Mobilni telefon, poruke, sms, kuckanje
Profimedia
Mobilni telefon, poruke, sms, kuckanje

Profimedia

Foto: Profimedia

Dok shvatite o čemu se radi, račun vašeg mobilnog telefona može biti veći i za nekoliko hiljada dinara, što je doživeo Beograđanin Miloš V.

- Primetio sam da mi je račun za mobilni poslednjih meseci uvećan i to za nekoliko stotina dinara. Ispostavilo se da su mi zbog poruka koje su mi stizale sa broja 4444, a koje nisam tražio, skidali određenu sumu. Na svakih sedam dana dobijao sam SMS o tome kako da koristim neki servis "Klub znanja" i link na kome imam taj sadržaj. Nisam obraćao pažnju, mislio sam da je neka greška. Iako sam pokušao da se odjavim slanjem opcije "stop", nastavili su da mi skidaju novac - priča Miloš.

On kaže da je otišao kod svog operatera, koji mu je tek tada ukinuo ovu opciju.

- Rekli su mi da sam koristio tzv. servis sa dodatnom uslugom i da je zato račun uvećan. Iako nisam koristio nikakve usluge, morao sam da platim ceo račun. A na kraju su mi rekli da se žalim Ratelu, koji je dao dozvolu za rad kompaniji koja pruža ove usluge - ističe Miloš.

Radi se o hrvatskoj firmi "CGate" koja legalno posluje na srpskom tržištu.

I mobilni operateri naglašavaju da je u pitanju nesvesna prijava na određene igrice, klikom na baner ili reklamu na internetu. Kako kažu, veliki je problem kako to prepoznati, jer se često ljudi ni ne sećaju na šta su tačno kliknuli, što znači da ovaj servis na vrlo specifičan način prevare zarađuje od nepažnje pretplatnika.

Postavlja se pitanje ko je odgovoran za slanje ovih poruka građanima, da li će nejko odgovarati i da li će žrtvama biti vraćen novac. Ono što je izvesno, dozvolu za rad firmi "CGate", kao i svim kompanijama koje pružaju tzv. usluge sa dodatnom vrednošću, dao je Ratel, a one su uredno registrovane i u APR-u.

U Ratelu kažu da su firme koje pružaju usluge sa dodatnom vrednošću dužne da unapred objave detaljan opis i cenu usluge.

- Da bi ove usluge koristio, korisnik mora da se za njih prijavi. Firma ima obavezu da obavesti korisnika o uslovima korišćenja i ceni. Korisnik mora da bude obavešten i kako da se odajvi - kažu u Ratelu.

Oni su dalje naveli šta treba da se radi u slučaju dobijanja ovakvih poruka.

- Potrebno je da korisnici detaljno pregledaju sadržaj poruke, jer bi u njoj trebalo da bude informacija o načinu na koji mogu da se odajve.

Ratel ima i savet za scenario kada slanje povratne odjavne poruke "stop" nije prihvaćeno. Češće proveravajte račun, obratite se operateru i tražite da vas ojave.

Ratel tvrdi da su ove nepravilnosti utvrdili još krajem 2017. i da su uputili prijavu Ministarstvu telekomunikacija, odnosno Inspekciji elektronskih komunikacija.

Komentari (9)

TANJA

10.07.2018 06:32

Isti slucaj.Manja suma.Stigla je poruka nejasna.Kliknula sam i od tad su skidali.Posto sam kontrola troskova u MTS u mogla sam da za 3 nedelje vidim o cemu se radi.ALI KROV JE ONAJ KO IM DOZVOLJAVA DA SE REGISTRUJU I TO RADE.NUDE.I ONDA COVEK KLIKNE DA PRIHVATI.JER JE PONUDA NE JASNA.ODMAH KOD OPERATERA DA STOPIRA.

nena

10.07.2018 08:07

I sta sad, sta ce biti dalje...pojo vuk magarca...to je Srbija i Zakoni kauboja

era

10.07.2018 09:05

Aktivirao sam pripejd broj na postpej račun gde već imam dva broja. U isto vreme i promenio svoj paket na jednom od postojećih brojeva, pa nisam primetio da uz račun koji dobijam za dva postojeća broja nije pripojen i treći. Kada je broj isključen zbog neplaćenog računa, ispostavilo se da su taj račun slali na adresu na koju mi nestižu računi PET godina. Kada sam poslao prigovor mejlom i rekao da nisam dobio ni sms i ni račun, rekoše da NEMA OSNOVA i plaćam 243din uključenje.

baneci

10.07.2018 09:49

Isti problem...trk do operatera da blokiraju taj broj

pera rogonja

10.07.2018 10:06

Lopovska drzava.Imao sam isti slucaj i prilikom obracanja operateru dobio sam blokadu nezeljenih poruka i poziva.Postavlja se pitanje zasto to operater nije uradio prilikom sklapanja ugovora.Lopovi!!!

Mia

10.07.2018 10:26

Tri meseca po 7,8 hiljada. Svaki put odlazak kod operatera i odgovor da nista nije prekoraceno,sto se tice paketa. Tek cetvrti odlazak i na insistiranje detaljnijeg pregleda racuna,ustanovljeno je sta je. Aktivirana poruka na 4444 i da sama deaktiviram slanjem reci stop...do tada,plati racun i razmisljaj sta je. Od operatera ni slova o cemu je rec!

Loki

10.07.2018 10:26

pa nije baš sve kako je i napisano u tekstu! Meni je servis aktiviran dok sam SPAVAO i ništa kliktao nisam i da sam hteo. A zatim sam im lepo rekao da sami anuliraju moj račun ili ću im ja anulirati glave! I anulirali su račun! A zatim lepo zoveš operatera da ti blokira sve te brojeve! Neko nas hakuje, to sad znam iz ličnog iskustva!

Mita

10.07.2018 11:31

Mene je spopao servis 1111,zovese servis"dovoda",niko ne zna šta je,ko je,ali svaka tri dana skidaju lovu i opet šalju poruku i opet,ćapili su mi hiljadarku dok nisam kod mts blokirao sve servise osim parkinga,ne štiti nas ni operater ni država,goli kriminal sa učešćam države,nazovi naše

Goran

10.07.2018 14:49

I ja sam imao isti problem i pozvao sam u "C Gate" i sledeceg meseca mi je vracen novac tj bio mi je umanjen racun u sledecem mesecu.Meni su skidali para puta u toku nedelje.