Gradski prevoz, GSP
Alo!/Vladimir Marković
Gradski prevoz, GSP

Alo!/Vladimir Marković

Gradski prevoz, GSP, Foto: Alo!/Vladimir Marković

Rok za prijavu na tender je 25. februar, a biće sproveden po modelu javno-privatnog partnerstva kojem je prethodila studija o javnom prevozu u glavnom gradu koju je izradio Saobraćajni fakultet Univerziteta u Beogradu.

U okviru te studije izvršena je analiza postojećeg stanja sistema i dati predlozi kako da se kroz novi ugovor obezbede veći prihodi od naplate karata, a sistem unapredi i modernizuje u skladu sa razvojem tehnologije.

Preporučujemo:

Pojasnio je da je novim ugovorom, u odnosu na prethodni, predviđen manji procenat naknade za privatnog operatora od maksimalnih 7,92 odsto umesto 8,53 odsto.

- Da je u prethodnom ugovoru naknada za privatnog operatora sprovedena po nižem procentu, Grad Beograd bi uštedeo 3.459.119 evra - rekao je Vesić i dodao da su za taj novac mogla da se izgrade dva vrtića.

Naveo je da je, osim manje provizije, predviđen i limit na zaradu privatnog partnera i dodao da, ukoliko prihodi od prodaje karata pređu 900 miliona dinara mesečno, privatni partner neće moći da dobije više od tri odsto provizije. Kako je rečeno, od novog partnera očekuje se i veći obim usluge - veći broj vozila (2.151 u odnosu na 1.853), veći broj kontrolora (300 kontrolora u odnosu na 200), veći broj prodajnih mesta za dopunu karata (minimum 1.500 u odnosu na 800), kao i duže radno vreme mesta za izdavanje personalizovanih kartica.

Takođe, očekuje se unapređenje funkcionalnosti sistema i opreme - mogućnost plaćanja mobilnim telefonom putem aplikacije kojom će biti moguće i informisanje putnika u realnom vremenu o zastojima, promenama, izmenama reda vožnje, kao i slanje obaveštenja vezanih za isticanje, dopunu ili validaciju perso ili neperso kartice.

U novom ugovoru predviđeno je i da u slučaju potrebe za većim brojem kontrolora, Grad može samostalno da ih angažuje čime se, kako je rečeno, postiže daleko veća fleksibilnost i optimizacija celog sistema.

Osim toga, predviđeno je da privatni partner učestvuje u dodatnim troškovima u slučaju angažovanja dodatnih kontrolora u istom procentu kao što je i procenat naknade od prihoda od prodaje karata, za razliku od pre kada nije postojala mogućnost dodatnog angažovanja kontrolora zbog čega je, napomenuto je, Grad trpeo velike gubitke.

Vesić je rekao da će se ubuduće, umesto Busplus kartice, koristiti Beogradska kartica koju će građani, osim za vožnju u javnom prevozu, koristiti i prilikom plaćanja parkinga, ulaska u muzeje...

Kontrola, Bus plus, gsp

Alo.rs/M.Š.

Kontrola, Bus plus, gsp, Foto: Alo.rs/M.Š.

Jedna od novina odnosi se i na raspolaganje opremom. Naime, u starom ugovoru oprema je prešla u vlasništvo Grada tek nakon isteka ugovora, a sada je predviđeno da oprema od samog početka trajanja ugovora bude u vlasništvu Grada koji, kako je rečeno, ima kompletno pravo raspolaganja i u mnogo je povoljnijem položaju. Gradski sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević kaže da se od novog partnera očekuje modernizacija sistema u skladu sa razvojem tehnologije.

- Gradu je po isteku ugovora predata oprema koja je inicijalno implementirana pre 10 godina. U novom ugovoru je definisan period važenja od 13 godina i uvodi se obaveza zamene opreme koja je iz bilo kog razloga nefunkcionalna - kvar, oštecenje ili slično - rekao je Vasiljević.

Time se, dodao je, očekuje da će se za period trajanja ugovora celokupna oprema u potpunosti zameniti i da će u trenutku završetka ugovora Grad imati na raspolaganju tehnološki funkcionalan sistem sa savremenom opremom.

Studiju o javnom prevozu u srpskoj prestonici izradio je Saobraćajni fakultet Univerziteta u Beogradu, a profesor sa tog fakulteta Slaven Tica kaže da je posao trajao više od 120 dana i da je urađen efikasno.

Istakao je da je cilj bila dubinska tehničko-tehnološka analiza sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima u Beogradu sa svim elementima neophodnim za unapređenje i razvoj, a sve, dodaje, u cilju stvaranja uslova da se sistem u budućnosti prevede u efikasnije stanje bez nepredviđenih okolnosti.

- Takođe, cilj nam je bio i da uradimo reinženjering dela ključnih aktivnosti unutar sistema čijom bi implementacijom sistem doveli u stanje potpune uređenosti i stabilnosti, pre svega prihvatiljiv za Grad Beograd, ali i za potencijalnog budućeg operatora - rekao je Tica.

U septembru ove godine istekao je desetogodišnji ugovor koji je Grad Beograd imao sa firmom "Apeks solušn" koja je napravila Busplus sistem za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom prevozu u prestonici, ali je zbog epidemije korona virusa ugovor produžen do završetka procesa izbora novog partnera u skladu sa zakonom.

Pročitajte još:

Komentari (1)

ajde bre

29.12.2020 07:04

Iz garaza gsp-a izlaze tehnicki neispravna vozila. Milion stvari tu jos nevalja... Naravno, necu da placam kartu! Zasto? Zato sto ceo zivot zivim i radim na crno u bg-u kod lopova i derikoza a od poreza sve te kucke grebatorske zive i uzivaju. Meni ni grad ni drzava ne pomazu nista a postao sam invalid. Dakle, sve je to vec placeno. Cao zdravo lopovi majmunski!