu - jedan odgovor je HIT