Auto put Miloš Veliki
Tanjug
Auto put Miloš Veliki

Tanjug

 Foto: Tanjug

Danas u 12 sati svečano se obeležava početak radova na izgradnji autoputa E-761 deonica Pojate-Preljina, na Moravskom koridoru, a ceremoniji će prisustvovati i predsednik Srbije Aleksandar Vučić.

Ovaj koridor biće prvi "digitalni" autoput u Srbiji, povezivaće koridore 10 i 11, a radovi bi trebalo da budu završeni do 2022. godine. Komercijalni ugovor za izgradnju autoputa od Pojata do Preljine potpisan je 5. decembra sa američko-turskom kompanijom Behtel Enka UK Limited, u prisustvu predsednika Vučića. Krajem novembra Vučić je najavio da će Moravski koridor biti gotov do 2022. godine, a da se vrednost radova procenjuje na 755 miliona evra. Na tu cifru, kako je rekao, treba dodati još 20 odsto, koliko se očekuje da će koštati dodatni radovi.

Povezivanje koridora i zemlje iznutra

Osim što spaja dva važna evropska koridora - 10 i 11 (11 nosi naziv i Autoput Miloš Veliki), koji prolaze kroz našu zemlju, Moravski koridor, ili kako ga zovu "srpski", povezaće zemlju iznutra - sve veće gradove centralne Srbije između Pojata i Čačka - Kruševac, Kraljevo, Trstenik, Vrnjačku Banju, što je oko pola milliona ljudi. Moravski koridor biće dugačak 112 kilometara, a prema najavama Ministarstva za saobraćaj, građani ovog dela Srbije bi pored puta trebalo da dobiju i nova industrijska postrojenja.

Moravski koridor biće do sada najširi autoput u Srbiji, pošto će biti širi za ukupno 1,6 metara, ukupne širine 30 metara.

Industrijske zone i industrijski parkovi

Na području autoputa E-761 od Pojata do Preljine planirane su industrijske zone kao i industrijski parkovi u Kraljevu, Kruševcu, Čačku, Trsteniku, Varvarinu i Ćićevcu. Osim toga, predviđeno je da se logistički centri formiraju u Čačku i Kraljevu (plansko) i Užicu (uže uticajno područje). Procenjeno je da ovi centri mogu da zaposle između 500 i 1.000 radnika.

Kako je ranije rekla gradonačelnica Kruševca Jasmina Palurović za RTS, uposliće se i građevinska i putna operativa, kao i ugostitelji i svi koji mogu da nađu benefit u tom projektu. Prema njenim rečima, od autoputa Kruševac dobija to što će biti povezan sa koridorima 10 i 11 i centralnim delom Srbije.

Od 112 kilometara budućeg autoputa, 21 se nalazi na području Kruševca, planirana su dva mosta, dve petlje sa naplatnim rampama i jedan nadvožnjak.

Autoput

printskrin

 Foto: printskrin

Prvi "digitalni" autoput

Na ovoj deonici autoputa, od Preljine do Pojata, koja se sada prelazi za oko dva sata, treba da bude izgrađeno ukupno 139 objekata od toga 84 mosta, 26 nadvožnjaka i tri podvožnjaka, kao i 10 petlji.

Kako je ranije najavila ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović, izgradnjom Moravskog koridora, Srbija će dobiti "digitalni" autoput, sa modernim optičkim i digitalnim kablovima, besplatnim internetom i obaveštenjima za vozače.

Nijedan tunel, ali 84 mosta

Na budućem Moravskom koridoru nema tunela, ali ima dosta mostova (84) i na desetine petlji. Državna sekretarka kaže da je u pitanju ravničarski put, jer ide dolinama tri Morave, veoma je zahtevan zbog geografskog položaja - Zapadne Morave u najvećem delu.

Podsećanja radi, 2014. godine bile su velike poplave i hidrološka suituacija je bitno izmenjena i to je naložilo naročito na središnjem delu, na deonici dva koja ide od Kruševca do Adrana, oko 54 kilometara, velike projektantske izmene. Složenost poduhvata je u izvođenju hidrotehničkih radova, regulacionih radova na rečnim koritima. Utvrđeno je da je to u dužini od 68 kilometara.

- Kada tome dodatne izgradnju telekomunikacijinih objekata, postavljanje uređaja jer se radi o digitalnom koridoru - tri u jedan, biće primenjene nove tehnologije, rekla je ranije ministarka Zorana Mihajlović.

 

Komentari (1)

Jelena

15.12.2019 10:17

Cestitam!Bice ovo odlican projekat za nasu zemlju.