Autoput auto-put
Alo!/Rajko Ristić

 

Autoput auto-put

Alo!/Rajko Ristić

Autoput auto-put, Foto: Alo!/Rajko Ristić

* Svih 56 kamera postavljeno je na 14 lokacija u oba smera na autoputu Beograd-Niš

* Saobraćajna policija će prva tri meseca testirati te kamere

* Kamere koje budu postavljene neće meriti trenutnu brzinu vozila

Na svakoj od 14 lokacija "Putevi Srbije" postavili su po dve kamere na portalima u oba smera, i to u blizini naplatnih rampi, odnosno ulaza i izlaza na autoput. Saobraćajna policija će prva tri meseca testirati te kamere, a potom će ih, ukoliko testovi prođu kako treba, koristiti za beleženje i kažnjavanje prekoračenja dozvoljene brzine. Rukovodilac ovog projekta Darko Savić iz "Puteva Srbije" ističe za "Blic" da će novi video nadzor imati višestruku ulogu.

 

Vučić je dogovorio jednu stvar sa taksistima! Ali, postoje dve "začkoljice"!

Subvencije koje bi beogradski taksisti trebalo da dobiju od države nakon odluke da višednevnu prekinu blokadu grada odnose se na "novčanu pomoć koju će taksisti moći da iskoriste za kupovinu vozila". Da bi to dobili moraju da ispune dva uslova!

- Primarno smo kamere postavili zbog vozača koji razgrađuju zaštitnu ogradu kako bi mimo naplatnih rampi izašli sa autoputa. Godišnje imamo oko 35.000 odbeglih vozila, što je na nivou statističke greške u odnosu na 50 miliona vozila kojima "Putevi Srbije" naplate putarinu. Zbog toga smo trpeli godišnju štetu od čak pola miliona evra. Naglašavamo da je intencija "Puteva Srbije" da naplativost putarine koja je i do sada rekordna na svetu od 99,92 procenata podignemo na 100 odsto. Sa postavljenim kamerama postavili smo zatvoreni sistem na osnovu kojeg ćemo tačno znati gde je koje vozilo ušlo na autoput i da li je i na kojoj naplatnoj rampi izašlo sa autoputa. Takođe, oštećene zaštitne ograde donose i veliki rizik po bezbednost saobraćaja - naglašava Savić.

Kako kaže, zbog razgrađene žice neretko životinje izađu na autoput što je velika opasnost.

- Nažalost, u prošlosti su se dešavale teške saobraćajne nesreće zbog životinja na autoputu. Drugo, pravi se i materijalna šteta na ogradi. Treće, stvara se šteta usled neplaćanja putarine - nabraja Savić i dodaje da će kamere sa stoprocentnom preciznošću beležiti registarske oznake svih vozila koji se kreću brzinom do 250 kilometara na sat.

PROČITAJTE JOŠ:

 

Savić ističe da sistem ima mogućnost da izvrši proračun prosečne brzine kretanja svakog vozila na deonicama između 14 portala sa kamerama.

- Da li će se to koristiti u svrhu naplate kazne, to će odlučivati nadležni organi, odnosno policija. Mi njima naš sistem stavljamo na uslugu. Imamo sertifikovano vreme i sertifikovane trase, što znači da predmeti neće biti oborivi na sudu. Premerene su tačne deonice i od nas će MUP dobiti podatak o prosečnoj brzini kretanja svakog vozila. Da li će oni koristiti te podatke i procesuirati ih, to je na njima - objašnjava Savić i podvlači da će kamere sa stoprocentnom preciznošću beležiti registarske oznake svih vozila koja se kreću brzinom do 250 kilometara na sat.

Kamere koje budu postavljene neće meriti trenutnu brzinu vozila.

- To su kamere koje detektuju prolazak vozila pri čemu su povezane sa centralnim softverom sistema za naplatu putarine i sa softverom za merenje vremena u Srbiji koji je sertifikovan u Zavodu za mere. Kamera koja meri trenutnu brzinu vozila nije kamera, već radar. To ima policija i ona to radi sa presretačima. Naše mišljenje je da je sistem dobar i da je pravno održiv - podvlači Savić i dodaje da je da se deo kamera još povezuje.

 

Zamućena lica vozača i suvozača

Postavljene kamere štitiće podatke o ličnosti iako će detaljno beležiti saobraćaj na autoputu Beograd - Niš, uveravaju u "Putevima Srbije". - Kamere bluruju lica vozača, suvozača i putnika tako da je ovim video-nadzorom obezbeđena potpuna zaštita podataka o ličnosti - ističe Savić.

 BONUS VIDEO: Helena Gavran ima četiri godine i tumor na mozgu. HITNO POTREBNA POMOĆ