Put
RIna
Put

RIna

 Foto: RIna

Deonica auto-puta od Preljine do Požege dugačka je nešto manje od 31 kilometra i laici bi rekli da će se taj deo auto-puta završiti u kratkom roku i možda bi to bilo zaista tako da se ispred kineskih gratitelja nije isprečila planina Jelica kroz čiju utrobu treba prokopati tunel dug čak tri kilometra. Trenutno su u toku radovi na poddeonicama, tunelima Laz i Munjino Brdo, koji se odvijaju u dnevnoj i noćnoj smeni, sedam dana nedeljno.

"Ovo je jako zahtevna deonica, mi smo ovde svakodnevno i nailazimo na puno problema, podzemne vode, kao i podzemni gas. Najveći problem predstalja slaganje terena klizišta, ali zahvaljujući našem stručnom timu nakon analize uvek iznađemo tehničko rešenje kako bi smo izbegli materijalnu štetu i nastavili planiranom dinamikom", rekao je za RINU, Šo Đi Čang generalni direktor projekta na deonici Preljina - Požega.

Probijanje tunela "Laz" teče planiranom dinamikom, kompletirani su radovi na predusecima ulaznog i izlaznog portala. U toku su radovi na miniranju, tunelskom iskopu i primarnoj oblozi tunela. Do sada je iskopano 352 metra u levoj cevi i 391 metar u desnoj.

Međutim, sa druge strane planine Jelice na teritoriji opštine Lučani kineskim neimarima probleme zadaje tunel "Munjinom brdo", koji je po strukturi još teži građevinski izazov. Kompletirani su radovi na iskopu ulaznog i izlaznog portala i zaštiti kosina, a u toku su radovi na tunelskom iskopu i primarnoj oblozi tunela. Iskopano je 153 metra u levoj cevi i 60 metara u desnoj i otpočeli su radovi na betoniranju sekundarne obloge u levoj cevi.

"Ovaj tunel je dosta je kompleksniji nego "Laz", zato što geološki se nalazi u strani planine, stabilnost samog tunela je mnogo loša i u takvim slučajevima moramo da unapred fiksiramo teren kako bismo bezbedno mogli ući u sam tunel i nastaviti sa radom. ", kazao je Uang Šin Vej, glavni inženjer na gradnju tunela.

Iskusan tim stručnjaka "China Communications construction company" svakodnevno se hvata u koštac sa brojnim problemima na ovoj deonici, ali uz pomoć Vlade RS i svih nadležnih institucija ne postoje nepremostive prepreke. Izgradnjom ove deonice u posao su se uključile i domaće kompanije koje prate dinamiku radova kineskog izvođača.

"Naša firma ovde radi 24 časa u dve smene, od 7 časova ujutru do 10 uveče i posle se nastavlja od jedan sat posle ponoći do ranih jutarnjuh časova. Pratimo dinamiku radova, koliko oni iskopaju mi im toliko prevezemo betona i drugih stvari. Imaju opasnu kontrolu radova sve je kompijuterski odrađeno , smese betona se prave u gram", kazao je Žikica Janković, radnik domaće kompanije „Cemprom” Čačak.

Završetkom izgradnje ove deonice auto-puta od Čačka ka Požeži preko Lučana već sada zainteresovani investitori dolaze na pregovore.

"Auto-put stvorio je mnogo bolje uslove za dolazak stranih kompanija, tako smo pre šest meseci imali delagaciju iz Poljske, kao i jedna iz Italije, ali kako radovi odmiči tako su i domaće kompanije zainteresovan za prostor i ulaganje u novoj industrijskoj zoni koja će se prositrati na 30 hektara iz samu trasu novog auto-puta", kazao je Milivoje Dolović za RINU.

U planu je da deonica auto-puta od Preljina do Požege bude završena do kraja sledeće godine, kao i da će krak ka Požegi rasteretiti obilaznicu oko Grada Čačka kroz koju dnevno u sezoni prođe oko 16.000 vozila.

Izgradnja kompletne deonice državnog puta I A reda broj 2 (E-763) smanjiće saobraćajne gužve u Čačku i okolini i doprineće smanjenju tranzitnog saobraćaja koji je posebno intenzivan u turističkoj sezoni.

Pročitajte još: